Gå til innhold

Politikeres pengebruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruken av bonuspoeng på flyreiser i tjeneste har et dårlig kjent regelverk, poengene kan kun brukes på tjenestereiser, og etterfølgelsen av regelverket har vært undersøkt av Aftenposten. De har funnet tre politikere som har brukt dem på privaten, og ikke skattet av dette - og som nå har lagt seg flate og innberettet feilen til skattemyndighetene. Så har de funnet en del som ikke har bonuskort, og en del som har brukt dem rett. Og så har de funnet tre som i det øyeblikket de spørres går i en så latterlig forsvarsposisjon at man bare kan anta at her er det ulovligheter på alle bauger og kanter. Hvorfor ikke svare, gå i seg selv og sine papirer og sjekke om man har gjort det rett? Og hvorfor er det ett parti som har alle disse, tro, selveste lov- og ordenpartiet? Sitat:

Fire Frp-politikere har ikke besvart spørsmålene

Tor André Johnsen (Frp) og Gisle Meininger Saudland (Frp) hadde etter gjentatte henvendelser i halvannen uke fortsatt ikke svart på Aftenpostens spørsmål.

Men Aftenposten møtte Tor Andre Johnsen i Stortinget onsdag ettermiddag. Han nektet å svare på om han hadde brukt bonuspoeng i tjenesten eller privat.

Johnsen er oppført med rundt 20 flyturer i Norge og Europa det siste året, ifølge reiseregning-materialet Aftenposten har fått innsyn i.

Saudland har vært i Indonesia og rundt ti turer i Norge og Europa.

Åshild Bruun-Gundersen (Frp, Aust-Agder) svarer følgende pr. SMS: «FrP i regjering bygger historisk mye vei og til høsten åpner Nye Veier 40km ny motorvei på min pendlerstrekning. Når fire-felten er ferdig mellom Arendal og Oslo om noen år vil det bare ta 2 timer og 15 min å kjøre fra Arendal til Oslo, tenk det :) Hva skal jeg med bonusprogram på fly da.»

Bruun-Gundersen, som bl.a. har vært i California i høst med helse- og omsorgskomiteen, har ikke besvart oppfølgingsspørsmål.

Dagfinn Henrik Olsen (Frp, Nordland) svarer slik pr. SMS: «Hei. Tenkte at arbeidet på deres gravende journalistikk holdt så høy kvalitet at dere var i stand til å finne ut at jeg tiltrådte som fast representant 31. august. Har for øvrig ingen ytterligere kommentarer.»

Anonymkode: 955b7...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...