Gå til innhold

Barn i barnehage hvor mor jobber!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. 

Noen som har erfaring med å jobbe i samme barnehage som barnet deres går i? Isåfall ønsker jeg noen for-/motargumenter :) 
Og da egentlig KUN fra de med egen erfaring. Jeg har tidligere jobbet i barnehage, hvor 4 av de ansatte hadde egne barn i barnehagen (Dog på annen avdeling) og dette virket helt supert.

Jeg skal søke jobb, og kunne veldig gjerne tenkt meg å jobbe i bhg. Er nå i mammaperm, og ønsker da å søke både jobb og barnehageplass. Er dette noe jeg evt skriver i søknaden, eller i intervju? (Om man kommer dit :P

Vi ønsker dette (både jeg og barnefar) pga logistikk. Enkelt og greit ift både henting/levering, sykdom osv. Og ja, jeg ville jo da selvsagt jobbet på annen avdeling enn der ungen går. Så vi ikke er oppå hverandre hele døgnet. Og barnet vil jo da likevel få gode og trygge omsorgspersoner i livet sitt i de andre ansatte.

Om noen har gode eller dårlige erfaringer, del de gjerne med meg :) Og evt hvordan jeg kan formulere meg rundt temaet i søknad/intervju.

På forhånd tusen takk for hjelpen. Ha en deilig førjulstid :nisse: :hjerte:

Anonymkode: c62d9...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt to av mine i samme barnehage, ikke på samme avdeling da. Det gikk greit nok. Logestikken var selvfølgelig mye lettere. Vil dog ikke anbefale det. Utfordrende å være både ansatt, pedagog og mor i samme barnehage. 

Anonymkode: b5362...032

Skrevet

Flere store bhg i Komunnen her tillater det ikke.det vil aldri bli ansatt en vikar i bhg som er mor ihvertfall.

Jeg har selv vært mor og jobbet i bhg til min sønn,det var helt ærlig veldig vanskelig.Ungen testet min grenser foran de ansatte i bhg og det var noen ganget vanskelig å være omsorgsperson for de andre barna når han ville ha mamma helt for seg selv.

har også senere jobbet med mor og barn i bhg å merket at det ble fort irritasjon i mellom oss ansatte pga spesielt behandling 

Anonymkode: 03254...0e5

Skrevet

Pedagog, som i stilling? Jeg har ikke utdannelse, vil da kun bli assistent (om det har noe å si).

Og om jeg skulle søke stilling i bhg, bør jeg nevne barnehageplass i søknad? :) Vi ønsker jo denne løsningen! Så om det ikke er flere "bakdeler" enn at det er vanskelig, ønsker jeg å prøve!

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha tenkt så mye over spesiell behandling da jeg jobbet med disse 4 mødrene iallefall. Men kan jo tenke meg at det er en tøff nøtt..
Men jeg har kun ett barn, og ifølge min samboer skal vi ikke ha fler.. Så jeg ønsker dette også fordi jeg da vil "se" mest mulig til henne mens hun vokser opp. Det går jo så fort. Så da er det evt snakk om at jeg får jobb/hun begynner i bhg rett før fylte 2 år.. Og `omgås` i bhg typ 3 år.. Jeg tror det er noe jeg ville verdsatt i ettertid, selvom det kanskje kan by på utfordringer..

Jeg har lang tid igjen av permisjon, men tenker likevel å søke jobb tidlig. Ønsker å ha ting på plass :) Så om noen evt har tips til hvordan søke om begge deler!? Takk takk :hjerte:

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pedagog, som i stilling? Jeg har ikke utdannelse, vil da kun bli assistent (om det har noe å si).

Og om jeg skulle søke stilling i bhg, bør jeg nevne barnehageplass i søknad? :) Vi ønsker jo denne løsningen! Så om det ikke er flere "bakdeler" enn at det er vanskelig, ønsker jeg å prøve!

Det er veldig vanskelig og ikke noe jeg anbefaler. Har prøvd det selv (er bare en bhg her, så hadde ikke noe valg), og erfart andre som har gjort det. Barna skjønner ikke at mor er på jobb og skal være omsorgsperson for alle, de blir ofte sjalu om noen prøver å feks sitte på fanget, skal helst være med mor hele tiden og tester grenser foran mor hele tiden. Det å slå av morsrollen når du er på jobb sammen med barnet ditt er helt umulig. I en praksisbarnehage jeg var i byttet mor barnehage til barnet så de ikke skulle bære i samme barnehage, for det gikk bare ikke. De var ikke på samme avdeling heller. Der jeg jobber nå er det eneste bhg i kommunen, så det er vanlig at ansatte har barna sine i samme bhg, men alle syns det er vanskelig. 

Du søker jo barnehageplass for seg og stilling for seg.. Men om du ikke må bør du ikke.

