Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Vi er flere søsken. Min bror som er eldst ga klar beskjed da hans barn skulle stå konfirmasjon: Ingen andre barn enn hans egne kunne delta i konfirmasjonen til hans barn. Årsaken var at HANS barn måtte få oppmerksomeheten alene. Vi søsken innordnet oss etter hans ønske, skaffet barnevakt etc. Senere begynte min søsters barn å konfimere seg, mine barn det samme, hvorav hans barn ble inkludert (det er maksimalt 3 års aldersforskjell mellom barna som nå er voksne). Alle fra hans side, inkludert hans egne barn som nå ikke lengre var konfirmanter deltok i alle etterfølgende konfirmasjoner. I etterkant har jeg fått flere barn. Min bror har blitt morfar, mens jeg ble småbarnsmor på ny. Generelt: Min bror med familie deltar selv i alle selskap og de er "alltid først i matkøen". Når de er ferdig i matkøen, er det nesten helt tomt, alt er nesten borte. Gravide og barn må vente og mødre som stresser med småbarn er også helt sist. Til det essensielle: Når jeg nå inviterte til tante og onkel bursdag til mine små, vil han ha med seg sine barn med følge, samt barnebarn. De blir da 3 stk. familier fra hans side. Barna mine har aldri vært hos dem. Hva gjør jeg? Anonymkode: bbc41...c2c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Da sier du «nei, vi har ikke plass» Anonymkode: 5b331...e9f
Linn35 Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Trekk pusten og si vennlig, men bestemt, at denne gangen er det bare for de og de personene og du vil ikke gjøre forskjell på noen. Hvis han da velger å ikke komme, så er det opp til ham. Syns det er litt sært av ham å evt krangle på det, men forhåpentligvis så tar han beskjeden og innretter seg på en eller annen måte. Det er en del som ikke tolker andre beskjeder enn de som er direkte. Å lese mellom linjene eller forstå noe ut fra en uttalelse som ikke er fullstendig firkantet er ikke så enkelt for alle, så du får tilpasse budskapet etter mottaker
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Ville bare sagt at denne gangen er det bare tanter og onkler til barnet som er bedt, for det blir for mange ellers. Du kan jo slenge på noe om at det er koselig han vil samle hele storfamilien, men det kan kanskje gjøres i en annen forbindelse, eller hjemme hos han om han har bedre plass. Anonymkode: 153c4...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå