Gå til innhold

Lossing av gods.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kann litt regler for lastebiltransport?

Hvis jeg bestiller en vare transportert hjem til meg. Hvem har da ansvaret for å losse våren av bilen hvis ikke noe spessielt er avtalt?

Noen som vet?

Anonymkode: a6906...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt ann på hva det er. Og hvor du bor. Og hva som har stått i avtalen. 

I utgangspunktet betyr ikke levering hjem at ting losses av bil. 

Anonymkode: 95598...7fd

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer helt ann på hva det er. Og hvor du bor. Og hva som har stått i avtalen. 

I utgangspunktet betyr ikke levering hjem at ting losses av bil. 

Gjør det ikke, det trodde jeg. Bære inn er en ting, men losse av bilen gjør de vel selv

Ikke hi

Anonymkode: c11e6...eb0

Skrevet

Kommer som sagt ann på hva det er. Hvis det er et møbel feks kan de være behjelpelig med å losse, men er ikke garantert. 

Skrevet

Hjemlevering betyr normalt lossing av bil. Er det en stor vare pleier detå bære spesifisert hvor varen skal leveres, feks på trapp, inne, opp i 4. etg osv. 

Anonymkode: b0126...5ef

Skrevet

Jeg har mottatt mange varer hjem og til bedrift. Det er normalt at de tar den av lastebilen enten på pall eller ned på bakken (i forpakning). Hvis det er stor vare kan det hende at du må hjelpe til med et løft. Det er ikke normalt å få hjelp til å få varene inn i hus/garasje/oppgang- kun utenfor. Du skal normalt sett ikke inn i lastebilen da det ikke er forsikret at uvedkommende skal inn i lastebilen. Ved uhell og skading av last vil det bli en trøblete forsikringssak.

Anonymkode: 026e8...909

Skrevet

Denne gangen dreide det seg om en vare som var så stor at det var nødvendig å bruke truck for å få det av. Bilen var også leddet slik at vi måtte lesse av en del andre ting og så sette det på bilen igjen etterpå.

Det sto ingenting om lossing i avtalen.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som kann litt regler for lastebiltransport?

Hvis jeg bestiller en vare transportert hjem til meg. Hvem har da ansvaret for å losse våren av bilen hvis ikke noe spessielt er avtalt?

Noen som vet?

Det kommer ju helt an på hvilken type av gods det er som du sikter til. Har du bestilt transport av gods fra et transportfirma? Har du handlet noen møbler eller andre gjenstander fra butikk/kjede og fått avtalt lossing/plassering/montering? Venter du på en større pakke eller kolli og bestilt levering av posten/bring? har du bestilt transport som evt trenger lastebilkran eller truck for og losses?

Det er sjåførenes ansvar og laste/losse bilen, men det er ikke sjåførenes ansvar og plassere godset på en spesiell plass med mindre du har gjort en forhåndsavtale med firmaet som frakter varene.

Anonymkode: a0bd9...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...