Gå til innhold

Kunne du feiret nyttår sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spise middag hos mine foreldre, før vi drar hjem utpå kvelden, spiller et brettspill og ser rakettene- bare vi fire. Jeg syns det blir litt kjedelig. Føler så mange gjør noe ekstra gøy nyttårsaften. Vi er på julebord før jul og på vennefest i romjulen, så burde jo være greit med rolig nyttår, men..

Anonymkode: 2c0d4...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt greit ut synes jeg. Vi feirer ofte nyttår med besteforeldre, de har kommet til oss og reist hjem i ti-tiden eller noe sånt også har det bare blitt kjernefamilien igjen.

I år kommer søsteren min med familie da, de bor såpass langt unna at de må overnatte. Det blir koselig, men vi må ikke være sammen med noen hele kvelden for å ha en fin nyttårsaften.

Anonymkode: 18578...258

Skrevet

Fredelig nyttår er det beste jeg vet. Vi gjør det omtrent alltid.

Skrevet

Høyrest ut som vår nyttårsaften, bortsett frå at vi ikkje reiser heim. Ungane blir lagt der vi er, og vi vaksne tuslar heim ei stund etter midnatt.

Har aldri sett på det som kjedeleg eller stusseleg.

Skrevet

Jeg sitter alene på nyttårsaften, så jeg hadde tatt i mot en nyttårsaften med mann og barn, noen jeg er glad i og som er glad i meg,  med åpne armer. Bytter gjerne

Anonymkode: 8cd46...4bc

Skrevet

Nyttårsaften er oppskrytt. Like greit å ta de  rolig med de man liker best. 

Skrevet

Det er slik jeg liker nyttårskvelden!

Hvordan ville du ellers ha det? Fyllefest uten barna?

Dere kan jo gjøre det magisk selvom dere bare er dere. Spill brettspill om premier, ha ballonglek, skål i barnechampagne i høye glass, ha noe kres til nattmat, ha reflekslek ute med lommelykter osv. 

Anonymkode: 01216...c65

Skrevet

Slik har vi gjort det i flere år. Veldig koselig synes jeg. Vet at den andre halvdel gjerne skulle hatt fest osv. Det har vi også prøvd flere ganger, men desverre er det alltid noen av gjestene som har tatt helt av og det passer ikke når vi har barn sammen med oss.

Anonymkode: c7720...a14

Skrevet

Skulle gjerne feiret nyttår helt alene f.eks på hytta. Jeg er i ferd med å bli totalt asosial, sliter med hørsel og vil aller helst være alene. 

Anonymkode: 2edbc...293

Skrevet

Feirer annethvert år med to av barna mine, og de andre alene. Orker ikke stresset med å styre og lete etter noen å henge med hele tiden. Synes det er koselig å ta det helt med ro og orker ikke forplikte meg til venner. Synes ikke det høres stusselig ut

Anonymkode: f4033...91b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spise middag hos mine foreldre, før vi drar hjem utpå kvelden, spiller et brettspill og ser rakettene- bare vi fire. Jeg syns det blir litt kjedelig. Føler så mange gjør noe ekstra gøy nyttårsaften. Vi er på julebord før jul og på vennefest i romjulen, så burde jo være greit med rolig nyttår, men..

Det er vel en helt vanlig nyttårsaften når man har barn?

Anonymkode: b3039...6aa

Skrevet

Hva er gøy da? Fyllfest`?

Anonymkode: 26baf...562

Skrevet

Det hørtes ut som en fin feiring. 

Vi varierer, noen ganger har vi fullt hus, noen ganger kjernefamilien og noen ganger bare jeg og barna (når mannen jobber). 

Anonymkode: 16ae3...56f

Skrevet

høres koslig ut synes jeg :)

Anonymkode: 5aaa0...b04

Skrevet

Her er vi kun oss 4. Ser raketter i 6 tiden før går hjem og spiser middag. Dekket bord til nyttår og finklær på. Film/ spill etter middag før minste på 2 legger seg. 

Anonymkode: 0a79d...7fe

Skrevet

Nyttårsparty er bare sååå 1999! Faktisk har det hendt at jeg har vært i seng før tolv, så lite bryr jeg meg. Men nå er barna større og syns det er stas, så da holder vi ut litt lenger. Men det er såvidt! Nesten ingenting er så oppskrytt som nyttår, synes nå jeg.

Anonymkode: 5955d...5fd

Skrevet

Det er en helt vanlig måte å feirer nyttår på i våre kretser, i alle fall blant barnefamilier. Og vi har alltid feiret sånn, dvs. hjemme hos oss selv. Noen få ganger har vi hatt besøk, enten av besteforeldre eller en venn som er alene, uten at det påvirker feiringen noe særlig.

Skrevet

Høres ut som en herlig nyttårsaften, syns jeg! I år blir det middag og overnatting hos mine foreldre. Barnet legger seg nok til vanlig tid og jeg må innrømme at det jammen ikke er sikkert jeg er våken stort lengre enn vanlig tid, jeg heller. Må tross alt stå opp tidlig med barnet dagen etterpå og da liker jeg heller å være opplagt.

Lurer på hva du heller ville gjøre? La foreldrene dine passe ungene og dra på fest? 

Anonymkode: ede1f...2b5

Skrevet

I fjor spiste vi middag sammen, bare oss tre i familien, så la sønnen seg rundt 21. Jeg og mannen så film. Og la oss før tolv. Perfekt!

Anonymkode: 302a5...908

Skrevet

Første nyttårsaften med barn (baby var 4 mnd). Var jeg og baby helt alene, det var ingen far i bildet. Jeg spiste en av de bedre ferdigrettene til Fjordland, hadde brus og koste meg med baby, husker jeg hadde tårer i øynene da kl var 12, fordi jeg fikk gå inn i nytt år med min lille fine baby. Han var også våken. 

Nå har mannen og jeg tilsammen 7 barn i alle aldre. Jeg verdsetter de årene vi kan samle flest mulig av barna til nyttår, stort er det bare de fire yngste, eller bare minsten. Men om vi er 3 eller 9 rundt bordet spiller ingen rolle. Så lenge det bare er vi to voksne og våre barn. Vi ser/sender opp raketter hjemme og spiser middag i finklærne. Ingenting slår å gå inn i det nye året med barna❤️

Hadde ikke orket å reise bort eller ha ekstra gjester. 

Anonymkode: 7f722...d74

Skrevet

Kunne tenkt meg å feire sammen med et vennepar eller to, og deres barn. Men vi har aldri etablert en slik tradisjon. Og vi har ingen å invitere, for vennene våre har sine tradisjoner.

hi

Gjest Marihønne
Skrevet

Høres koselig ut :) En fin kveld med brettspill, film, raketter og en bedre middag er mye bedre enn fyllefester synes nå jeg 😅 Dessuten har man så mange andre muligheter til å feste, spesielt når man har familie i nærheten som kan være barnevakt at det å tilbringe høytider med familien er uvurderlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...