Gå til innhold

Må gi bort kattungen, er så lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kattunge for 3 mnd siden som vår gamle katt absolutt hater. Hun jager han, klorer, freser og knurrer når han kommer nært, har skiftet atfærd helt fra snill og fornøyd til aggressiv og vil ikke være hjemme. Hun har begynt å gå til naboen å sove heller enn å være hjemme (har katteluke) ting har ikke endret seg stort annet enn at hun kan være så nært som 1 meter, men ser på hele holdningen hennes at hun vil ha han alle andre plasser enn her. Har snakket med et vennepar som er på utkikk etter kattunge som sa de kan ta han. Men det er så trist, selv om jeg vet at han får det godt og at jeg kan se han når jeg vil. Jeg tror helt ærlig ikke at gammelkatten kommer til å bli bedre, hun har vært alene i 7 år og har egentlig aldri vært vennlig med andre dyr. Trodde bare en kattunge ville være mer akseptert, men hun har jult han opp siden dag en. Huff det er så trist, men det er vel til det beste for begge kattene?

Anonymkode: 982b5...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart at det er det beste for begge kattene, ingen tvil.

Anonymkode: 8f288...257

Skrevet

Takk, jeg vil jo tro det. Jeg velger å ta det valget nå heller enn å vente, for det er mye lettere å omplassere en så ung katt enn en som er voksen.

HI

Skrevet

Hadde hannkatt her fra før, fikk inn en hunnkatt(unge). Var flere måneder med hvesing fra den lille og angrep fra den store. Vi passet på, men gikk ikke for mye i mellom heller. Litt etter litt gikk det seg til, etter ca 6 måneder, kunne de fint ligge sammen i sofaen. Begge er kastrert/sterilisert fra da de var gamle nok.

Anonymkode: 1a6b0...e34

Skrevet

Så det kan gå flere mnd altså? Jeg er så usikker siden vår gamle katt alltid har vært så forferdelig med andre dyr, hun har alltid vært alene. Jeg trodde hun ville godta en kattunge da. Bør vi la det gå en stund? Er jo redd vi ikke vil få gitt han bort om vi venter for lenge, men om det er gode kjanser at de blir venner så vil jeg jo prøve å vente

HI

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det kan gå flere mnd altså? Jeg er så usikker siden vår gamle katt alltid har vært så forferdelig med andre dyr, hun har alltid vært alene. Jeg trodde hun ville godta en kattunge da. Bør vi la det gå en stund? Er jo redd vi ikke vil få gitt han bort om vi venter for lenge, men om det er gode kjanser at de blir venner så vil jeg jo prøve å vente

HI

Vår eldste er ikke gammel, men han er fem år eldre enn henne. De lekeslåss litt av og til fortsatt, og han kan også si ifra når han ikke vil at hun skal legge seg inntil ham. Han har aldri vært glad i andre dyr eller barn, ikke mannevond, men blir sur og stikker. Mot andre dyr, advarer han, sloss eller stikker. Så det kan gå. Er de kastrert? Jeg ville tatt en telefon til veterinæren  og forhørt meg litt før jeg ga opp.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vår eldste er ikke gammel, men han er fem år eldre enn henne. De lekeslåss litt av og til fortsatt, og han kan også si ifra når han ikke vil at hun skal legge seg inntil ham. Han har aldri vært glad i andre dyr eller barn, ikke mannevond, men blir sur og stikker. Mot andre dyr, advarer han, sloss eller stikker. Så det kan gå. Er de kastrert? Jeg ville tatt en telefon til veterinæren  og forhørt meg litt før jeg ga opp.

Glemte å skrive at det også kan handle om sjalusi. Så det er viktig at du også gir den første katten like mye oppmerksomhet, kanskje enda mer, så den ikke tror den er byttet ut.

Skrevet

Det beste er å gi den bort ja. 

Anonymkode: 7c6d3...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...