Gå til innhold

Gift mann og singel dame innleder forhold....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem får skylda? Hva tenker du når du hører om dette? Og hvorfor?

Jeg må innrømme at jeg ofte «legger skylda» på den single damen, men det er jo egentlig ikke hennes ansvar?

Anonymkode: 504fd...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne får begge skylda. 

Men føler da at den single damen er enda dummere, fordi hun roter seg opp i et svin. Isteden for å finne en annen singel fyr.

Anonymkode: f9101...082

Skrevet

Damen er singel og har ingen å skulle være trofast mot så hun har ingen skyld i denne tenkte situasjonen. Mannen som er gift har en forpliktelse til å være trofast til sin kone og velger han å være utro med en singel dame så er det kun han som bærer ansvaret ovenfor sin kone og eventuelle barn.

Anonymkode: 887d5...4a8

Skrevet
48 minutes ago, sug lut said:

Jeg ser ingen skyld å fordele.

Selvfølgelig er det skyld å fordele, uten at dét gjør situasjonen noe bedre, egentlig. Jeg synes absolutt den som har lovet troskap har et ansvar for ikke å bryte løftet.

Jeg skjønner ikke hvorfor du forfekter dette synet stadig vekk, Sug Lut. Gjelder det all utroskap eller kun seksuelt/forholdsmessig? Hva med økonomisk utroskap, er det fortsatt ingen skyld å fordele, i følge deg?

Anonymkode: 619ce...9dc

Skrevet

Først og fremst er det mannens ansvar å holde sin lovnad til kona, den single damen har i utgangspunktet kun ansvar for seg selv.Likevel tenker jeg at vi kvinner har et moralsk ansvar ovenfor hverandre, du legger deg ikke etter en mann som er gift, da du mest sannsynlig ikke hadde ønsket at en annen kvinne la seg etter din mann om man selv var gift/samboer.

Skrevet

Jeg tenker at hver voksen får ta ansvar for egne handlinger. Stadig vekk ser jeg her inne at dama ikke skal forføre mannen, en singel mann skal ikke legge seg etter en gift kvinne osv osv. 

Men det er til syvende og sist deg selv som må ta ansvar og bestemme! Lærer dere ikke barna deres at de skal ta ansvar for seg selv? Ikke gjøre som de andre hvis de andre gjør feil? Ikke hoppe fra brua hvis noen sier hopp? Det lærer jeg hvertfall mine barn, at de selv er ansvarlig for egne handlinger 

Anonymkode: 9512d...396

Skrevet

Han bærer det største ansvaret, men vi har alle et moralsk ansvar for våre medmennesker. Hun er ikke uten skyld. 

Anonymkode: c89eb...8d4

Skrevet

Ingen deler noe skyld. Håper kona finner det ut, slik at hun kan finne seg en slavisk mann med skjelvende knær. 

Skrevet

Mannen... 

Anonymkode: 0e017...a34

Skrevet

Jeg tenker at de er like gode. 

Det er selvsagt mannen som bryter avtalen han antagelig har inngått med kona, men en av tingene man bare ikke gjør er å innlate seg med folk som er opptatt. 

Det er rett og slett dårlig klasse begge deler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...