Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Noen som har gjort det? Mannen sin familie er det flere som krangler og ikke vil se hverandre. Vi har utsatt det å gifte oss i 4 år nå. Nå kjenner vi at vi har lyst å gifte oss uten familie. Kun ha barna der. Vil gjerne høre erfaringer. Anonymkode: 66bbd...359
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Vi gjorde det, giftet oss på Tinghuset uten å fortelle noen om det, vitnene var ansatte på Tinghuset. Fortalte det først til familie og venner da sønnen vår ble født tre måneder senere. Vi spiste en god middag og tok en natt på hotell (i hjembyen vår) før vi begynte jobb igjen som vanlig. Grunnen til at vi gjorde det på denne måten, var at jeg ikke gadd å arrangere fest når jeg var gravid, og at jeg aldri har hatt drømmen om prinsesse-bryllupet med hvit kjole og denslags. Vi tenkte på å invitere bare noen få, men med bare de aller nærmeste var vi oppe på 25-30 mennesker, og da krevde det jo plutselig lokale osv. allikevel. Vi er skilt i dag, og kanskje er jeg preget av det, men sett i ettertid ville jeg ikke ha valgt det samme igjen. Jo, gjerne lite og beskjedent, men noen venner og familie ville jeg ha inkludert. Anonymkode: 72a2b...0da
Det var en gang et menneske Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Vi giftet oss på tinghuset i en by begge liker godt. Hadde med kun en forlover hver, og spiste ute på kvelden og lå en natt på hotell. Min store familie er bare kaos og han har i grunn ikke familie, så for oss var dette midt i blinken.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 100% hemmelig går ikke, for du må ha vitner til å skrive under på at du ikke er gift med noen andre fra før, at du er den du utgir deg for osv (forlovere). Vi fikk en barndomsvenn av mannen og kona hans til å skrive under på våre papirer. Så dro vi på ferie og kom hjem som gift. Familie og venner visste ikke at vi hadde booket tid på ambassaden i ladet vi var på ferie i, ansatte der var vitner. Vi har vært gift i snart 19 år og har aldri angret på at vi gjorde det på denne måten. Anonymkode: 53477...5e1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 100% hemmelig går ikke, for du må ha vitner til å skrive under på at du ikke er gift med noen andre fra før, at du er den du utgir deg for osv (forlovere). Vi fikk en barndomsvenn av mannen og kona hans til å skrive under på våre papirer. Så dro vi på ferie og kom hjem som gift. Familie og venner visste ikke at vi hadde booket tid på ambassaden i ladet vi var på ferie i, ansatte der var vitner. Vi har vært gift i snart 19 år og har aldri angret på at vi gjorde det på denne måten. Anonymkode: 53477...5e1 Joda, du kan få "lånt" på tinghuset. Oftest sekretær. Legitimasjon sikrer det andre du nevner. Anonymkode: 08790...837
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, du kan få "lånt" på tinghuset. Oftest sekretær. Legitimasjon sikrer det andre du nevner. Anonymkode: 08790...837 Det er ikke vitner på selve bryllupet jeg snakker om, der brukte vi også bare ansatte på ambassaden. Men du må sende inn "søknad" på forhånd, alle papirene må være i orden, og der må vi ha vitner (forlovere). Anonymkode: 53477...5e1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #7 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke vitner på selve bryllupet jeg snakker om, der brukte vi også bare ansatte på ambassaden. Men du må sende inn "søknad" på forhånd, alle papirene må være i orden, og der må vi ha vitner (forlovere). Anonymkode: 53477...5e1 Her er papirene som må fylles ut på forhånd, og noen av dem må fylles ut av andre enn dere selv.... https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/ekteskap/ekteskap/i-norge/veien-til-ekteskapet/ Anonymkode: 53477...5e1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #8 Skrevet 10. desember 2018 Vi gjorde det.brukte vitner fra tinghuset.for å signere papirene brukte vi to stk fra jobben min. Det kom ut noen mnd senere da en tante av gubben har tilgang til folkeregisteret. svigermor var noe fornærmet,men min familie var ikke sjokkert i det hele tatt. Anonymkode: e9d43...223
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #9 Skrevet 10. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke vitner på selve bryllupet jeg snakker om, der brukte vi også bare ansatte på ambassaden. Men du må sende inn "søknad" på forhånd, alle papirene må være i orden, og der må vi ha vitner (forlovere). Anonymkode: 53477...5e1 Åja det. Men da kan du jo bruke hvem som helst. Da velger man utenom nær krets. Hu i kassa på kiwi kan signere, for å si det sånn. Så svaret består, du kan holde det hemmelig for familie og venner. Men det krever at du tenker utenom boksen da 😉 Anonymkode: 08790...837
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #10 Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Åja det. Men da kan du jo bruke hvem som helst. Da velger man utenom nær krets. Hu i kassa på kiwi kan signere, for å si det sånn. Så svaret består, du kan holde det hemmelig for familie og venner. Men det krever at du tenker utenom boksen da 😉 Anonymkode: 08790...837 Nei, hun i kassa på Kiwi kan ikke signere. En person som kjenner deg godt skal signere. Anonymkode: ad1af...fe2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #11 Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun i kassa på Kiwi kan ikke signere. En person som kjenner deg godt skal signere. Anonymkode: ad1af...fe2 Å kjære folk! Vi skjønner! Herreminskaperogjesusienga! Anonymkode: d9a14...06d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #12 Skrevet 10. desember 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å kjære folk! Vi skjønner! Herreminskaperogjesusienga! Anonymkode: d9a14...06d Hehe, du diskuterer med flere forskjellige her bare så du vet det Anonymkode: 53477...5e1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #13 Skrevet 10. desember 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun i kassa på Kiwi kan ikke signere. En person som kjenner deg godt skal signere. Anonymkode: ad1af...fe2 Og hvem skal sjekke om du kjenner den personen godt, som signerer? Anonymkode: 25ee6...d3e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #14 Skrevet 10. desember 2018 Nummer en, så kan en advokat og hans/hennes sekretær signere, to advokater eller politiet kan signere på papirene. Nummer to, så er vel vigsel fjernet fra domstolene og lagt til fylkesmannen i stedet, så vigsel på tinghuset er ikke mulig lenger Anonymkode: 66f81...234
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #15 Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe, du diskuterer med flere forskjellige her bare så du vet det Anonymkode: 53477...5e1 Nei? Jeg svarer bare en. Går det i ball for deg? Anonymkode: d9a14...06d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2018 #16 Skrevet 10. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei? Jeg svarer bare en. Går det i ball for deg? Anonymkode: d9a14...06d Du er så trivelig i måten du svarer på. Anonymkode: 06662...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå