Gå til innhold

Noen som har betalt konfirmanten for å slippe å holde konfirmasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye ga du ev? Av forskjellige grunner blir det vanskelig å holde konformasjonsfest, og jeg vurderer å betale ungdommen istedenfor å holde fest. Andre som har gjort det? Ikke snakket men han selv om det enda

Anonymkode: b1a39...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk jeg valget om kristelig , borgerlig konfirmasjon med fest.. Eller hva en konfirmasjonsfeiringen ville ha kostet. Har aldri angret selv :) Fikk 20.000 og var stor fornøyd. 

Ikke er jeg kristen og ingen sv de jeg kjente tok borgerlig konfirmasjon, så syntes d var ganske greit egentlig. 

Det kommer helt an på ungdommen , ville satt det helt åpent. Altså ikke presset for det ene eller det andre.

veldig mange vil jo ha fest,, 

Jeg var mer opptatt av penga 😜

Anonymkode: 13dee...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars ungdom, er han ikke verdt såpass mye av tiden din at du vil holde fest for han? 

Anonymkode: f3659...7de

Du vet det kan være andre grunner enn at foreldrene ikke gidder som gjør det?? 

Da vi hadde konfirmant for noen år siden, gjorde vi det på dem måten. Det var for at konfirmanten skulle slippe stresset med å gjennomføre seremonien og selskapet.  Han har alvorlig angst, og for han ble hele konfirmasjonen noe skikkelig vanskelig. Lettelsen hans da vi ga han valget om å få slippe og likevel få penger - slik som alle de andre i klassen kom til å få - Var noe jeg gladelig kunne betalt dobbelt opp for! (Og ikke fortell meg at ikke 99.9% av alle konfirmerer seg pga pengene!!) 

Så vi regnet på det og gå han det selskapet ville kostet + det vi ville gitt han i gave. Besteforeldrene valgte også å gi han gaven han ville fått.  Alle var fornøyde. 

Jeg valgte å lage en bedre middag som vi koste oss med bare vi i familien på "konfirmasjonsdagen." 

Anonymkode: 483f2...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet det kan være andre grunner enn at foreldrene ikke gidder som gjør det?? 

Da vi hadde konfirmant for noen år siden, gjorde vi det på dem måten. Det var for at konfirmanten skulle slippe stresset med å gjennomføre seremonien og selskapet.  Han har alvorlig angst, og for han ble hele konfirmasjonen noe skikkelig vanskelig. Lettelsen hans da vi ga han valget om å få slippe og likevel få penger - slik som alle de andre i klassen kom til å få - Var noe jeg gladelig kunne betalt dobbelt opp for! (Og ikke fortell meg at ikke 99.9% av alle konfirmerer seg pga pengene!!) 

Så vi regnet på det og gå han det selskapet ville kostet + det vi ville gitt han i gave. Besteforeldrene valgte også å gi han gaven han ville fått.  Alle var fornøyde. 

Jeg valgte å lage en bedre middag som vi koste oss med bare vi i familien på "konfirmasjonsdagen." 

Anonymkode: 483f2...03e

Da kan vi jo diskutere om det er greit med gaver når de ikke konfirmerer seg. Jeg har også en som ikke ville konfirmere seg. Han fikk ingen gaver. 

Anonymkode: 6ccc8...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet det kan være andre grunner enn at foreldrene ikke gidder som gjør det?? 

Da vi hadde konfirmant for noen år siden, gjorde vi det på dem måten. Det var for at konfirmanten skulle slippe stresset med å gjennomføre seremonien og selskapet.  Han har alvorlig angst, og for han ble hele konfirmasjonen noe skikkelig vanskelig. Lettelsen hans da vi ga han valget om å få slippe og likevel få penger - slik som alle de andre i klassen kom til å få - Var noe jeg gladelig kunne betalt dobbelt opp for! (Og ikke fortell meg at ikke 99.9% av alle konfirmerer seg pga pengene!!) 

Så vi regnet på det og gå han det selskapet ville kostet + det vi ville gitt han i gave. Besteforeldrene valgte også å gi han gaven han ville fått.  Alle var fornøyde. 

Jeg valgte å lage en bedre middag som vi koste oss med bare vi i familien på "konfirmasjonsdagen." 

Anonymkode: 483f2...03e

Snakk om å sy puter under armen på ungdommen, jammen ikke rart han har angst.

Hvorfor i alle dager skal han få penger når han ikke konfirmerer seg? Som konfirmant gjør du iallefall en innsats, er med på et opplegg i kirka, innsamlingssaksjon, får utfordringer som får deg til å tenke og også arrangere fest for slekta. 

 

Ungdommen din hadde jo valget som alle andre.ville han konfirmere seg måtte han utfordret seg selv og antagelig følt mestring og fått selvtillit. Selskapet kan man jo uansett ha så stort eller lite man vil, feks kun besteforeldre og faddere. Men du tenkte at stakkars det var enklere å bare å pengene inn på konto uten innsats. Feier du alle problemer for han før han møter de og vokser på de, gjør du han en bjørnetjeneste.

Anonymkode: f3659...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Snakk om å sy puter under armen på ungdommen, jammen ikke rart han har angst.

Hvorfor i alle dager skal han få penger når han ikke konfirmerer seg? Som konfirmant gjør du iallefall en innsats, er med på et opplegg i kirka, innsamlingssaksjon, får utfordringer som får deg til å tenke og også arrangere fest for slekta. 

 

Ungdommen din hadde jo valget som alle andre.ville han konfirmere seg måtte han utfordret seg selv og antagelig følt mestring og fått selvtillit. Selskapet kan man jo uansett ha så stort eller lite man vil, feks kun besteforeldre og faddere. Men du tenkte at stakkars det var enklere å bare å pengene inn på konto uten innsats. Feier du alle problemer for han før han møter de og vokser på de, gjør du han en bjørnetjeneste.

Anonymkode: f3659...7de

Og seremonien kan gjøres privat om det blir et for stort problem å gjøre det foran mye folk. Hos oss var det noen før og noen etter selve gudstjeneste.

Anonymkode: f3659...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å sy puter under armen på ungdommen, jammen ikke rart han har angst.

Hvorfor i alle dager skal han få penger når han ikke konfirmerer seg? Som konfirmant gjør du iallefall en innsats, er med på et opplegg i kirka, innsamlingssaksjon, får utfordringer som får deg til å tenke og også arrangere fest for slekta. 

 

Ungdommen din hadde jo valget som alle andre.ville han konfirmere seg måtte han utfordret seg selv og antagelig følt mestring og fått selvtillit. Selskapet kan man jo uansett ha så stort eller lite man vil, feks kun besteforeldre og faddere. Men du tenkte at stakkars det var enklere å bare å pengene inn på konto uten innsats. Feier du alle problemer for han før han møter de og vokser på de, gjør du han en bjørnetjeneste.

Anonymkode: f3659...7de

Med så hemmende angst var det aldri et alternativ å gjennomføre noen konfirmasjon.  

Og tro meg, han utfordrer seg seg selv HVER ENESTE DAG - HELE DAGEN!  Det at han slapp å konfirmere seg er ikke å sy puter under armene på han!! 

Men ring meg når 15 åringen din ligger og hyperventilerer og ikke tør å gå forbi vinduene hjemme engang og forklar meg gjerne hvordan man skal få han i en fullsatt kirke?! 

Anonymkode: 483f2...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med så hemmende angst var det aldri et alternativ å gjennomføre noen konfirmasjon.  

Og tro meg, han utfordrer seg seg selv HVER ENESTE DAG - HELE DAGEN!  Det at han slapp å konfirmere seg er ikke å sy puter under armene på han!! 

Men ring meg når 15 åringen din ligger og hyperventilerer og ikke tør å gå forbi vinduene hjemme engang og forklar meg gjerne hvordan man skal få han i en fullsatt kirke?! 

Anonymkode: 483f2...03e

Du trenger vel ikke ha han i en fullsatt kirke? Forklar problemet for presten og han stiller helt sikkert opp på en tid kun deres familie er i kirken. Da hadde han fått konfirmert seg og opplevd mestring.

 

går han ikke på skole?

Anonymkode: f3659...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med så hemmende angst var det aldri et alternativ å gjennomføre noen konfirmasjon.  

Og tro meg, han utfordrer seg seg selv HVER ENESTE DAG - HELE DAGEN!  Det at han slapp å konfirmere seg er ikke å sy puter under armene på han!! 

Men ring meg når 15 åringen din ligger og hyperventilerer og ikke tør å gå forbi vinduene hjemme engang og forklar meg gjerne hvordan man skal få han i en fullsatt kirke?! 

Anonymkode: 483f2...03e

Måtte det være fullsatt kirke. Det er ofte mulig å tilpasse seremonien for de som har behov for det. 😊

Anonymkode: 6ccc8...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du trenger vel ikke ha han i en fullsatt kirke? Forklar problemet for presten og han stiller helt sikkert opp på en tid kun deres familie er i kirken. Da hadde han fått konfirmert seg og opplevd mestring.

 

går han ikke på skole?

Anonymkode: f3659...7de

Nei han gikk ikke på skole da, det kom en lærer han stolte på hjem hit. Var eneste alternativ.  Han er bedre nå,  så nå er han i liten gruppe (De er 3 stk) på skolen , og det er 3 faste lærere.  

Poenget var at jeg ikke fikk han ut, og så ikke noe vits i å prøve all den tid konfirmasjon kom på ett tidspunkt han var på sitt sykeste.  Hvorfor straffe han mer med å ta fra han pengene han ville fått med å være frisk nok til å klare å gjennomføre det?? 

Anonymkode: 483f2...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri foreslått det selv, men hadde vel vurdert å si ja om tenåringen insisterte.

Det å samle familien og feire den unges inngang til voksenlivet synes jeg er viktig.

Anonymkode: 81b30...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei han gikk ikke på skole da, det kom en lærer han stolte på hjem hit. Var eneste alternativ.  Han er bedre nå,  så nå er han i liten gruppe (De er 3 stk) på skolen , og det er 3 faste lærere.  

Poenget var at jeg ikke fikk han ut, og så ikke noe vits i å prøve all den tid konfirmasjon kom på ett tidspunkt han var på sitt sykeste.  Hvorfor straffe han mer med å ta fra han pengene han ville fått med å være frisk nok til å klare å gjennomføre det?? 

Anonymkode: 483f2...03e

Kudos til deg!! For å stå opp for din sønn. Drit i anonyme troll på Internett som ikke aner hva de snakker om. 

❤️

Anonymkode: 4d84d...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker min egen konformasjonsfest som en utrolig hyggelig feiring med familie og venner av familien. Ville ikke ha vært den foruten. 

Anonymkode: 81b30...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den dagen kommer blir det ingen konfirmasjon. Vi vil likevel ha fest hvor de nærmeste samles og spiser godt og han får gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke er kristne er ikke barna døpt eller konfirmert. Synes det er judas-opplegg å ha religiøse ritualer når man ikke er kristen.

 

Anonymkode: 96336...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få det på det rene. Ungdommen din skal ikke konfirmere seg, verken kristelig eller borgerlig? Da er det vel ingenting å måtte betale seg ut av. Ikke alle som konfirmerer seg. Er man ikke konfirmant, så får man heller ingen gaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Da kan vi jo diskutere om det er greit med gaver når de ikke konfirmerer seg. Jeg har også en som ikke ville konfirmere seg. Han fikk ingen gaver. 

Anonymkode: 6ccc8...e38

Selvfølgelig er det greit. Skulle bare mangle.

Anonymkode: 90003...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre barn er ikke døpt og om de ikke ønsker å konfirmere seg hverken kristelig eller borgerlig er det selvsagt greit. De vil uansett få en gave fra oss foreldre og sikkert besteforeldre, men ikke fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Når den dagen kommer blir det ingen konfirmasjon. Vi vil likevel ha fest hvor de nærmeste samles og spiser godt og han får gaver

Bursdagsfest da? Eller hva kalles den festen? Gavefest for ungdommen?

Anonymkode: f3659...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Når den dagen kommer blir det ingen konfirmasjon. Vi vil likevel ha fest hvor de nærmeste samles og spiser godt og han får gaver

Men hvorfor skal han få gaver, når han ikke konfirmerer seg??

Anonymkode: d47d4...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...