Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Hva er vil du si er den "perfekte" aldersforskjellen mellom søsken? Lurer på når vi bør få nr 2 (og 3) Anonymkode: 1e955...738
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Rent biologisk sier de at du bør bli gravid 18 til 23 mnd etter forrige fødsel. Aldersforskjellen mellom barna blir da 2 år og 3 mnd til 2 år og 8 mnd. https://www.klikk.no/foreldre/smabarn/perfekt-timing-for-sosken-2379707 Anonymkode: 1e955...738
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Vi har fire år, og ser vel at personlighet har mer å si en aldersforskjell når det kommer til hvor tett forholdet mellom dem blir. De to eldste her er gode venner, de er det 2,5 år mellom. De to yngste er også gode venner, de er det 1,5 år mellom. Nr en og nr tre har et veldig tett forhold, og de er det 6 år mellom. Men nr to og nr tre krangler hele tiden og liker ikke hverandre engang, og de er det 3,5 år mellom. Anonymkode: 5bafc...06f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Våre har 2 år og 1 mnd mellom seg og er veldig nære. Men det har nok like mye mer personlighet å gjøre. Mellom meg og søsteren min er det 1,5 år og vi er ikke så nære. Vi er veldig ulike. Anonymkode: c6b2e...6f2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har fire år, og ser vel at personlighet har mer å si en aldersforskjell når det kommer til hvor tett forholdet mellom dem blir. De to eldste her er gode venner, de er det 2,5 år mellom. De to yngste er også gode venner, de er det 1,5 år mellom. Nr en og nr tre har et veldig tett forhold, og de er det 6 år mellom. Men nr to og nr tre krangler hele tiden og liker ikke hverandre engang, og de er det 3,5 år mellom. Anonymkode: 5bafc...06f Vi har fire barn skulle det stå Anonymkode: 5bafc...06f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 For meg er det ca 2 år. Er selv attpåklatt. Det ønsker jeg ikke for noen av mine barn. Jeg har observert venner som har ca 4 år eller mer mellom barna. Der blir det ofte vanskeligere når barna er store nok til å ha egne meninger. Det blir vanskeligere å finne aktiviteter og former for familiesamvær som alle trives med. Garanti for at søsken trives får man aldri, men som jeg ser det har de større mulighet for å få en god og nær barndom sammen om de er tette i alder og det er enklere å få familien til å fungere i hverdagen siden barnas behov ikke er vild forskjellige. Men det er mine personlige tanker om emnet. Anonymkode: f50f1...364
Superdolly Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har fire år, og ser vel at personlighet har mer å si en aldersforskjell når det kommer til hvor tett forholdet mellom dem blir. De to eldste her er gode venner, de er det 2,5 år mellom. De to yngste er også gode venner, de er det 1,5 år mellom. Nr en og nr tre har et veldig tett forhold, og de er det 6 år mellom. Men nr to og nr tre krangler hele tiden og liker ikke hverandre engang, og de er det 3,5 år mellom. Anonymkode: 5bafc...06f Jeg tror du har rett i dette. Vi har nokså stor aldersforskjell mellom våre, og selv om det var noen ganger da de var barn at det kunne være utfordrende å finne på noe som alle kunne være med på og trives med, så ser jeg nå som de begynner å bli store at de har et godt og nært forhold. Og dermed tenker jeg at den perfekte aldersforskjellen er den foreldrene trives best med.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #8 Skrevet 9. desember 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er vil du si er den "perfekte" aldersforskjellen mellom søsken? Lurer på når vi bør få nr 2 (og 3) Anonymkode: 1e955...738 Maks to år mellom er perfekt her. Da er det ikke stor forskjell på nr en og tre heller og de har like interesser lengre. Leker mye med hverandre. Anonymkode: 50602...013
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Skrevet 9. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: For meg er det ca 2 år. Er selv attpåklatt. Det ønsker jeg ikke for noen av mine barn. Jeg har observert venner som har ca 4 år eller mer mellom barna. Der blir det ofte vanskeligere når barna er store nok til å ha egne meninger. Det blir vanskeligere å finne aktiviteter og former for familiesamvær som alle trives med. Garanti for at søsken trives får man aldri, men som jeg ser det har de større mulighet for å få en god og nær barndom sammen om de er tette i alder og det er enklere å få familien til å fungere i hverdagen siden barnas behov ikke er vild forskjellige. Men det er mine personlige tanker om emnet. Anonymkode: f50f1...364 Jeg er attpåklatt og har levd svært godt med det. Jeg har tett forhold til begge mine eldre søsken. 2 år blir for tett for oss. Vi har barn som sover dårlig de første årene. Vi har rett og slett ikke hatt krefter til tette barn. Tror personlighet har mer å si enn alder med tanke på im barna får et godt forhold. Anonymkode: e54df...ab7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #10 Skrevet 9. desember 2018 2 år mellom våre. Gutt først så kom ei jente. De har et veldig nært bånd,. Storebror viser mye omsorg og de spør ofte om å få spise sammen i bhg (de går ikke på samme base). Opplevde ingen sjalusi da lillemor kom. Nå er de 2 og 4 år, og de leker mye sammen, selv om de er forskjellige som natt og dag😊 Anonymkode: 1b5a1...176
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #11 Skrevet 9. desember 2018 Har 20 mnd og 2år og 3mnd. Synes begge er perfekt, men ville ikke hatt noe mer enn 2år og 3mnd. Anonymkode: 3b273...b9d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #12 Skrevet 9. desember 2018 Jeg har 4 år mellom søsteren min og meg. Vi kranglet mye da vi var barn, men fra vi var 9 og 13 ble vi perlevenner. Jeg har knapt 2 år mellom mine. De har bestandig vært ekstremt tette. Anonymkode: 8702e...b55
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 Mellom mine to første er det 3 1/2 år (jente og gutt), de går greit nok sammen, men er ikke så tett, største er annenhver uke til sin far, vet ikke om det har noe å si. 8 år mellom 2 og 3, og 2 år mellom 3 og 4. De to minste har desidert best forhold, de leker i lag hele tiden og er bestevenner (jente og gutt) ❤️. Alle fire har ett godt søskenforhold selv om de minste sitt er mer spesielt. Anonymkode: 70652...414
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #14 Skrevet 9. desember 2018 5 hours ago, Anonym bruker said: Hva er vil du si er den "perfekte" aldersforskjellen mellom søsken? Lurer på når vi bør få nr 2 (og 3) Anonymkode: 1e955...738 jeg har 4 og er 2 år mellom, synes det er perfekt Anonymkode: b0cb8...29b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 12 år mellom nr 1 og 2. Og 2 år mellom nr 2 og 3. Ingen perfekt aldersforskjell men det som passet og var mulig for oss. Anonymkode: 6c1d3...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå