Gå til innhold

Hvorfor tar folk så lett på sikring av barn i bil ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hysterisk blir vel feil å si i denne sammenhengen. Bedre å kalle det ansvarlig.

Anonymkode: eedc0...60b

Når en dame tar seg tid til å telle alle som går i barnehagen eller ved skolen for å se hvor mange av hvor mange som sikrer barna, så er det hysterisk. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har vurdert å sjekke andres sikring av barn noen gang.

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når en dame tar seg tid til å telle alle som går i barnehagen eller ved skolen for å se hvor mange av hvor mange som sikrer barna, så er det hysterisk. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har vurdert å sjekke andres sikring av barn noen gang.

Anonymkode: f9df9...ab3

Slapp av, jeg går ikke rundt på parkeringa å leter etter biler og søker opp skiltnummer før jeg sniker i bakvinduet. Jeg kjenner de fleste foreldrene godt, vi treffes ofte i hentesituasjoner og slår av en prat utfor bilen og flere av ungene er med hverandre hjem. Trenger ikke ha klisterhjerne for å få med seg hvilken vei de sitter i bilen. 

Anonymkode: a84af...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, jeg går ikke rundt på parkeringa å leter etter biler og søker opp skiltnummer før jeg sniker i bakvinduet. Jeg kjenner de fleste foreldrene godt, vi treffes ofte i hentesituasjoner og slår av en prat utfor bilen og flere av ungene er med hverandre hjem. Trenger ikke ha klisterhjerne for å få med seg hvilken vei de sitter i bilen. 

Anonymkode: a84af...1a2

Det gjør jeg også, men likevel har jeg ikke tenkt på hvordan de sikrer barna. Jeg regner med at de fikser det fint selv

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør jeg også, men likevel har jeg ikke tenkt på hvordan de sikrer barna. Jeg regner med at de fikser det fint selv

Anonymkode: f9df9...ab3

Tydeligvis gjør de jo ikke det. 

Anonymkode: a84af...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis gjør de jo ikke det. 

Anonymkode: a84af...1a2

Det er nok bare hos deg at 9 av 11 ikke sikrer barna. Men det betyr kanskje bare at de ikke sikrer de på samme måte som deg, ikke at de er totalt usikret

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok bare hos deg at 9 av 11 ikke sikrer barna. Men det betyr kanskje bare at de ikke sikrer de på samme måte som deg, ikke at de er totalt usikret

Anonymkode: f9df9...ab3

Jeg legger diskusjonen med deg død nå. Jeg har skjønt hva du mener og du har skjønt hva jeg mener. 

Anonymkode: a84af...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ser vel ikke de aller fleste. De som er hysteriske er de som lar barna sitte bakover til de er minst 4 år, og mener at alle som ikke gjør det leker med barnas liv. Du kan lese innlegg fra flere av de i denne tråden

Anonymkode: f9df9...ab3

Jasså gitt, så å la barna sitte bakovervendt til de er fire, som jo er anbefalt, er hysterisk? Vel, vel, spør du meg, så sier det mest om deg og din uansvarlighet. 

Ungene er det dyrebareste jeg har, de tar jeg vare på så godt jeg kan, og det innebar også at de satt bakovervendt til de var fire, i beltestol i flere år etter det, og i vanlig sele da de ble lange nok. 

Anonymkode: 38841...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 9.10, Anonym bruker skrev:

kjenner flere som har snudd ved 15 månder alder, og vet du alle lever i beste forstand. Bilstol sikkring er noe så sykt hysteriske på, min var litt over 3 som sagt,og lever han og så overdriving...

Anonymkode: e6d1d...740

Jeg satt uten seler i baksetet når jeg var barn jeg også. Og jeg lever i beste velgående. Men det er fordi vi ikke crasjet, og ikke pga bilsikringen. 🤔

 

Blir nesten mørkredd av sånne kommentarer som du kommer med. Lite sirkulasjon i topplokket? 

 

 

Anonymkode: 8c7eb...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 9.10, Anonym bruker skrev:

kjenner flere som har snudd ved 15 månder alder, og vet du alle lever i beste forstand. Bilstol sikkring er noe så sykt hysteriske på, min var litt over 3 som sagt,og lever han og så overdriving...

