Gå til innhold

Er kvinner med vippe extensions, tannbleking og støpte negler

Anbefalte innlegg

Skrevet

..mindre intelligente eller mer selvopptatte enn de uten?

Anonymkode: cada4...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannbleking ok

Resten grusomt!

Anonymkode: 60e85...807

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men de prioriterer sin tid og sine penge til veldig overfladiske ting. 

Anonymkode: f55db...b96

Skrevet

Negler er litt kulturelt. I England for eksempel så ser man knapt kvinner med ustelte negler. Det ble omtrent en snakkis hver gang jeg var på jobbtur hvor lite kvinnelig jeg er med mine naturlige negler uten neglelakk. Der koster det rundt 20 pund for støpte negler og de fleste har sine faste som de går til hver 3.uke. 

Anonymkode: 256ef...e88

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Negler er litt kulturelt. I England for eksempel så ser man knapt kvinner med ustelte negler. Det ble omtrent en snakkis hver gang jeg var på jobbtur hvor lite kvinnelig jeg er med mine naturlige negler uten neglelakk. Der koster det rundt 20 pund for støpte negler og de fleste har sine faste som de går til hver 3.uke. 

Snakk om latterlig bruk av penger. 

Anonymkode: a9cc1...69b

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke, men de mangler kanskje litt estetisk sans. 

Anonymkode: df1b8...68d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om latterlig bruk av penger. 

Anonymkode: a9cc1...69b

Når det koster rundt 250 kr i mnd så er det jo ikke så latterlig. 

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og forstå greia med støpte negler. Altså hvorfor? Det er stygt, upraktisk, dyrt og ... sa jeg stygt? Dritstygt. 

Anonymkode: de680...9e0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det koster rundt 250 kr i mnd så er det jo ikke så latterlig. 

Det er alltid latterlig å betale for å se stygg ut. 

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det kulturelt, også i Norge. For meg handler det like mye om forfengelighet,  om kunnskapsløshet og om -faktisk - sosial status.  Kunnskapsløshet fordi det er uhygienisk med støpte negler. Det er jo en god grunn til at du aldri møter helsepersonell med støpte negler eller lakk. Selv om vi bruker hansker på jobb..

Anonymkode: cefe6...b1d

Skrevet

Dumme er de nok ikke. Men de har stort sett lavere selvtillit og dårligere selvfølelse. De tror i større grad at deres verdi ligger i det ytre. 

Anonymkode: d8c58...f3e

Skrevet

Jeg digger det når folk bryter fordommer. En venninne av meg disputerte for et år siden. I bleket hår og med nye pupper og negler. Lynende intelligent, og stadig undervurdert. Mange blir litt satt ut når de snakker med henne. Fantastisk å se hvordan hun rolig og pent setter skapet på plass og lukker munnen på mansplainere. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dumme er de nok ikke. Men de har stort sett lavere selvtillit og dårligere selvfølelse. De tror i større grad at deres verdi ligger i det ytre. 

Anonymkode: d8c58...f3e

Og derfor betaler de for å gjøre seg stygge. Det er ganske rart.

Skrevet
Akkurat nå, Holly Golightly skrev:

Jeg digger det når folk bryter fordommer. En venninne av meg disputerte for et år siden. I bleket hår og med nye pupper og negler. Lynende intelligent, og stadig undervurdert. Mange blir litt satt ut når de snakker med henne. Fantastisk å se hvordan hun rolig og pent setter skapet på plass og lukker munnen på mansplainere. 

Selvsagt kan man være rakettforsker selv om man har sugefiskmunn og ballongpupper, men man ser jo like fullt teit ut.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke fatte og forstå greia med støpte negler. Altså hvorfor? Det er stygt, upraktisk, dyrt og ... sa jeg stygt? Dritstygt. 

Anonymkode: de680...9e0

Jeg er neglebiter og har noen ganger støpt negler, bare fordi jeg har lyst til å bruke neglelakk 😂

Jeg skjønner ikke hvorfor noen anser det som så grusomt stygt? Jeg har de ganske korte, såvidt over fingertuppene, og det er jo ingen som ser at de er falske? 

Det som ER stygt, er jo når de blir et par uker gamle om man ser skille ved negleroten. Da er jeg enig i at det er finere uten. 

