Gå til innhold

Åpent forhold.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vel heller som at dette skal være en «forsiktig» inngangsport til det åpne forholdet. For å så ekspandere til å igge «rundt»

Anonymkode: 4cdf5...e18

Er det det han ønsker seg?

Anonymkode: 40bc8...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.2.2019 den 21.54, Anonym bruker skrev:

Er det det han ønsker seg?

Anonymkode: 40bc8...43e

Er ikke dette de fleste menn og forsåvidt kvinner ønsker seg innimellom? Å få ha sex med andre enn partneren sin altså, ikke sex med andre foran partneren sin.

Anonymkode: 4cdf5...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette de fleste menn og forsåvidt kvinner ønsker seg innimellom? Å få ha sex med andre enn partneren sin altså, ikke sex med andre foran partneren sin.

Anonymkode: 4cdf5...e18

Postet for raskt.

men det er vel om det er lurt og hvilke forutsetninger som bør ligge til grunne for å åpne opp for dette i et forhold. Å man kan stole på at dersom den ene parten sier nei, om dette da alltid blir respektert.

Anonymkode: 4cdf5...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi hadde barn sammen, var gode venner, men forholdet skrantet og begge var klar over at vi ikke var ment for hverandre kunne jeg vurdert å gå for åpent forhold. 

Men ikke ellers. Hadde en mann jeg trodde jeg hadde det godt med foreslått dette ville jeg nok innsett at vi ikke er kjærester lengre. 

Anonymkode: f5ccd...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette de fleste menn og forsåvidt kvinner ønsker seg innimellom? Å få ha sex med andre enn partneren sin altså, ikke sex med andre foran partneren sin.

Anonymkode: 4cdf5...e18

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Postet for raskt.

men det er vel om det er lurt og hvilke forutsetninger som bør ligge til grunne for å åpne opp for dette i et forhold. Å man kan stole på at dersom den ene parten sier nei, om dette da alltid blir respektert.

Anonymkode: 4cdf5...e18

Jeg har ikke hørt at dette er det "alle" ønsker seg. Da jeg hadde en samboer, ønsket jeg meg ikke andre enn ham. Jeg var veldig knyttet til ham, og opplevde mitt sexliv med ham som tilfredsstillende og frigjørende. Jeg ville neppe ha gjort det slutt om han lå med andre, eller blitt spesielt sjalu heller, men ingen av oss ønsket noe sånt. Så det kan du bare legge til side, det ene er ikke mer "normalt" enn det andre. Det er like normalt å ikke ønske å ligge rundt.

Min samboer fortalte for øvrig at han en gang tidligere hadde levd i et åpent forhold. Det varte noen år, men han snakket om at det hele tiden var vondt. For kona hans ville ha det åpent så lenge hun så seg tjent med det, så lenge hun fikk flere tilbud enn ham; men da de kjøpte hus og fikk barn, ble hun helt motsatt. Sjalu og kontrollerende. Og selv fant han det unaturlig å ta imot de tilbudene han fikk, han levde i åpent forhold, men klarte ikke å nyte tilfeldig sex når han egentlig var glad en annen. Så man skal nok være ganske særlig trygg og ganske særlig interessert i seksuell spenning innenfor faste rammer. 

Anonymkode: 40bc8...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har ikke hørt at dette er det "alle" ønsker seg. Da jeg hadde en samboer, ønsket jeg meg ikke andre enn ham. Jeg var veldig knyttet til ham, og opplevde mitt sexliv med ham som tilfredsstillende og frigjørende. Jeg ville neppe ha gjort det slutt om han lå med andre, eller blitt spesielt sjalu heller, men ingen av oss ønsket noe sånt. Så det kan du bare legge til side, det ene er ikke mer "normalt" enn det andre. Det er like normalt å ikke ønske å ligge rundt.

