Gå til innhold

Venninne som ikke er venninne i julekalenderen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er omtalt på følgende måte:

Anonym bruker 3 lurer på om man kan lage en julekalender med sigaretter man ikke liker som man har fått i gave av noen man ikke liker, og om det i så fall er greit å gi kalenderen til noen andre man ikke liker og ta betalt for den? 

Jeg er anonym bruker 3.

Tidligere i uka tilbudte hun seg å være behjelpelig i en barnebursdag arrangert av meg. Hun mottok  en rett til kr 189,- som var forhåndsbestilt av meg. Jeg spiste samme meny som henne, barna hadde eget opplegg til en gitt forhåndspris.

Vi feiret så bursdagen på dette stedet, med medfølgende aktiviteter. Flere barn mislikte eplekaka som var i menyen. Jeg tok mitt barns eplekake fordi den med flere (muffins) var helt urørt. Jeg ba henne smake av den andre enden av muffinsen som jeg valgte. Hun gjorde, og etterpå bestilte hun en identisk, direkte av servitøren, til seg selv, på min regning. Alt er jo på min regning som arrangør. Forklaringen var at da kunne også hun smake. Jeg var litt stresset (pga sleskapet, hun bidro lite) og tenkte i mitt stille sinn at det er jo flere urørte muffins her, hun kunne vel ha tatt en av disse? Dessuten hadde hun jo nettopp smakt, min var jo "fortsatt under deling".

Like før vi skulle dra til aktivitet (hun kjente til programmet) bestilte hun to americano (en til henne og en til meg), fordi hun var provosert over at vi ikke fikk kaffe da vi først kom, slik servitøren lovde. Kommentaren fra henne til meg var "jeg måtte bare". Vi forlot bordet for videre aktiviteter og to fulle americano stod igjen på bordet, urørt.

Jeg har idag mottatt regning for dette selskapet. Hun bestilte kake, 2 kaffe som ingen rakk å drikke. Synes dere at jeg kan si til henne at det kom kr 172,- i merkostnader for selskapet grunnet hennes bestillinger? 

Anonymkode: 7c040...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er omtalt på følgende måte:

Anonym bruker 3 lurer på om man kan lage en julekalender med sigaretter man ikke liker som man har fått i gave av noen man ikke liker, og om det i så fall er greit å gi kalenderen til noen andre man ikke liker og ta betalt for den? 

Jeg er anonym bruker 3.

Tidligere i uka tilbudte hun seg å være behjelpelig i en barnebursdag arrangert av meg. Hun mottok  en rett til kr 189,- som var forhåndsbestilt av meg. Jeg spiste samme meny som henne, barna hadde eget opplegg til en gitt forhåndspris.

Vi feiret så bursdagen på dette stedet, med medfølgende aktiviteter. Flere barn mislikte eplekaka som var i menyen. Jeg tok mitt barns eplekake fordi den med flere (muffins) var helt urørt. Jeg ba henne smake av den andre enden av muffinsen som jeg valgte. Hun gjorde, og etterpå bestilte hun en identisk, direkte av servitøren, til seg selv, på min regning. Alt er jo på min regning som arrangør. Forklaringen var at da kunne også hun smake. Jeg var litt stresset (pga sleskapet, hun bidro lite) og tenkte i mitt stille sinn at det er jo flere urørte muffins her, hun kunne vel ha tatt en av disse? Dessuten hadde hun jo nettopp smakt, min var jo "fortsatt under deling".

Like før vi skulle dra til aktivitet (hun kjente til programmet) bestilte hun to americano (en til henne og en til meg), fordi hun var provosert over at vi ikke fikk kaffe da vi først kom, slik servitøren lovde. Kommentaren fra henne til meg var "jeg måtte bare". Vi forlot bordet for videre aktiviteter og to fulle americano stod igjen på bordet, urørt.

Jeg har idag mottatt regning for dette selskapet. Hun bestilte kake, 2 kaffe som ingen rakk å drikke. Synes dere at jeg kan si til henne at det kom kr 172,- i merkostnader for selskapet grunnet hennes bestillinger? 

Anonymkode: 7c040...4e0

Hva har julekalenderen med sigaretter å gjøre med bursdagsselskapet?

Anonymkode: 6da8a...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde orket å krangle om 172 kr altså. Hvis dere kjøper julegave til hverandre, så trekk det fra den 😂 Da skulle du ha sagt tydeligere i fra med engang. I know... Hun gjorde feil, men..

Anonymkode: 362f5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke  

Jeg blir svett av småligheten din selv om venninnen din virker både frekk og slitsom  

Dere er to alen av samme stykke  

 

Anonymkode: 7d9f3...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hjelper deg med en bursdag og du sender regning på 172 kr? Det hadde ikke skjedd her i hvert fall.

Anonymkode: 0e18d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi er det du som for noen år tilbake skrev om barneselskap med hyllebærsaft og om brannøvelsen dere hadde hjemme?

Anonymkode: 95522...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forsto noe som helst jeg nå..🤔

sigaretter? Barnebursdag? Kaffe? Kake? 

Det siste spørsmålet forsto jeg, og svaret er: Nei, du sender ikke regning !

Anonymkode: d5ecc...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså? Den kaffen hun bestilte til deg kunne du jo takket nei til. 

Kjære deg, sier du ikke ifra med en gang så kan du ikke klage senere. Du kunne bedt henne ta en av muffinsene som allerede lå der istede. 

 

Anonymkode: 9006d...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke be hun betale nei. det Er snakk om 179 kr.

det med kalenderen skjønte jeg ingenting av 

Anonymkode: c0703...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg du skal gjøre! 179 kroner er vanskelig å dele nå som vi ikke har 50 øringer lengre. Mitt råd er å ta med km du har kjørt og tapt arbeidsfortjeneste på regningen. Forhåpentligvis går det opp i hel krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forvirret. 

Hun er venninne, men ikke i julekalenderen? Er hun ikke venninne i desember? Eller det bare den dagen det er din tur til å trekke kalenderen det skjærer seg? 

Og røyk (som ingen liker?), kaker (som ingen barn liker?) og kaffe (som i hvert fall ingen barn liker)?? Jai ikke skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dette med en julekalender og røyk å gjøre?

Anonymkode: 0ed35...212

Først i høst skrev HI en lang tråd om venninnen som hadde kjøpt feil røyk eller noe sånt og så dukket hun da selvsagt opp i luke 1: https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144358191-julekalender/

 

Anonymkode: 31d19...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg er forvirret. 

Hun er venninne, men ikke i julekalenderen? Er hun ikke venninne i desember? Eller det bare den dagen det er din tur til å trekke kalenderen det skjærer seg? 

Og røyk (som ingen liker?), kaker (som ingen barn liker?) og kaffe (som i hvert fall ingen barn liker)?? Jai ikke skjønne. 

He he he he he 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte heller ikke så mye. Men for å svare på spørsmålet ditt HI, nei jeg ville ikke ha tatt opp noe som helst her. 

Men kanskje droppet samme opplegg framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke sendt regning. Men en frekk venninne har du. Og du burde sagt fra da dere satt der, at det ikke var greit!

Anonymkode: 5aa19...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først i høst skrev HI en lang tråd om venninnen som hadde kjøpt feil røyk eller noe sånt og så dukket hun da selvsagt opp i luke 1: https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144358191-julekalender/

 

Anonymkode: 31d19...4ee

Selvfølgelig er det henne, koblet ikke det jeg. Hun vil i julekalenderen igjen skjønner jeg

Nei hi, du kan ikke sende regning. Men dere bør holde sammen for alltid, for dere er skapt for hverandre og vil aldri finne noen like 🤣

Anonymkode: 6da8a...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...