Gå til innhold

Beste tips for å lindre/stoppe hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 har vært forkjølet et par dager nå. Nå har han begynt å hoste noe forferdelig. Hva hjelper mot hoste sånn at han kan få sove noen timer?

Har fått melk med honning, har hjulpet litt, men ikke mye. 

Anonymkode: 0960e...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygge opp hodeenden av senga, 15 grader på rommet, en halv løk i litt vann, en skje olivenolje.

Anonymkode: aa596...576

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bygge opp hodeenden av senga, 15 grader på rommet, en halv løk i litt vann, en skje olivenolje.

Anonymkode: aa596...576

Har senket temperaturen og hevet hodet. Vann med løk og olje, Skal det drikkes?

Anonymkode: 0960e...dd5

Skrevet

Cosylan hvis det er tørrhoste, solvipect comp om det er slimhoste. Eneste som gir rask og langvarig virkning.

Ellers har jeg opplevd at en ss honning med 1ts kvernet pepper kan være slimløsende, altså at det blir lettere å hoste opp slim. Bruker dette når jeg blir så tett i brystet at jeg hoster så jeg brekker meg og kaster opp.

Anonymkode: 79fcf...72a

Skrevet

Ta med barnet til legen og få noe hostemedisin på resept, da de fungerer bedre enn de uten. Men vær litt forsiktig noen av dem inneholder morfin, siden det er barn. Men legen anbefaler nok en god en. 

Og varm te med honning i. Jeg ville kanskje latt barnet sove sammen med oss, så kan du stryke lett på ryggen osv så hn får roet seg fortere ned igjen etter hostinga. 

Anonymkode: 7dcdb...345

Skrevet

Flytende Paracet. Det gjør underverker 👍 Halv løk stående inni rommet 👍

Anonymkode: 2b4da...d90

Skrevet

Min hadde hoste anfall nå. Flytende Paracet, hører ikke en host 😀

Anonymkode: 2b4da...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...