Gå til innhold

Til tider så slitsomt å ha IBS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det i 9 år nå, går veldig opp og ned. Hatt en kjempe fin periode nå der det har vært stabilt. Men de siste 2 ukene har tarmen slått seg helt vrang. Det er mye stress på jobb pga ei som er sykmeldt, mye med juleavslutninger både her og der. Koslig det altså, ikke misforstå. Men når du er i julegruppa på 2 barn, så blir det litt ekstra..hehe..

Jeg reagerer med løs mage og kvalme når jeg stresser, prøver selvfølgelig ikke å stresse/tenke på det, det er mye psykisk og. Fra jeg stod opp kl 7 og til nå har jeg vært på do 4 ganger med løs/grøtete avføring og kvalme/magesmerter. Unnskyld detaljene.

Jeg vet veldig godt at de med ulcerøs colitt og chrons har det 100 ganger værre altså, det jeg har er ingenting i forhold. Men bare er så sliten nå og trenger å få litt sympati..hehe..

Er det flere som sliter med det?

Takk for at du leste sutreinnlegget mitt.

Anonymkode: 5ca60...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme, for meg er det også ganske (mens)syklus avhengig. I denne perioden går det mye imodium, for å si det sånn ;) 

Anonymkode: b122c...f4a

Skrevet

Jepp. Men så har jeg Crohns. Har lært meg å leve med det. Igår var jeg på do 11 ganger mellom 5:50 (da jeg sto opp) og kl 7. Men så stoppet det heldigvis, og arb.dagen gikk fint likevel. 

Anonymkode: 44b05...102

Skrevet

Jada, vi er flere. Er så sinnsykt oppblåst om dagen også, ser jo gravid ut.... Er på do bare 2-3 ganger om dagen da, men veldig løst for tiden.

Jeg kan overhodet ikke ta imodium da, for da stopper det helt opp. Prøvde det en gang og endte med å bli så forstoppet at jeg måtte ta klyster for å løpe opp igjen proppen... Da er det bedre å være løs i magen og ihvertfall få tømt seg.

Men slitsomt å være så oppblåst og ha så mye luft i magen også, jeg promper helt sykt om dagen ;)

Anonymkode: dac96...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...