Gå til innhold

Sier du gave, presang eller pakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er egentlig forskjellen?

Anonymkode: 2ef71...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier alt. Julegave, bursdagspresang og pakkekalender. Aner ikkke forskjellen. 

Anonymkode: 42d00...af7

Skrevet

Presang bruker jeg vel aldri, men pakke og gave bruker jeg om hverandre. Er det noen forskjell da?

Anonymkode: 47b94...aa8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Presang bruker jeg vel aldri, men pakke og gave bruker jeg om hverandre. Er det noen forskjell da?

Jeg har kjøpt en julegave, mens alle pakkene ligger i boden f.eks 

Skrevet

Alle, avhengig av kontekst. Gave er først og fremst innholdet, pakke er først og fremst fysisk, presang fokuserer på giver-mottaker-aspektet. Og så flyter de greit over i hverandre.

Skrevet

Bruker alle variantene, jeg. 

Skrevet

Jeg bruker bare gave

Anonymkode: 58a29...e63

Skrevet

Nr1 Pakke

Nr2 gave

Nr3 presang 

Anonymkode: 72e4b...069

Skrevet

Julegave, bursdagsgave, pakke/r/ene.

Skrevet

Bruker gave og pakke, aldri presang. Gave er noe man gir. Pakke er alt som er pakket inn. Bestiller jeg noe på nett får jeg det i en pakke, men ikke i gave, da jeg som regel må betale for det. (Eller, alltid faktisk, dessverre.) En gave trenger derimot ikke å være pakket inn for å kvalifisere som gave. Men på julaften bør de være det. For da er det ganske gøy å åpne pakker. ;)

Anonymkode: 2c502...9a1

Skrevet

Bruker pakke og presang. Ordet gave er ikke i min dialekt. En pakke er innpakket, mens presang mer er innholdet i pakkene. En pakke uten papir, det man gir, eller hvordan jeg skal forklare det. 

Gjest Havfruene
Skrevet

Jeg bruker ordet gave når jeg skaffer den eller skal skaffe den. I det øyeblikket jeg har pakket den inn, blir det til en pakke i mine øyne.

Skrevet

Sier faktisk alle 😉 men til litt forskjellig. 

Anonymkode: 25612...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...