Gå til innhold

Til lege idag og fikk utdelt ventolie. Erfaring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3åringen har hostet i over en mnd, og spesielt på  natt og når hun er i aktivitet. Er mye trøtt og sliten, og vi savner vår aktive jente. 

Legen mistenkte asma og ville vi skulle prøve ventoline i 3-4uker og notere ned hvor ofte. Om det ble bedre eller ikke. 

Hun kan få opptil 8 ganger PR dag men skal ha 4 ganger iallefall mente han. 

Har ikke erfaring med dette. Barnet har vært mye hjemme nå, sover lenge om formiddagen og. 

Hvordan blir dette i bhg tror dere? 

Den siste uken starter hostingen ved aktivitet og hun brekker seg. Da skal hun ha medisin. Men de kan vel ikke løpe etter henne hele dagen i bhg😂

Anonymkode: ff75a...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig medisin og helt vanlig i barnehager. De løper ikke etter men gir feks formiddag og ettermiddag etter avtale med foreldre.

Anonymkode: a09dd...13b

Skrevet

Det er helt vanlig å gi astmamedisin i barnehagen. Sett opp faste tider de skal gi det til henne, det er ikke så lett hvis de skal gi det ved behov.

Anonymkode: d6770...ff8

Skrevet

Hjalp ikke på mitt barn.

Men hadde dobbeltsjekket dosering. Min venninne fikk en dosering på sin sønn som var for høy. Overdose ventoline på små barn kan gi symptomer som hyperaktivitet. Stakkars gutten hadde masse problemer i barnehagen. BUP var inne i bildet, så byttet de fastlege og han fant ut at han var overmedisinert. Tok fire måneder så var gutten en helt annen. 

Anonymkode: 7ba03...26a

Skrevet

Min har astma, og man merker virkelig forskjell på astma hosten og vanlig hoste, og ventolie bruker han kun hvis han er tett i brystet, så forstår ikke helt at hun får det mot hoste. her burker vi flutide mot astma hosten, han har hatt det siden han var 8mnd

Anonymkode: 2ff9c...00a

Skrevet

Vi fikk også ventoline som første medisin mot hoste rundt ettårsalderen. Det funka ikke, så da fikk vi flutide - det funka veldig godt :)

Anonymkode: d7186...bc9

Skrevet

Da får vi se om dette virker, skulle prøve dette i 3-4uker først. Skikkelig ekkel hoste som ender opp med at hun brekker seg. 

Dårlig matlyst, slapp og ikke seg selv.

Anonymkode: ff75a...57f

Skrevet

Det hjelper godt på her. Men blir selvfølgelig behandlet med noe annet i bunn. Null stress at de får det i bhg. Mine får ofte når de står opp om morgenen og rundt 11 i bhg (må jo gå 4 timer mellom hver dose). 

Skrevet

Vår sønn har ikke astma, men fikk ventolin nå pga langvarig hoste med brekninger og høy respirasjon. Ingen feber forøvrig. Han er 5 år. Medisinen virket godt fra første puff. Rett og slett magi. 

Har en datter som hadde alvorlig astma. Da måtte kraftigere medisiner til. Gikk vel på 4-5 medisiner før hun unngikk stadige sykehusinnleggelser. 

Anonymkode: 3743b...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...