Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har skjønt at mange kunder er imot selvbetjente kasser på dagligvarebutikkene,med argumentet at ansatte blir står opp,vi skal ikke gjøre jobben selv osv osv. Jaja... I dag var parkeringen full utenfor matbutikken her,og det var stappfullt inne. Foran begge kassene (de betjente) var det laaaange køer,og ikke et menneske i de 3 selvbetjente. Jeg skulle bare ha 2 ting,og fant dem rimelig raskt. Jeg gikk i de selvbetjente kassene,og da jeg var ferdig der sto de samme personene enn å i kø som da jeg kom inn i butikken. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere bruker de selvbetjente kassene,men heller velger å stå i kø i 20-30 minutt av prinsipp???!!!??? Noen som kan forklare meg logikken? Anonymkode: 45ad0...3c8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har skjønt at mange kunder er imot selvbetjente kasser på dagligvarebutikkene,med argumentet at ansatte blir står opp,vi skal ikke gjøre jobben selv osv osv. Jaja... I dag var parkeringen full utenfor matbutikken her,og det var stappfullt inne. Foran begge kassene (de betjente) var det laaaange køer,og ikke et menneske i de 3 selvbetjente. Jeg skulle bare ha 2 ting,og fant dem rimelig raskt. Jeg gikk i de selvbetjente kassene,og da jeg var ferdig der sto de samme personene enn å i kø som da jeg kom inn i butikken. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere bruker de selvbetjente kassene,men heller velger å stå i kø i 20-30 minutt av prinsipp???!!!??? Noen som kan forklare meg logikken? Anonymkode: 45ad0...3c8 De innbiller seg at de gjør butikkansatte en tjeneste ved å ikke benytte seg av selvbetjente kasser Anonymkode: 45b0f...cc9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Hvordan vet du at alle sto der av prinsipp? Anonymkode: 17861...887
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 De fleste av oss er vanemennesker og skeptiske til endring. Akkurat i denne situasjonen kan det praktiske også spille inn - at folk synes det er slitsom å holde på i den selvbetjente kassen fordi de har handlet mye. Anonymkode: 65c98...a6f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De fleste av oss er vanemennesker og skeptiske til endring. Akkurat i denne situasjonen kan det praktiske også spille inn - at folk synes det er slitsom å holde på i den selvbetjente kassen fordi de har handlet mye. Anonymkode: 65c98...a6f Eller at de bare har kontanter på seg Anonymkode: 17861...887
Bruker3 Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Eller at de skal kjøpe øl. Eller masse grønnsaker. Det er seriøst et mareritt å finne de forskjellige grønnsakene
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Hvis jeg er veldig sliten, og har mange varer, så orker jeg ikke selvbetjent. Det er mindre slitsomt å stå i kø. Anonymkode: 4a1e3...572
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Jeg bruker stort sett alltid de selvbetjente kassene. Har bodde lenge i utlandet og var allerede veldig vant til dem innen de kom hit. Unntaket er hvis jeg har med meg sønnen eller hvis jeg har virkelig storhandlet! Anonymkode: bc4a0...73f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 3 timer siden, Bruker3 skrev: Eller at de skal kjøpe øl. Eller masse grønnsaker. Det er seriøst et mareritt å finne de forskjellige grønnsakene Dette, det med kontanter og øl-kjøping er gode grunner. Dessuten må jeg innrømme at det deilig å bare stå i kø. Man får ikke gjort noe annet, er man alene kan man også bare stå helt i egne tanker og la humla suse. Kan godt hende vi kunne gjort såååå mye mer dersom vi hadde valgt det tidsbesparende alternativet, men vi velger "alltid" det alternativet, har mer fritid enn noensinne og stresser oss i hjel. La folk kose seg i kø Anonymkode: e7627...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 11 minutes ago, Anonym bruker said: Dette, det med kontanter og øl-kjøping er gode grunner. Dessuten må jeg innrømme at det deilig å bare stå i kø. Man får ikke gjort noe annet, er man alene kan man også bare stå helt i egne tanker og la humla suse. Kan godt hende vi kunne gjort såååå mye mer dersom vi hadde valgt det tidsbesparende alternativet, men vi velger "alltid" det alternativet, har mer fritid enn noensinne og stresser oss i hjel. La folk kose seg i kø Anonymkode: e7627...6a4 Mm Hvis man handler med små barn er alenehandling ren luksus. Å stå alene i kø er jo nesten deilig, hehe Samme med flyging. Etter å ha reist med småbarn i noen år, så er det å reise alene eller med kun voksne helt fantastisk. Flyet kan være forsinket med 4 timer og bli flyttet til en gate 4 km unna uten at det gjør noe. Barn altså, De gir et nytt perspektiv som jeg Aldri kunne forestilt meg Anonymkode: adee0...051
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Er det ikke det som er gode prinsipper da. Man lar ikke være å ha prinsipper fordi det går utover en selv. Det er vel det som viser at en er prinsippfast. Anonymkode: 5fe94...285
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 Jeg jobber i butikk og selvbetjente kasser er kun en service for kundene, vi har nesten mer jobb med de enn en kasse. For de kundene som skal kjøpe noen få ting er de veldig kjekke, men skal du litt flere varer tar det lengre tid enn en vanlig kasse uansett. Vi har begynt å anbefale kunder som kjøper mer enn noen få ting med gamle kassene siden det går raskest. For da får de med få varer mulighet å betale raskt i de selvbetjente. Ganske så upraktisk med de som slår inn ukeshamdelen sin i de selvbetjente kassene. Hadde de slått den i kassa hadde det tatt noen minutter, i de selvbetjente kan det fort gå ett kvarter om ikke mer. Men i disse dager er det faktisk få som bruker de selvbetjente kassene for nå skal folk ta ut pengr til julegaver, de kjøper andre ting enn vanlig og dermed blir det vanskligere i de selvbetjente kassene og det er mange rabatter, julekalendere og mye ekstra som gjør de syns det er best å ta handelen i kassa så alt blir riktig. Anonymkode: 938d9...e32
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #13 Skrevet 8. desember 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i butikk og selvbetjente kasser er kun en service for kundene, vi har nesten mer jobb med de enn en kasse. For de kundene som skal kjøpe noen få ting er de veldig kjekke, men skal du litt flere varer tar det lengre tid enn en vanlig kasse uansett. Vi har begynt å anbefale kunder som kjøper mer enn noen få ting med gamle kassene siden det går raskest. For da får de med få varer mulighet å betale raskt i de selvbetjente. Ganske så upraktisk med de som slår inn ukeshamdelen sin i de selvbetjente kassene. Hadde de slått den i kassa hadde det tatt noen minutter, i de selvbetjente kan det fort gå ett kvarter om ikke mer. Men i disse dager er det faktisk få som bruker de selvbetjente kassene for nå skal folk ta ut pengr til julegaver, de kjøper andre ting enn vanlig og dermed blir det vanskligere i de selvbetjente kassene og det er mange rabatter, julekalendere og mye ekstra som gjør de syns det er best å ta handelen i kassa så alt blir riktig. Anonymkode: 938d9...e32 Hvordan kan dere ha mer jobb med selvbetjente kasser? Selv om det tar lenger tid, så trenger vel ikke dere å gjøre noe? Her er det nesten ingen som bruker dem, så jeg bruker dem gjerne selv om jeg ukeshandler, i stedet for å stå i en 5 meter lang kø. Alternativet er jo at den kassa jeg bruker ikke blir brukt i det hele tatt, og det er vel ikke noe mer effektivt. 😛 Anonymkode: f56b5...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå