Gå til innhold

Blind kattunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår pus fikk fire kattunger for nesten fire uker siden og det var tydelig da de åpnet øyene at den ene hannkatten hadde problemer med synet, den kan ikke se eller finne frem på samme måte som de andre kattungene gjør og kattemora pleier å bære den i nakken hvis den ikke kunne frem på egenhånd. Vi tok den med til dyrlegen i går og de konstaterte at kattungen var blind på begge øyene, og det har fått oss til å tenke på avliving. Katten er sunn og frisk ellers, men jeg vet ikke om det er riktig og la en kattunge være blind. Hva mener dere?

Anonymkode: 38e66...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig valg er å avlive katten. Mener jeg. 

Selvfølgelig kan den få et greit liv, men da bør den være innekatt, og den vil for alltid slite. Etter hvert vil den jo lære seg stedet den bor, men vil man virkelig utsette katten for et sånt liv? Jeg ville ikke gjort det. 

Skrevet

Jeg ville tatt livet av den.

Verden er full av katter, hvorfor i alle dager skal en blind katt (som vil slite med alt fra å finne frem til mat og drikke, og ikke minst doen sin) leve?

Anonymkode: 3ca7d...d8c

Skrevet
2 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev:

Riktig valg er å avlive katten. Mener jeg. 

Selvfølgelig kan den få et greit liv, men da bør den være innekatt, og den vil for alltid slite. Etter hvert vil den jo lære seg stedet den bor, men vil man virkelig utsette katten for et sånt liv? Jeg ville ikke gjort det. 

Avliving er det mest logiske. Men dyrlegen sa at blinde katter fortsatt kan lære seg og navigere på egenhånd og leve et relativt normalt katteliv. Vi avventer å se hvordan kattungen utvikler seg de neste 1-2 ukene.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tatt livet av den.

Verden er full av katter, hvorfor i alle dager skal en blind katt (som vil slite med alt fra å finne frem til mat og drikke, og ikke minst doen sin) leve?

Anonymkode: 3ca7d...d8c

Verden er overfull med mennesker, skal vi avlive enkelte mennesker for å få ned antallet mennesker?

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verden er overfull med mennesker, skal vi avlive enkelte mennesker for å få ned antallet mennesker?

Så dum. 

Så ufattelig og ubegripelig dum. 

Anonymkode: 66586...f5b

Skrevet

Det kommer jo helt an på om dere kan og vil ha den selv, eller vet om noen som vil ha den. En blind katt kan helt sikker få et fint liv som innekatt. Og de som eier den og er klar over handikapet kan ha like mye glede av en blind katt. 

Men hvis dere vil gi bort/selge uten å vite om noen på forhånd, kan det kanskje bli vanskeligere.

Vi har en (allergivennlig) katt nå, og det et nok for oss. Men jeg hadde prinsipielt ikke hatt noe imot å ha en blind katt. 

Anonymkode: 62b0d...e8e

Skrevet

Den bør avlives.

Anonymkode: ffd41...5f4

Skrevet

Du spør hva folk mener, så argumenterer du hard mot de som heller mot avliving? Du har jo tydeligvis gjort deg opp en mening. 

Hvis du ikke avliver katta eller beholder den selv, blr du være veldig påpasselig med hvor du plasserer den. Det kreves mye hensyn når du sksl ga en blind katt. 

Gjest Marihønne
Skrevet

Som innekatt kan den nok få et greit og verdig liv :)men det kommer an på hva dere er villig til. 

Skrevet
37 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Du spør hva folk mener, så argumenterer du hard mot de som heller mot avliving? Du har jo tydeligvis gjort deg opp en mening. 

Hvis du ikke avliver katta eller beholder den selv, blr du være veldig påpasselig med hvor du plasserer den. Det kreves mye hensyn når du sksl ga en blind katt. 

Grunnen til at jeg argumenterte mot den ene kommentaren var fordi det var en så utrolig dum kommentar. Ellers argumenterer jeg ikke.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Katter er mindre verdt enn mennesker. 

Anonymkode: 7df3f...8ff

Skrevet

Jeg har en blind katt. Den lever et godt liv innendørs. Mesteparten av tiden merker man ikke at den ikke ser. Overtok den som voksen katt. Bare spør om du lurer på noe. Ikke avliv den 😊😊

Skrevet

Min kjære guttepus er blind, kunne aldri tenkt meg og avlive han, dårlig begrunnelse, den kan få et godt liv inne

Anonymkode: 0f9ba...640

Skrevet

Gå inn på fb og søk på Nurket ❤️

Anonymkode: 3b1e0...5af

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Katter er mindre verdt enn mennesker. 

Det er de overhodet ikke!

Anonymkode: f2d24...0dd

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, selvsagt er alle dyr mindre verd enn mennesker. 

Om du måtte velge mellom et barn som druknet og en katt, er jo valget klart. 

Anonymkode: 66586...f5b

Skrevet

Som sagt så skal vi avvente å se hvordan kattungen utvikler seg før vi tar noen avgjørelse, foreløpig så klarer den seg ganske bra sammen med de tre andre kattungene og kattemora.

Skrevet

Jeg ville avlivet den. I naturen ville den dødd raskt og jeg synes det er bedre å åle opp et dyr uten handicap.

Anonymkode: ea55d...12e

Skrevet

Et dyr kan få Et veldig bra liv selv om det ikke kan se. Selvfølgelig kan de ikke gå ut på egenhånd, men inne lærer de seg fort å orientere. Får den selskap av et annet dyr, f.eks kattemamma er det kjempe fint.

Jeg hadde aldri avlivet med mindre ting gikk skikkelig dårlig over lengre tid.

Anonymkode: 1454e...66a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er de selvsagt. Og du behøver ikke en gang å late som om du mener det motsatte. I så fall burde du ha satt himmel og jord i bevegelse nå for å unngå at denne katten blir avlivet, på samme måte som du ville ha gjort dersom noen skrev anonymt at de vurderte å drepe sitt blinde spedbarn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...