Gå til innhold

Når barnet ditt har vært syk noen dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet ditt har vært syk noen dager, men så er friskt nok til å dra tilbake på skolen, men på grunn av måten barnet har vært sykt på så har man ikke sovet mer enn en 2-4 timer per natt de 4 siste nettene og er totalt utslitt.
Man har heller ikke flere feriedager å ta av, og for sliten til å dra på jobb.

Hva gjør man da, man er jo ikke syk, så man kan liksom heller ikke ta egenmelding

Anonymkode: b56b9...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da går jeg på jobb

Anonymkode: e533a...a30

Skrevet

Da hadde jeg tatt egenmelding, evt enda en sykedag på barnet. Husk at barnet også er sliten og ikke klar til skole om du ikke orker jobb,som er den friske

Anonymkode: bcb84...6f6

Skrevet

Da tar jeg selvfølgelig egenmelding så jeg ikke ender opp i sykmelding. Vår arbeidsgiver oppfordrer oss til å bruke egenmelding når man er på felgen. Hadde forøvrig ikke sendt barn i bhg eller skole hvis det hadde hatt så lite søvn over så mange dager. 

Anonymkode: 40e82...0b0

Skrevet

Hadde holdt barnet hjemme en dag til slik at hun også fikk sovet seg ut etter sykdom. 

Anonymkode: 51136...02f

Skrevet

Hvorfor tror du barnet er klar til skole dersom det ikke har sovet på nettene? Viss ikke barnet (og dermed også du) sov godt i natt burde barnet vært hjemme fra skolen.

Så burde du kanskje lagt dere alle kl 21 i går, og det samme i kveld så dere får hentet inn litt søvn.

Anonymkode: 79142...bf7

Skrevet

Bare for å ha sagt det, barnet har sovet en del på dagen, det kan ikke jeg gjøre uten å få problemer med å sove til natten.

Det skjer også veldig mye spennende på skolen om dagen som juleverksted og slikt som hun virkelig har gledet seg til

HI

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare for å ha sagt det, barnet har sovet en del på dagen, det kan ikke jeg gjøre uten å få problemer med å sove til natten.

Det skjer også veldig mye spennende på skolen om dagen som juleverksted og slikt som hun virkelig har gledet seg til

HI

Men dersom barnet ikke sov på natta så sender man jo ikke barnet på skolen. Av og til går man glipp av ting man gleder seg til. 

Anonymkode: 79142...bf7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Hvis barnet er friskt nok til skolen bør du gå på jobb selv om du er trøtt.

Om du er så trøtt nå at du ikke kan jobbe hadde du nok fått sove litt i natt om du hadde sovet et par timer på dagen eller om du hadde lagt deg da klokka var 18.00 i går.

Hvis barnet fortsatt er sykt skal det selvfølgelig ikke på skolen selv om de gjør morsomme ting. Da kan dere være hjemme og sove begge to.

Anonymkode: 235f4...63e

Skrevet

Jeg mener du har prioritert helt feil når du "ikke kan sove på dagen for da får du problemer med å sove om natten" også har du blitt holdt våken flere netter på rad pga sykdom....

Selvfølgelig kan du da hvile deg litt om dagen.

Jeg hadde gått på jobb.

Anonymkode: 1feaf...2f7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener du har prioritert helt feil når du "ikke kan sove på dagen for da får du problemer med å sove om natten" også har du blitt holdt våken flere netter på rad pga sykdom....

Selvfølgelig kan du da hvile deg litt om dagen.

Jeg hadde gått på jobb.

Anonymkode: 1feaf...2f7

For ikke å snakke om at hun da heller ikke kan jobbe på dagen. Hva skulle du egentlig gjøre når du ikke var på jobb?

Anonymkode: 235f4...63e

Skrevet

Herregud da kvinne. Du kan ikke sove på dagen fordi du ikke får sove til natten. Når man er i underskudd på søvn så tar meg seg en blund når anledningen byr seg. 

På meg virker det som du vil ha andres velsignelse til å ta egenmelding. 

Anonymkode: e53a7...de6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Hvorfor vil du være hjemme fra hobb, hvis det ikke er for å sove da?

Anonymkode: e533a...a30

Skrevet

Det er brist i logikken din. Du kan ikke sove på dagen fordi da får du ikke sove om natta. Den ser jeg. Men hva skal du da med en sykedag? Når du uansett ikke kan sove? 

Skrevet

Du går selvsagt på jobb. Voksne mennesker klarer da helt fint å få litt lite søvn noen dager..

Anonymkode: d9a4e...a16

Skrevet

Jeg klarer meg veldig fint i en kort periode med lite søvn, og det gjør de fleste av oss. Men, jeg har ei venninne som når hun får under fem timer med søvn en natt får diare, magekramper, eksem, kvalme etc. og er helt slått ut. Hun har en krevende jobb og om hun får lite søvn så må hun bruke egenmelding.

Skal du sitte i kassa på rema og tåler rimelig greit å gå uten søvn så drar du på jobb. Er du hjernekirurg og tåler lite søvn dårlig så melder du deg sjuk.

Anonymkode: 0892d...f71

Skrevet

Du drar jo på jobb... hva skal du gjøre hjemme da tenkte du når ikke du kan sove? Du må sove på dagen når barnet er sykt og det er lite søvn om natta! 

Blir du hjemme etter søvnløse netter også? Jeg drar meg på jobb uansett hvor trøtt jeg er.. Har vært på jobb med 0 søvn om nattta. Ikke gøy, men man klarer det.

Anonymkode: 5c1d3...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...