Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Min kamerat er student, og som studenter flest så er ikke økonomien den beste. Jeg vet at han er veldig økonomisk av seg, sparer hvor han kan. Flere venner var sammen i helga på en pub (han drakk en brus. Han drikker ikke, og røyker ikke). Det var på 3 timer, mens vi andre drakk så det holdt. Han sa at han ikke ville ha julegaver fra oss i år, fordi han ikke kunne gi noe tilbake, untagen hans vennskap! Nå sitter jeg litt bedre i det enn han, selv om jeg er student selv. Jeg vil gi han en julegave (det er en bok han ønsker seg), og lurer på om det vil være galt å legge med litt penger? Ikke for at han skal kjøpe gave til meg, det nekter jeg. Men slik at han kan få kjøpt gave til sin mor og søster. Og litt til han selv. Blir det galt? Tenkte på 1000 kroner. Jeg vil ikke merke den tusenlappen. Anonymkode: 7b6b6...f92
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Ja, det vil bli veldig kleint. Han har sagt ifra at han ikke vil ha gaver i år fordi han ikke kan gi tilbake, så når du likevel kommer med gave vil han føle han står i gjeld til deg, og om du putter med 1.000 kroner blir det bare enda værre... Fint at du vil hjelpe han, men da inviterer du han på middag osv så han får et mindre matbudsjett. Anonymkode: 99e94...a05
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 Nei, ikke gjør det. Han har jo vært tydelig på at han ikke ønsker gaver fra dere. Vil jo tippe at han har penger til gaver for foreldre etc. En alkoholfri student kan ikke være SÅ fattig. Anonymkode: 1325f...772
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 OK, da gjør jeg ikke det. Kan jeg gi boka i januar da? Bare " kom tilfeldigvis over den"? Ikke det heller? Anonymkode: 7b6b6...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå