Gå til innhold

Hadde du betalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flyttet inn i et boligområde med eneboliger. Ingenting her er privat og kommunen brøyter veiene. Har egentlig ingen goder av noe slag, et helt vanlig villaområde uten noe spesielle opplegg for naboer. Eneste er 17 mai som skole og FAU arrangerer.

Likevel får jeg en regning hver høst på 500 kroner til en lokal velforening. Jeg har ikke meldt meg inn i det. Fikk samme regning i fjor, betalte den ikke. Kom ikke purring.

Nå kom det ei ny i år igjen.. Har så lite lyst å betale dette da jeg er aleinemor og 500 er litt penger for oss. Aner ikke hva pengene går til heller. Vet ikke hvem de er en gang.

Men får litt hetta og, tenk om alle betaler og jeg fjør meg skikkelig upopulær i det nye nabolaget. Gjør vanligvis opp for meg.

Anonymkode: 286b2...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hvor vi bor sender de ut regning til alle, dersom man betaler Er man medlem, vil man ikke bli medlem betaler man bare ikke.. det er en velforening for stedet vi bor. Kanskje det er sånn der du bor også? 

Anonymkode: 4a5f2...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke betale. Selvsagt oppfordres det til betaling for opprusting av lekeplasser, smått vedlikehold osv, men det er ikke et krav. Har man godt med penger så er det en annen sak. I borettslag derimot slipper du ikke unna. Gratulerer med hus!

Anonymkode: e3d00...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte ikke betale før vi fikk barn og begynte å være med på ting som st.hans feiring og fakkeltog på nyttårsaften. Frivillig å betale.

Anonymkode: 1eb2e...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sørger heller for lys, brøyting og strøing av gangstier, de har snegleaksjon for å holde bestanden av brunsnegle nede, de arrangerer henting av hageavfall og tar opp problemer med kommunen i tillegg til det som er nevnt før.

Anonymkode: c5791...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo google navnet på velforeningen og lese litt på nettsidene deres om hva de gjør. Hvis det er ting du kan være interessert i, f.eks. at du kan leie velhuset til en rimelig penge, så kan du vurdere det. Men det er ikke et krav å betale.

Anonymkode: ad952...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyttet inn i et boligområde med eneboliger. Ingenting her er privat og kommunen brøyter veiene. Har egentlig ingen goder av noe slag, et helt vanlig villaområde uten noe spesielle opplegg for naboer. Eneste er 17 mai som skole og FAU arrangerer.

Likevel får jeg en regning hver høst på 500 kroner til en lokal velforening. Jeg har ikke meldt meg inn i det. Fikk samme regning i fjor, betalte den ikke. Kom ikke purring.

Nå kom det ei ny i år igjen.. Har så lite lyst å betale dette da jeg er aleinemor og 500 er litt penger for oss. Aner ikke hva pengene går til heller. Vet ikke hvem de er en gang.

Men får litt hetta og, tenk om alle betaler og jeg fjør meg skikkelig upopulær i det nye nabolaget. Gjør vanligvis opp for meg.

Anonymkode: 286b2...09e

Men villa skarru ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Fru Banderas said:

Men villa skarru ha.

Du mener hun skulle bodd i blokk fordi hun sparer penger der det kan spares? Det gir jo mening. Hvis du kan betjene lån og husholdning, men IKKE betale frivillige utgifter så bør du ikke eie hus..

Det er faktisk ikke uvanlig å ha sparsommelig økonomi i årene etter huskjøp. Selv for dem med god råd 

Anonymkode: 94065...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I velforeninga vår har vi redusert pris for de som er alene og pensjonister. Og det er valgfritt å betale 😊

Anonymkode: 301c0...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I velforeninga vår har vi redusert pris for de som er alene og pensjonister. Og det er valgfritt å betale 😊

Anonymkode: 301c0...40a

De som er medlem får redusert leie av grendahuset... Og pengene på konto brukes til arrangementer og vedlikehold av lekeplass ol. 

Anonymkode: 301c0...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da betaler du ikke der nå. Ikke en regning man betaler om du har det trangt. Om noen år er kanskje din situasjon anderledes og da kan du støtte den lokale velforeningen. 

Vi har en flott velforening her jeg bor, de arrangerer aktivitetsdag, julegrantenning, juletrefest mm. Vi betaler familiemedlemskap på 400,- fordi vi har råd til det. Men hadde ikke brukt energi på å føle skyld om vi måtte prioritere bort. 

Anonymkode: 343bf...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fru Banderas skrev:

Men villa skarru ha.

Den var faktisk flåsete av deg. De som “endelig» har fått råd til hus etter å ha spart lenge har ikke nødvendigvis god økonomi. Det kan hende at det akkurat går rundt enkelte måneder, og som alenemor MÅ man spare seg opp en buffer fordi man ikke har en partner å støtte seg på hvis noe skulle gå galt. Jeg var selv en alenemor for mange år siden og slet med å få endene til å møtes. Da jeg endelig hadde nok til å kjøpe min første leilighet hadde jeg ikke så mye til overs akkurat. Fikk ny jobb med mye bedre lønn, traff ny mann og ting gikk riktig vei både familiemessige og i økonomien. I dag, mange år senere, har vi meget god økonomi, men det betyr ikke at jeg har glemt hvordan det er å slite med å få endene til å møtes. Selv om man bor i et villastrøk sier det ingenting om hva man har igjen mot slutten av måneden etter at det nødvendige er betalt. Alenemødre er mye mer sårbare økonomisk sett (på generell basis). Å kaste vekk penger på tull bør ikke være en prioritet akkurat.

Anonymkode: e3d00...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...