Anonymkode: e6d1d...740

I himmelens navn - hvordan er det du skriver? 

Uansett: Å snu barna i bilen når de kun er 15 måneder, er ren galskap. 

 

Anonymkode: 38841...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at anbefalingene for bilsikring har endret seg i takt med utviklingen både når det gjelder veier, fart, biler og sikkerhetsutstyr. 

Det er ikke noe poeng i å sammenligne barnesikring i bil på 1970-, 1980-, 1990- og 2000-tallet. Jeg er født på 1960-tallet og satt uten sikring i baksetet som barn. Men så var både fart, veier og trafikkmengden også svært annerledes enn den er i dag. Jeg husker min brors eldste barn på slutten av 1970-tallet satt i et plastsete av omtrent samme kvalitet som en halvdårlig vippestol, og det var nyskapende dengang. Bare sånn apropos, altså. 

Anonymkode: 38841...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jasså gitt, så å la barna sitte bakovervendt til de er fire, som jo er anbefalt, er hysterisk? Vel, vel, spør du meg, så sier det mest om deg og din uansvarlighet. 

Ungene er det dyrebareste jeg har, de tar jeg vare på så godt jeg kan, og det innebar også at de satt bakovervendt til de var fire, i beltestol i flere år etter det, og i vanlig sele da de ble lange nok. 

Anonymkode: 38841...d70

Da bør du ikke sette de i bil. Man kan krasje. De kan bli påkjørt og de kan bli kidnappet om de er ute alene. De kan bli fulle om de er på fest osv. Man passer i alle prosesser på å sikre barna best mulig, men for noen er det vanskelig å ha de bakovervendt til de er 4 år. Man er ikke uansvarlig av den grunn. Mine minste ble snudd da de var 3 begge to og en av de var med i en ulykke. Det gikk fint det også. 

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette har definitivt vært det beste for mine barn. Hva mener du er galt med det?

Anonymkode: f9df9...ab3

Nei, dersom dere hadde havnet i en ulykke, hadde dette så definitivt ikke vært det heste for dine barn. 

Anonymkode: 8fb98...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dersom dere hadde havnet i en ulykke, hadde dette så definitivt ikke vært det heste for dine barn. 

Anonymkode: 8fb98...9eb

På hvilken måte hadde det ikke det? Det var den beste sikringen for den tiden.

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte hadde det ikke det? Det var den beste sikringen for den tiden.

Anonymkode: f9df9...ab3

Oi Shit! Her er det ikke mange hjerneceller.. 

Anonymkode: 125bc...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte hadde det ikke det? Det var den beste sikringen for den tiden.

Anonymkode: f9df9...ab3

Hvordan du sikret ungene i bil på 90-tallet har jo uansett ikke noe relevans til hi sitt innlegg

Anonymkode: 6741d...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oi Shit! Her er det ikke mange hjerneceller.. 

Anonymkode: 125bc...372

Nei. Fordi jeg fikk barn på 90-tallet og sikret det deretter, så mistet jeg både hjerneceller og hele hodet litt etter litt etter år 2000

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan du sikret ungene i bil på 90-tallet har jo uansett ikke noe relevans til hi sitt innlegg

Anonymkode: 6741d...9c7

Årsaken til at jeg i første omgang skrev det, var for å illustrere at de aller fleste har sikret barn i bil etter hva den tiden har fortalt at man skal gjøre. Da jeg fikk barn nummer 2 i 2008, så tenkte jeg selvsagt på hvor dårlig sikret mitt første barn egentlig var selv om det var sikret slik det var anbefalt den gang.

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Fordi jeg fikk barn på 90-tallet og sikret det deretter, så mistet jeg både hjerneceller og hele hodet litt etter litt etter år 2000

Anonymkode: f9df9...ab3

Tydeligvis ble de borte et sted. Om du mener sikringen du gjorde da var bra så mangler ett og annet. 

Anonymkode: 125bc...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis ble de borte et sted. Om du mener sikringen du gjorde da var bra så mangler ett og annet. 

Anonymkode: 125bc...372

Jeg har aldri sagt at den var bra. Men det var det beste den gangen. Og det var det som var det sikreste den gangen ihht trygg trafikk

Anonymkode: f9df9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...