Gå til innhold

Har dere en god bil å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen vår har blitt utsatt for en ulykke, så forsikringsselskapet ønsker at vi skal kjøpe ny fremfor å reparere den vi allerede har. Vil få rundt 100.000 kr for den, og tenker vi ikke kommer til å legge så mye ekstra i det. 

Vi er en familie på 4, har to barn som enda bruker vogn og sitter i bakovervendte bilseter. Vi er ofte på langturer og trenger derfor en som er komfortabel å kjøre. Trenger grei størrelse på bagasjerommet. Må være stasjonsvogn. 
Er et pluss hvis det er fullskinn og parkeringsvarmer. 

Er åpen for tips og råd :) 

Anonymkode: 77937...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha en god, romslig bil av kvalitet og med gode trafikksikkerhetskarakterer, så må du nok legge litt mer i det, gitt, enn 100 000. En sikker og god bil koster noen kroner. Du bør tredoble innsatsen, da er utvalget bedre. 

Anonymkode: febc5...a13

Skrevet

Du får en god stasjonsvogn for 100k. Har aldri brukt mer enn 30k på bil da det er et tapsprosjekt. Bilen jeg har nå er 18 år gammel og går som ei klokke. Ville sett på japsebiler eller evt koreanske. De er billigere både i pris, drift og deler

Anonymkode: 1ffef...c35

Skrevet
På 10.12.2018 den 17.35, Anonym bruker skrev:

Skal du ha en god, romslig bil av kvalitet og med gode trafikksikkerhetskarakterer, så må du nok legge litt mer i det, gitt, enn 100 000. En sikker og god bil koster noen kroner. Du bør tredoble innsatsen, da er utvalget bedre. 

Det er ikke alle som driter penger, og vi er ikke i den situasjonen akkurat nå at vi kan bruke en hel formue på bil. Jeg tenker at vi kommer langt med 100.000 kr, og at vi skal klare finne en grei bil til den prisen :)  Kan få akkurat samme bil som vi hadde, men tenkte kanskje prøve noe nytt når muligheten er der. 

Skrevet
På 10.12.2018 den 17.35, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke 300 000 for å få en god sikker bil

Anonymkode: bc5d4...6fd

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle som driter penger, og vi er ikke i den situasjonen akkurat nå at vi kan bruke en hel formue på bil. Jeg tenker at vi kommer langt med 100.000 kr, og at vi skal klare finne en grei bil til den prisen :)  Kan få akkurat samme bil som vi hadde, men tenkte kanskje prøve noe nytt når muligheten er der. 

Ikke stasjonsvogn, men hva med Honda CRV?  Jeg har hatt den eldre mer firkantede honda CRV, knallgod bil. Men jeg vet ikke om det er like god bagasjeplass i de nyere modellene.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke 300 000 for å få en god sikker bil

Fortrinnsvis trenger man nok minst 300' for å få en god og sikker bil. Jeg trenger mer, til  f.eks. denne: https://www.finn.no/134995591

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortrinnsvis trenger man nok minst 300' for å få en god og sikker bil. Jeg trenger mer, til  f.eks. denne: https://www.finn.no/134995591

Hehe, nei, det gjør man virkelig ikke

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, nei, det gjør man virkelig ikke

Jo, det gjør man, hvis man ikke enten skal kjøre rundt i en trang, liten sprettball av en bil, eller i en gammel holk. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør man, hvis man ikke enten skal kjøre rundt i en trang, liten sprettball av en bil, eller i en gammel holk. 

😂

Skrevet

Mitt tips er Toyota Avensis og Skoda Octavia stasjonsvogn. Legg inn Finn-søk med det dere ønsker, så ser dere hva som finnes. 

Vi har en Avensis stasjonsvogn fra 2008, veldig god og driftssikker bil. 

Anonymkode: bc094...c4d

Skrevet

Jeg har en Skoda Octavia Elegance, 2009 modell og jeg er meget fornøyd med den. Bilden har gått 179.000 km og jeg har ikke hatt noen store reparasjoner (jeg kjøpte den ny). Den har også glidd gjennom EU godkjenning hver gang uten avvik. Driftsmessig er den veldig stabil og den bruker ca 0,5 liter pr mil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135511604

Anonymkode: c3b2d...d76

Skrevet

Toyota Avensis 👍

Anonymkode: 990f7...314

Skrevet

Skoda stasjonsvogn kanskje?  De har romslig bagasjerom og er rimlige

Anonymkode: 48f50...278

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her kjøpte vi «ny» bil for en uke siden.En Toyota Auris Hybrid stasjonsvogn 2017 modell,kjørt 15000km.Den er verken en trang,liten sprettball eller en gammel holk.Det er heller ikke en utrygg bil.Man trenger ikke 300 000+ for å få en god bil.Vi betalte 265000😊

Skrevet
4 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Her kjøpte vi «ny» bil for en uke siden.En Toyota Auris Hybrid stasjonsvogn 2017 modell,kjørt 15000km.Den er verken en trang,liten sprettball eller en gammel holk.Det er heller ikke en utrygg bil.Man trenger ikke 300 000+ for å få en god bil.Vi betalte 265000😊

Nå vel, Auris er ikke akkurat noen storbil. Plain liten stasjonsvogn, der du sitter på asfalten. Det er jeg ferdig med, jeg kjører SUV nettopp for å slippe og sitte på asfalten, og for å ha god plass i bilen. Jeg ønsker meg en slik jeg lenket til tidligere i tråden, ev en slik:

https://www.finn.no/135077671

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå vel, Auris er ikke akkurat noen storbil. Plain liten stasjonsvogn, der du sitter på asfalten. Det er jeg ferdig med, jeg kjører SUV nettopp for å slippe og sitte på asfalten, og for å ha god plass i bilen. Jeg ønsker meg en slik jeg lenket til tidligere i tråden, ev en slik:

https://www.finn.no/135077671

Men nå er jo ikke den linken eller hvilken bil du liker og ikke liker, relevant for hi

Skrevet

Har erfaring med både Toyota og Subaru. Godt fornøyd med begge bilmerkene. Minst kluss med Toyota. 
Subaru har SUV modeller, men det må nok bli en eldre bil med mye km dersom maksbeløp er 100 000. 

Skrevet

Vi har volvo v50 og v70, begge er gode biler. V70 2010-modell ligger under 100 000,- på Finn. Det er plass til 2 vogner i bagasjerommet. 

Anonymkode: 1a530...24b

Skrevet

Hvis du vinner storgevinsten på lotto så vil jeg tipse deg om at Tesla modell x er en helt fantastisk bil 😉

Anonymkode: d2ded...63e

Skrevet

Skoda Superb 

Anonymkode: cc3ab...3ea

Skrevet

Peugeot 807. Plass til både barneseter og venner, pluss barnevogn. Har fem stjerne i kollisjonstester. Jeg er veldig fornøyd med bilen. Vi har tre bakovervendte seter, alle setene har Isofix og likevel god plass 😊

Anonymkode: 09836...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...