Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Hva skal du gjøre i jula? Hvorfor liker du ikke jula? Anonymkode: 30a9d...c57
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Jeg liker virkelig ikke julen! Jeg skal likevel gjøre de vanlige juletingene og løpe fra avslutning til avslutning og spille rørt når ungene synger.. Liker ikke julen fordi den føles som tvang. Forventningene er skyhøye og hele gavegalskapen går meg på nervene. Hadde det vært opp til meg hadde vi reist avgårde i julen, men jeg ønsker jo helst å gi ungene gode juleminner. Så jeg gjør så godt jeg kan. Anonymkode: 7e075...06e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Jeg liker julesanger, julekaker, snø og glade mennesker. Det er koselig med lys. Jeg kjøper julegaver uten problemer. Men jula er også det tidspunktet på året hvor jeg føler meg aller mest ensom og mislykka, og hvor magen krøller seg og tårene presser på. I år blir det bare meg på julaften. I seg selv er ikke det så farlig, jeg kommer til å ha en helt ok kveld. Jeg velger selv å være hjemme, for jeg er invitert flere steder. Problemet er at det ikke handler om en sånn type ensomhet som kan løses ved at jeg drar til noen som av sitt gode hjerte inviterer meg, eller at jeg stiller opp som frivillig et sted. Det handler om en grunnleggende mangel på genuin tilhørighet, og det er vondt. Jula er en tid for familie. Jula er en tid for det jeg ikke har, og kanskje aldri kommer til å få. Derfor gir jula meg litt vondt i magen. Anonymkode: 88c0b...a58
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker virkelig ikke julen! Jeg skal likevel gjøre de vanlige juletingene og løpe fra avslutning til avslutning og spille rørt når ungene synger.. Liker ikke julen fordi den føles som tvang. Forventningene er skyhøye og hele gavegalskapen går meg på nervene. Hadde det vært opp til meg hadde vi reist avgårde i julen, men jeg ønsker jo helst å gi ungene gode juleminner. Så jeg gjør så godt jeg kan. Anonymkode: 7e075...06e Spille rørt når ungene synger? Da er du bare hjerteløs. Anonymkode: d05f2...cb1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Jeg liker ikke jula for det er familietid, og alt med den minner meg på hvor mislykket og hvor ensom jeg er som ikke har egen familie. Anonymkode: 92a71...46c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Mannen min er en skikkelig Grinch! Han vil ikke at vi skal pynte til jul, for han blir deppa av det. Eneste vi har er julestjerne i vinduet. Jeg og barna reiser til min familie og feirer jul, han får være hjemme alene og la være feiringen. Jeg har kjøpt ham en T-skjorte i julegave som sier «merry kiss my ass» og nissen som mooner. Han hater jula fordi han mener den er kommersialisert, overfladisk, miljøfiendtlig, stressende, ekskluderende, kvalmende, mye press og fasade o.s.v. Han blir deppa av jula. Han godtar likevel at vi «må» kjøpe gaver, og er med å bake til jul. Men det er det. Jeg derimot ser alt dette, men elsker jula likevel! Skal sier at min mann har hatt en vond oppvekst til hans unnskyldning. Gleder meg til å feire med familie og barn, høre på julemusikk, spise julemat, åpne gaver og alt som hører med. Og mamma har verdens koseligste julehus! Anonymkode: fef93...990
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Jula er tua som velter hele lasset, for min del. Knapt henger hverdagen ihop til vanlig med logistikk, kjøringer, handling, husvask, en mann som knapt er hjemme og ekstremt krevende jobb i tredelt turnus. Når man i tillegg skal lage kalendere, kjøpe 50 (!) julegaver, helst bake noe, handle inn julemat og prøve å holde huset rydde-messig i sjakk gjennom desember, så blir det for mye for meg. Blir utslått av mørketiden, og førjulen minner meg om døden.. Jeg bare går å venter på at noen skal dø..Hvert år har noen i nærmeste familie dødd før jul de siste 5 årene. Jul er sorg for meg! Men man må klistre på seg smilet og «koooose» seg gjennom det.. 😢 Anonymkode: 7622f...fef
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jula er tua som velter hele lasset, for min del. Knapt henger hverdagen ihop til vanlig med logistikk, kjøringer, handling, husvask, en mann som knapt er hjemme og ekstremt krevende jobb i tredelt turnus. Når man i tillegg skal lage kalendere, kjøpe 50 (!) julegaver, helst bake noe, handle inn julemat og prøve å holde huset rydde-messig i sjakk gjennom desember, så blir det for mye for meg. Blir utslått av mørketiden, og førjulen minner meg om døden.. Jeg bare går å venter på at noen skal dø..Hvert år har noen i nærmeste familie dødd før jul de siste 5 årene. Jul er sorg for meg! Men man må klistre på seg smilet og «koooose» seg gjennom det.. 😢 Anonymkode: 7622f...fef Sjokoladekalender. Kjøpe småkaker. Kutte ned på gaver/kjøpe geiter/gavekort. Anonymkode: a038a...a0c
beef sister Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 Hater julen. Jeg er søsteren til the Grinch. Holder stort sett kjeft om det, da - ingenting sjokkerer mer enn at noen kan mislike julen, virker det som... Og jeg er ikke interessert i å gi folk en begrunnelse. I år dropper jeg alt av julepynt også. Gleder meg til januar!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjokoladekalender. Kjøpe småkaker. Kutte ned på gaver/kjøpe geiter/gavekort. Anonymkode: a038a...a0c Det er så lavterskel allerede at jeg kan ikke kutte mer for ungene sin skyld.. litt får jeg klare å anstrenge meg, rett og slett. Blir færre gaver å kjøpe når familien dør, da..🙄 Anonymkode: 7622f...fef
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Jeg er ikke så glad i julen. Har ikke noen gode minner om den fra barndommen. Jeg har de siste årene vært alene, da barna feirer jul med far, og hans store familie, og de storkoser seg der. Synes det er veldig viktig at de får gode minner. Men vi pynter til jul, baker pepperkaker, ser på julefilm og koser oss. Men jeg liker jo ikke selve dagen, da jeg føler meg så alene. Og eneste gaven jeg får, er fra barna mine. Anonymkode: 6adae...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå