Gå til innhold

Dagens mattestykke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En krydderboks med 65 gram peppermix faller fra en høyde på 1,75. Den treffer kjøkkenvifta så lokket spretter av i en høyde på 1,60. Finn ut:

1. Hvor stort areal sprer krydderet seg ut over det nyvaska kjøkkengulvet.

2. Hvor mye av krydderet havner oppå det sylteflesket som står på komfyren, klar til å legges i lake.

3. Hvor mange gram havner i lomma på kjolen til dama som står der og

4. Hva sa damen.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var den malt eller var det hele korn? Det har mye å si for spredningsvinkel.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet
4 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Var den malt eller var det hele korn? Det har mye å si for spredningsvinkel.

Grovmalt, faktisk. 😃

Skrevet

Nr 4 er rimelig enkel,men egner seg nok ikke på trykk regner jeg med😂

Anonymkode: 3fae5...0ff

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Haha, huff for en formiddag du har hatt da 😂

Skrevet
11 minutter siden, Himmel og hav skrev:

En krydderboks med 65 gram peppermix faller fra en høyde på 1,75. Den treffer kjøkkenvifta så lokket spretter av i en høyde på 1,60. Finn ut:

1. Hvor stort areal sprer krydderet seg ut over det nyvaska kjøkkengulvet.

2. Hvor mye av krydderet havner oppå det sylteflesket som står på komfyren, klar til å legges i lake.

3. Hvor mange gram havner i lomma på kjolen til dama som står der og

4. Hva sa damen.

Lykke til!

1) Jeg antar vi kan måle spredning i kubikk, du har sikkert pepper i taket også. Men noe havnet på neste rom. 

2) ingenting, fordi det var dit det skulle

3) 13 gram dersom du har kjole med nedoverlommer, 8 gram dersom det er vinkel på dem. Forøvrig misunnelig på kjole med lommer!!

4) Ingenting man bør gjengi så tett ved jul, for da blir både damen og skribenten uten julegaver. 

Skrevet

Mykje sympati til den som må rydde opp (reknar med syndaren blir friteken, ille nok å forårsake hendinga om ein ikkje skal måtte ordne opp også).

Og anbefalar krydderskuffe 😊

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt irritert over at folk har nyvaska kjøkkengulv og sylteflesk klart for å legges i lake.

Jeg mener, jeg har fremdeles ikke tatt på meg undertøy under pysjen eller ryddet inn etter frokosten, liksom.

Skrevet
19 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

1) Jeg antar vi kan måle spredning i kubikk, du har sikkert pepper i taket også. Men noe havnet på neste rom. 

2) ingenting, fordi det var dit det skulle

3) 13 gram dersom du har kjole med nedoverlommer, 8 gram dersom det er vinkel på dem. Forøvrig misunnelig på kjole med lommer!!

4) Ingenting man bør gjengi så tett ved jul, for da blir både damen og skribenten uten julegaver. 

Jeg henger meg på Dopplers løsning, for hun virker som hun er både smart og edru. Vil bare legge til at det er en viss trøst i at det ikke var glitter, hvilket sesongen tilsier at det kunne vært, og da snakker vi årevis med glitter på umulige steder.

Skrevet

Doppler er farlig nære sannheten, og takk og lov for at det ikke var glitter, og jeg måtte rydde sjøl. Det lukter godt på kjøkkenet, da, og utblåsingslufta på støvsugeren har også en eim av pepper. Så aldri så galt så er det godt for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...