Gå til innhold

Purring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Kan noen svare meg på dette? 

Har fått en purring på rettslig salær fra et firma på en regning som ble glemt. 

De hadde satt bare 6 dager forfall på denne. Jeg har lest på nett at det skal være minimum 14 dager betalingsfrist på en purring og at man kan be de slette regningen om de har satt mindre tidsfrist? Firmaet nekter for at dette er rett. 

Hvem kan jeg eventuelt henvende meg til for å finne ut om dette? 

Takk 🙂

Anonymkode: cea4c...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, betal regningen din

Anonymkode: 335c8...db9

Skrevet

Firmaet har rett. Det er ingen lov som sier for langt frem forfallsdato skal være på faktura. 

Det du muligens tenker på er inkassoloven. Den sier at det skal være minst 14 dagers frist på å betale. Men da må regningen først være sendt til et inkassofirma. 

Anonymkode: 97be4...78a

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, betal regningen din

Anonymkode: 335c8...db9

😂😂😂 Ta deg en bolle

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Firmaet har rett. Det er ingen lov som sier for langt frem forfallsdato skal være på faktura. 

Det du muligens tenker på er inkassoloven. Den sier at det skal være minst 14 dagers frist på å betale. Men da må regningen først være sendt til et inkassofirma. 

Anonymkode: 97be4...78a

Takk

Anonymkode: cea4c...647

Skrevet

Du får jo aldri slettet en regning, men du kan avtale en lengre betalingsfrist med firmaet. Pengene du skylder må du betale, men kan du ikke betale og ønsker lenger frist lønner deg seg å være litt hyggelig og ikke komme med trusler da....

Firmaet har forøverig rett, det er ingen lov som sier hvor lang betalingsfrist det skal være på en regning.

Anonymkode: 5402f...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...