Gå til innhold

De største kjendis dødsfallene på 90 tallet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsåvidt nokså morbid tråd, HI, i det øyeblikk du begynte å velte deg i videoer. Men greit nok - Allen Ginsberg døde i 1997, uten at det er noen grunn til å gå på YouTube av den grunn, du trenger ikke se film om hans død men du trenger å lese det han skrev.

Skrevet

Du har glemt den nest største: Freddie Mercury

Anonymkode: 40edf...7c6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle til å si det samme, bortsett fra at jeg ville satt han som den største. Støttes stemme får verden aldri oppleve.

Anonymkode: 3705c...9bd

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle til å si det samme, bortsett fra at jeg ville satt han som den største. Støttes stemme får verden aldri oppleve.

Anonymkode: 3705c...9bd

Jeg er i grunnen helt enig med deg, men syns nok alikevel prinsesse Diana må sies å være den aller største kjendisen. 

Skrevet

Herregud, er det du igjen ...........

Anonymkode: af51d...b48

Skrevet

Diana ❤️

Anonymkode: 6ed79...57e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i grunnen helt enig med deg, men syns nok alikevel prinsesse Diana må sies å være den aller største kjendisen. 

Jeg husker det godt, og det betydde absolutt ingen ting for meg. Kunne ikke begripe hvorfor folk grinte og bar seg. Forstår det fremdeles ikke. 

Anonymkode: 8aeee...9f5

Skrevet
10 timer siden, sug lut skrev:

Forsåvidt nokså morbid tråd, HI, i det øyeblikk du begynte å velte deg i videoer. Men greit nok - Allen Ginsberg døde i 1997, uten at det er noen grunn til å gå på YouTube av den grunn, du trenger ikke se film om hans død men du trenger å lese det han skrev.

Det er ikke meningen og være morbid, men mer som en minneside for kjendiser som døde på 90-tallet. Allen Ginsberg har jeg ærlig talt ikke hørt om før 😮, men jeg har funnet ut at han var en kjent forfatter.

Anonymkode: a0a60...dd0

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Freddie Mercury selvfølgelig, trodde at han døde på slutten av 80 tallet men jeg så nå at det var i 1991.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, er det du igjen ...........

Ehh..?

Skrevet

Michael Landon.

Michael Hutchence.

River Phoenix.

Dean Martin.

Anthony Perkins.

John F Kennedy jr.

Skrevet
1 minutt siden, Pæddan skrev:

Fineste kongen, Olav

Prinsesse Diana

Fineste kongen, som i ni (!!!) år nektet sin voksne sønn å gifte seg med den han ville ha fordi hun ikke var kongelig (les: nedstammet fra en lang rekke søskenbarn og tremenninger)? Hvordan er det annerledes enn en muslimsk mann som nekter sin sønn eller datter å gifte seg med den de vil ha fordi de av en eller annen konstruert grunn ikke er bra nok?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fineste kongen, som i ni (!!!) år nektet sin voksne sønn å gifte seg med den han ville ha fordi hun ikke var kongelig (les: nedstammet fra en lang rekke søskenbarn og tremenninger)? Hvordan er det annerledes enn en muslimsk mann som nekter sin sønn eller datter å gifte seg med den de vil ha fordi de av en eller annen konstruert grunn ikke er bra nok?

Nå var vel ikke Hi ute etter politiske innspill??? Og har ingen planer om å kommentere om det var et riktig valg av Olav eller ikke. Hold deg god for å kverulere!

Endret av Pæddan
Skrevet
5 minutter siden, Pæddan skrev:

Nå var vel ikke Hi ute etter politiske innspill??? Og har ingen planer om å kommentereom det var riktig valg av Olav eller ikke. Hold deg god for å kverulere!

Haha, nei du! Det sier jeg min mening om akkurat som jeg vil! Kong Olav var ikke et hakk bedre enn kontrollerende muslimske menn. Gift med kusina si var han også - og barn av to som var søskenbarn OG tremenninger!

Skrevet
9 minutter siden, Pæddan skrev:

Nå var vel ikke Hi ute etter politiske innspill??? Og har ingen planer om å kommentere om det var et riktig valg av Olav eller ikke. Hold deg god for å kverulere!

Hva tenker du hi er ute etter da? For du kan umulig være så blind at du tror det er ment som en minnetråd?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, nei du! Det sier jeg min mening om akkurat som jeg vil! Kong Olav var ikke et hakk bedre enn kontrollerende muslimske menn. Gift med kusina si var han også - og barn av to som var søskenbarn OG tremenninger!

Og sønnen som han nektet å gifte seg med kvinnen han elsket hadde en kone som ikke var enig i giftermålet til noen av barna sine. Spesielt ikke en alenemor eller en ussel forfatter. 

Mer man kongelig og tronearving er det visse regler som gjelder. Olav selv valgte ikke sin kone, hun ble valgt for han slik det var vanlig på den tiden blant eliten generelt.  Det var bare de fattige i Norge som giftet seg av kjærlighet og det var derfor de fattige fikk fler barn enn de rike. Kong Olav stod ikke alene for nekten, regjeringen hadde sitt å si

Anonymkode: 7bfd4...ebd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og sønnen som han nektet å gifte seg med kvinnen han elsket hadde en kone som ikke var enig i giftermålet til noen av barna sine. Spesielt ikke en alenemor eller en ussel forfatter. 

Mer man kongelig og tronearving er det visse regler som gjelder. Olav selv valgte ikke sin kone, hun ble valgt for han slik det var vanlig på den tiden blant eliten generelt.  Det var bare de fattige i Norge som giftet seg av kjærlighet og det var derfor de fattige fikk fler barn enn de rike. Kong Olav stod ikke alene for nekten, regjeringen hadde sitt å si

Og i mange kulturer er tanken på å gifte seg med en person man velger selv/av kjærlighet helt utenkelig. Det spiller ingen rolle hva man begrunner forsøk på å kontrollere sine barns liv med, det er akkurat like uakseptabelt. Det er ingen forskjell på kong Olav og en muslimsk patriark i det henseendet. 

Sonja har aldri uttalt at hun ikke bifalt barnas valg av ektefelle, tvert imot. Om hun personlig var imot, forstår jeg henne godt i begge tilfeller, men hun har vært klok nok til å holde tyst om den saken. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og i mange kulturer er tanken på å gifte seg med en person man velger selv/av kjærlighet helt utenkelig. Det spiller ingen rolle hva man begrunner forsøk på å kontrollere sine barns liv med, det er akkurat like uakseptabelt. Det er ingen forskjell på kong Olav og en muslimsk patriark i det henseendet. 

Sonja har aldri uttalt at hun ikke bifalt barnas valg av ektefelle, tvert imot. Om hun personlig var imot, forstår jeg henne godt i begge tilfeller, men hun har vært klok nok til å holde tyst om den saken. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må legge til: Olav valgte selv sin kone, det var et kjærlighetsekteskap. Dette er godt dokumentert. Moren hans var skeptisk fordi de var så nære slektninger  (med solid innavl bakover i slektstreet), men det spilte ingen rolle. At Haakon og Maud ikke hadde spesielt varme følelser for hverandre, er derimot godt kjent. Så Olav fikk selv den han ville ha, men nektet sønnen sin det samme. Sjarmerende fyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...