Gå til innhold

Hva er mine sjangser for å bli gravid som 40/41-åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har akkurat fylt 41 år, og drømmen er nå å rekke å få et barn til:kghjerte:jeg har to barn fra før av, ble enda raskere gravid med nr2 og da var jeg 38. Ingen komplikasjoner i noen av graviditetene. Husker gynekologen min sa at siden jeg blir så fort gravid så er ikke dette noe som helt brått går over, det tar tid før fruktbarheten er borte. I eldre forumtråder leser man gjerne en elendig statistikk på det å bli gravid i min alder ( føles så rart å på papiret være der og formulere dette til og med). Men så kom jeg over en artikkel fra nylig hvor forskere sier at forskjellen i fruktbarhet mellom oss i denne alderen og yngre er langt mindre enn man tidligere har trodd. Så kloke jenter, er det noen som har gode innsikter og erfaringer å komme med?💛

Anonymkode: 5b6e8...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på deg!

Selv er jeg 43, og har håp og tidvis tro på et nytt svangerskap. Statistikken gjelder gjennomsnittet, sånn tenker jeg. Jeg har vært gradid tre ganger, første gang da jeg var 26, andre gang var jeg 30, og min siste fikk jeg for halvannet år siden da jeg var 42. Jeg har blitt gravid like lett alle gangene, dvs første prøveperiode med ordentlig syklus etter å ha avsluttet prevensjon.

Nå håper jeg å ha klart det igjen, men er ydmyk og tar det absolutt ikke som noen selvfølge. Jeg har ikm om tre dager. Har tatt to negative tester, men det er jo fortsatt tidlig.

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carlille skrev:

Heier på deg!

Selv er jeg 43, og har håp og tidvis tro på et nytt svangerskap. Statistikken gjelder gjennomsnittet, sånn tenker jeg. Jeg har vært gradid tre ganger, første gang da jeg var 26, andre gang var jeg 30, og min siste fikk jeg for halvannet år siden da jeg var 42. Jeg har blitt gravid like lett alle gangene, dvs første prøveperiode med ordentlig syklus etter å ha avsluttet prevensjon.

Nå håper jeg å ha klart det igjen, men er ydmyk og tar det absolutt ikke som noen selvfølge. Jeg har ikm om tre dager. Har tatt to negative tester, men det er jo fortsatt tidlig.

Lykke til til deg!

Hei og tusen takk for svar!😃❤️ Så utrolig godt og oppløftende å lese😃 masse lykke til!🙌 ble litt mer positiv nå😊


 

 

Anonymkode: 5b6e8...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 30 har man ca 20% sjanse for å bli gravid per syklus, og når man er 40 er det ca 5-10% sjanse. Men det er bare i gjennomsnitt da, det varierer selvsagt og hvis du har hatt lett for det tidligere vil du ha høyere sjanse enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 11.12.2018 den 1.49, Carlille skrev:

Heier på deg!

Selv er jeg 43, og har håp og tidvis tro på et nytt svangerskap. Statistikken gjelder gjennomsnittet, sånn tenker jeg. Jeg har vært gradid tre ganger, første gang da jeg var 26, andre gang var jeg 30, og min siste fikk jeg for halvannet år siden da jeg var 42. Jeg har blitt gravid like lett alle gangene, dvs første prøveperiode med ordentlig syklus etter å ha avsluttet prevensjon.

Nå håper jeg å ha klart det igjen, men er ydmyk og tar det absolutt ikke som noen selvfølge. Jeg har ikm om tre dager. Har tatt to negative tester, men det er jo fortsatt tidlig.

Ly


Fant denne tidligere, den syns jeg var veldig interessant og oppløftende😊 snur litt opp ned på den vanlige statistikken vi her til lands som regel hører! 

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2013/07/how-long-can-you-wait-to-have-a-baby/309374/

 

Anonymkode: 5b6e8...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...