Anonymkode: 9e8be...8f7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke huske å ha tenkt så mye over spesiell behandling da jeg jobbet med disse 4 mødrene iallefall. Men kan jo tenke meg at det er en tøff nøtt..
Men jeg har kun ett barn, og ifølge min samboer skal vi ikke ha fler.. Så jeg ønsker dette også fordi jeg da vil "se" mest mulig til henne mens hun vokser opp. Det går jo så fort. Så da er det evt snakk om at jeg får jobb/hun begynner i bhg rett før fylte 2 år.. Og `omgås` i bhg typ 3 år.. Jeg tror det er noe jeg ville verdsatt i ettertid, selvom det kanskje kan by på utfordringer..

Jeg har lang tid igjen av permisjon, men tenker likevel å søke jobb tidlig. Ønsker å ha ting på plass :) Så om noen evt har tips til hvordan søke om begge deler!? Takk takk :hjerte:

Det er veldig vanskelig for kollegaer og andre barn også i tillegg til ditt eget barn. 

Anonymkode: 9e8be...8f7

Skrevet

Jeg hadde mitt barn i samme barnehage i flere år og det var null problem. 

Han skjønte godt hvor grensen gikk og det var aldri problemer med at han var vanskelig pga at jeg var der. De voksne hadde heller ingen problem med å irettesette han selv om jeg hørte det  

Dette var en liten barnehage, ca 50 barn, og vi var på det meste 5 som hadde egne barn der. Med velvilje og klare regler var det bare positivt og en god trygghet for barna. 

Logistikken var jo en drøm, han fulgte jo med på vaktene og det var så lettvint. 

Anonymkode: 72f44...23f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke søke om begge deler samtidig.
Som ansatt i mange år på småbarnsacdeling, så kan jeg si at ting er definitivt vanskeligst når et av barna på min gruppe har mamma eller pappa i barnehagen. De små forstår ikke hvorfor de ikke får være med mamma, de ser henne, men får ikke være med henne. Ute, så henger barnet seg gjerne på mamma, og det er ugreit for alle, spesielt for barnet. Jeg skjønner at du ønsker å se henne mest mulig, men du er på jobb og  skal være 100 % fokusert der. Noen foreldre og barn fikser det greit, men i de fleste tilfeller etter min erfaring, er det vanskelig for alle parter, spesielt når barnet er lite.

Anonymkode: efb1e...9f3

Skrevet

Jeg har hatt mitt ene i samme bhg som jeg jobbet i null stress.

Har og 2 små barn på min avd som har foreldre i bhg null stress.

Du må bare klare og slå av mammarollen når du er på jobb. 

Du søker selvsakt jobb og bhg plass hver for seg.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Det er jo store forskjeller, antok ikke noe annet. Men så fint å høre at det har gått så fint for mange av dere. Og nei, jeg kommer jo ikke til å "slå av morsrollen" i den forstand? Jeg skal jo være en like ansvarlig voksen hjemme som på jobb. Men selvfølgelig, skulle dette bli tilfelle, så må hun lære seg at mamma er på jobb :) Og ikke kan være rundt henne til en hver tid. 

Ok! Da blir søknadene separate. Er det slik at dere som jobber i bhg har prioritet for barnehageplass? :) Sånn mtp at hvis jeg skulle få jobb i bhg, så har jeg ganske stor sannsynlighet for å få ungen min en plass der? 

Takk igjen :hjerte:

Skrevet

Hadde barnet i samme barnehage som jeg jobbet i, på en annen avdeling. Jeg rakk alltid henting og levering i alle fall. Det ville vært vanskelig om hun ikke gikk i den barnehagen jeg jobbet i med yttervaktene. 

Ulempen var jo at vi traff på hverandre i utetiden og hun hang litt på meg da og sutret om jeg gikk fra henne, men etterhvert venner hun seg til det og da gikk det supert. 

Anonymkode: 31aa3...9a1

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar :) Det er jo store forskjeller, antok ikke noe annet. Men så fint å høre at det har gått så fint for mange av dere. Og nei, jeg kommer jo ikke til å "slå av morsrollen" i den forstand? Jeg skal jo være en like ansvarlig voksen hjemme som på jobb. Men selvfølgelig, skulle dette bli tilfelle, så må hun lære seg at mamma er på jobb :) Og ikke kan være rundt henne til en hver tid. 

Ok! Da blir søknadene separate. Er det slik at dere som jobber i bhg har prioritet for barnehageplass? :) Sånn mtp at hvis jeg skulle få jobb i bhg, så har jeg ganske stor sannsynlighet for å få ungen min en plass der? 

Takk igjen :hjerte:

Hos oss får ikke ansatte lov til å ha egne barn lenger. Så det er nok forskjellig fra barnehage til barnehage

Anonymkode: efb1e...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...