GÃ¥ til innhold

Hva hadde dere gjort?😖

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei i familien som jeg ikke vil omgås lenger. Grunnen er vel den at mot meg så er hun veldig annerledes enn mot andre. Hun trykker meg ned, er frekk og rett og slett sårer meg. Jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke la meg påvirke, for familien sin skyld men jeg orker ikke mer, det tar på helsa mi. I det siste så har hun vært pågående med å treffes, noe jeg ikke vil. Plutselig vil hun omgås nå. Og her om dagen har hun invitert seg selv og familien sin til å feire nyttår hos oss.😷 hvordan si på best mulig måte at jeg ikke vil feire nyttår med hun? hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 1bca0...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å snakke med henne? Det er ikke sikkert hun forstår at du blir såret. Kanskje hun tenker at det er deilig at dere har et forhold der dere kan tulle med hverandres dårlige sider eller noe.

Hvis hun vil feire nyttårsaften med deg liker hun deg sansynlig vis godt. Snakk sammen og finn ut av problemene.

Anonymkode: b7dfa...5d1

Skrevet

Jeg har også ei sånn i familien. Ei svigerinne. Jeg har bare faset henne ut sakte men sikkert. Har aldri tatt noe opp med henne, det tror jeg ikke det kommer noe godt ut av. Føler ikke det kan nytte med henne. 

Men kanskje det går an å prate med hun du skriver om? Du kjenner henne jo best 🙂 

Anonymkode: 540e0...7e5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du forsøkt å snakke med henne? Det er ikke sikkert hun forstår at du blir såret. Kanskje hun tenker at det er deilig at dere har et forhold der dere kan tulle med hverandres dårlige sider eller noe.

Hvis hun vil feire nyttårsaften med deg liker hun deg sansynlig vis godt. Snakk sammen og finn ut av problemene.

Anonymkode: b7dfa...5d1

Jeg har ikke lyst å ta det opp med henne, fordi hun vet godt selv at hun sårer meg. Hun er klar over det og gjør det med vilje. Hun er en person som står klar til å forsvare seg. Jeg har gitt henne mange sjangser og føler at jeg ikke har mer krefter. Hun virker negativt på meg, og det vil jeg ikke ha lenger i livet mitt.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lyst å ta det opp med henne, fordi hun vet godt selv at hun sårer meg. Hun er klar over det og gjør det med vilje. Hun er en person som står klar til å forsvare seg. Jeg har gitt henne mange sjangser og føler at jeg ikke har mer krefter. Hun virker negativt på meg, og det vil jeg ikke ha lenger i livet mitt.

Vet du, da hadde jeg faset henne ut. Ikke omgås noe annet enn det du må. Angående nyttårsaften, så ville jeg sagt at dere hadde andre planer. 

Anonymkode: 540e0...7e5

Skrevet

Stå opp for deg selv! Du trenger ingen annen grunn enn å skrive en SMS med at dere ikke kan feire sammen da dere allerede har lagt andre planer. God jul! 

Forhold deg kort og saklig når du snakker med henne. Ikke gå inn i diskusjonene, svar «ha og ja» på det meste og la det passere. Dersom du ender opp i diskusjon må du hele tiden ha i bakhodet at hun ikke ønsker å løse problemet, men å vinne over deg. Sett tydelige grenser for deg selv og din familie. Lykke til.

Anonymkode: 9677c...534

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stå opp for deg selv! Du trenger ingen annen grunn enn å skrive en SMS med at dere ikke kan feire sammen da dere allerede har lagt andre planer. God jul! 

Forhold deg kort og saklig når du snakker med henne. Ikke gå inn i diskusjonene, svar «ha og ja» på det meste og la det passere. Dersom du ender opp i diskusjon må du hele tiden ha i bakhodet at hun ikke ønsker å løse problemet, men å vinne over deg. Sett tydelige grenser for deg selv og din familie. Lykke til.

Anonymkode: 9677c...534

Var det jeg tenkte også, men vi blir jo hjemme, ingen planer faktisk, ingen som jeg vet om akuratt nå. Men kanskje hun kan se eller høre av mine foreldre at vi er hjemme. Men jeg bør vel drite i det?

Skrevet

Var ei bekjent som ville feire med oss også (jeg liker henne da) men jeg sa bare at vi har planer nyttårsaften. Jeg sa at vi skulle være hjemme men vi ønsket kun å feire oss 2 voksne og barna alene. Jeg svarte høflig og forventer at det ønsket blir respektert, noe jeg vet det gjør (hun har haugevis med venner og familie så jeg vet at hun ikke blir alene, i såfall hadde det stilt seg annerledes da vi er gode venner og jeg ville støttet henne). Du kan jo gjøre det samme: si at dere skal være hjemme men dere har planlagt en rolig feiring bare dere sammen.

Anonymkode: 1841e...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...