Anonymkode: bd839...e48

Gjest Marihønne
Skrevet

Er nok ikke nødvendigvis dummere bare fordi man foretrekker det mer overfladiske.. Alle bruker vel livene sine på ganske "tomme" interesser en gang i blant. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bodd i England i ti år og det stemmer ikke at man knapt ser kvinner uten neglelakk. Det må i så fall være i sirklene du ferdes i.

Uten neglelakk betyr ikke at neglene er "ustelte", forresten. Man kan fint rense og klippe/file negler (=stelle dem) selv om man ikke avslutter med neglelakk.

Jeg har én britisk venninne som er opphengt i negler og som selv har sagt at hun synes kvinner uten neglelakk er stygt. Hun er 36 år, singel, desperat etter mann og barn, usikker på seg selv, lav selvtillit og ganske overfladisk/tom i hodet.

Anonymkode: 6ecb5...bc4

Skrevet

Syns ikke de er mindre intelligente, eller at de har mindre selvtillit. Liker det at kvinner og menn tar vare på seg selv.

Pene øyne, pene negler og et hvitt pent smil er jo bare positivt. Da tenker jeg ikke på lilla negler som syns fra månen, vipper som treffer bryna og så hvite tenner at det er unaturlig. 

Skulle gjerne ha gjort alle de tre tingene men, jeg har en tendens til å klø meg i øya. Skal jo helst unngå det med vippe extensions. Brekker negler når jeg vasker og skrubber, også må jeg ha korte pga små barn som putter alt i munnen. 

Og tannbleking går ikke med krone tann.

så nei jeg syns det er flott at folk tar vare på seg selv.

Anonymkode: 7727c...575

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

og det er jo ingen som ser at de er falske? 

Jo, de aller fleste ser det. På samme måte som at de fleste ser om noen har silikon i puppa, til tross for at 99% av de med silikon hardnakket påstår at de ser sååå naturlige ut. Vel, de gjør ikke det.

Anonymkode: bd839...e48

Anonymkode: fdd3f...f40

Skrevet

Litt utenfor, men de venninnene/bekjente jeg har med silikonpupper, hårextensions, fylte lepper og støpte negler er de minst smarte og med laveste utdannelse/jobb.

Vippe-extenions og tannbleking er noe annet, tenker det er en annen kategori. Noe «alle» gjør. 

Anonymkode: 44569...9f2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt utenfor, men de venninnene/bekjente jeg har med silikonpupper, hårextensions, fylte lepper og støpte negler er de minst smarte og med laveste utdannelse/jobb.

Vippe-extenions og tannbleking er noe annet, tenker det er en annen kategori. Noe «alle» gjør. 

Nei, langt ifra alle gjør det og det ser sjelden særlig vellykket ut.

Anonymkode: c1ae1...3b8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, langt ifra alle gjør det og det ser sjelden særlig vellykket ut.

Anonymkode: c1ae1...3b8

Rundt her føles det som «alle» rundt 25-30 år har vippe-extensions, men enig, ser som oftest veldig unaturlig ut.

Moderat tannbleking kan være fint, synes jeg, speisielt hvis tennene var misfarget og gule. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke de er mindre intelligente, eller at de har mindre selvtillit. Liker det at kvinner og menn tar vare på seg selv.

Pene øyne, pene negler og et hvitt pent smil er jo bare positivt. Da tenker jeg ikke på lilla negler som syns fra månen, vipper som treffer bryna og så hvite tenner at det er unaturlig. 

Skulle gjerne ha gjort alle de tre tingene men, jeg har en tendens til å klø meg i øya. Skal jo helst unngå det med vippe extensions. Brekker negler når jeg vasker og skrubber, også må jeg ha korte pga små barn som putter alt i munnen. 

Og tannbleking går ikke med krone tann.

så nei jeg syns det er flott at folk tar vare på seg selv.

Anonymkode: 7727c...575

Ta vare på seg selv? Hvordan er det å ta vare på seg selv å sette på falske vipper og negler? Det er uhygienisk og latterlig.

Å ta vare på seg selv er i mine øyne å ha sunne og hygieniske vaner. Og så er det enda viktigere å ta vare på sitt indre selv, integriteten, personligheten og intellektet sitt, som sitt ytre. Jeg synes falske attributter er fordummende. 

Det er veldig befriende å være fornøyd med sånn man er. Synes det viser indre styrke og ro. 

Anonymkode: fe4ef...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...