Min samboer fortalte for øvrig at han en gang tidligere hadde levd i et åpent forhold. Det varte noen år, men han snakket om at det hele tiden var vondt. For kona hans ville ha det åpent så lenge hun så seg tjent med det, så lenge hun fikk flere tilbud enn ham; men da de kjøpte hus og fikk barn, ble hun helt motsatt. Sjalu og kontrollerende. Og selv fant han det unaturlig å ta imot de tilbudene han fikk, han levde i åpent forhold, men klarte ikke å nyte tilfeldig sex når han egentlig var glad en annen. Så man skal nok være ganske særlig trygg og ganske særlig interessert i seksuell spenning innenfor faste rammer. 

Anonymkode: 40bc8...43e

Det var hans versjon, skulle likt og hørt ekskonas? 

Anonymkode: 50fca...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var hans versjon, skulle likt og hørt ekskonas? 

Anonymkode: 50fca...17f

Jeg kjenner henne også, så jeg kan jo spørre fra deg...? 

Kjenner for så vidt også den voksne datteren deres, og hun bekreftet jo at de hadde det forferdelig de siste årene de levde sammen. At det var konflikter og sjalusi. Moren er sjalu på alt og alle, når datteren skal feire jul med svigermoren (annet hvert år), da er det krangel og gråt hele desember...

Så jeg har ikke veldig vondt for å tro at hun også var sjalu da hun var gift med ham som senere ble min samboer. 

Anonymkode: 40bc8...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har ikke hørt at dette er det "alle" ønsker seg. Da jeg hadde en samboer, ønsket jeg meg ikke andre enn ham. Jeg var veldig knyttet til ham, og opplevde mitt sexliv med ham som tilfredsstillende og frigjørende. Jeg ville neppe ha gjort det slutt om han lå med andre, eller blitt spesielt sjalu heller, men ingen av oss ønsket noe sånt. Så det kan du bare legge til side, det ene er ikke mer "normalt" enn det andre. Det er like normalt å ikke ønske å ligge rundt.

Min samboer fortalte for øvrig at han en gang tidligere hadde levd i et åpent forhold. Det varte noen år, men han snakket om at det hele tiden var vondt. For kona hans ville ha det åpent så lenge hun så seg tjent med det, så lenge hun fikk flere tilbud enn ham; men da de kjøpte hus og fikk barn, ble hun helt motsatt. Sjalu og kontrollerende. Og selv fant han det unaturlig å ta imot de tilbudene han fikk, han levde i åpent forhold, men klarte ikke å nyte tilfeldig sex når han egentlig var glad en annen. Så man skal nok være ganske særlig trygg og ganske særlig interessert i seksuell spenning innenfor faste rammer. 

Anonymkode: 40bc8...43e

Nå ble det vel aldri sagt alle! Men at mangefantaserer om å ligge med andre enn sin langvarige partner er vel ikke til å stikkeunder en stol, det erjo bare til å se på statestikken for utroskap det. Å uten om de som går til steget å ligge med andre så e4 det nok en del som lar det bli med fantasien. 

Men bør man åpne opp for å leve ut fantasien? Kan det ende godt? Hvilke følelser sitter andre som eri situasjonen med på godt og vondt? Er det starten på slutten at tanken blir luftet, eller at man gjennomfører? Eller kan det styrke forholdet? 

Anonymkode: 4cdf5...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble det vel aldri sagt alle! Men at mangefantaserer om å ligge med andre enn sin langvarige partner er vel ikke til å stikkeunder en stol, det erjo bare til å se på statestikken for utroskap det. Å uten om de som går til steget å ligge med andre så e4 det nok en del som lar det bli med fantasien. 

Men bør man åpne opp for å leve ut fantasien? Kan det ende godt? Hvilke følelser sitter andre som eri situasjonen med på godt og vondt? Er det starten på slutten at tanken blir luftet, eller at man gjennomfører? Eller kan det styrke forholdet? 

Anonymkode: 4cdf5...e18

På de spørsmålene vil det jo finnes like mange svar som der fins individer.  I ditt tilfelle virker det som om mannen prøver å overtale deg til noe du ikke ønsker. Da vil det neppe styrke parforholdet. Da er det nok mer sannsynlig at det blir begynnelsen på slutten.

Anonymkode: 40bc8...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at dere snakker om at dette er noe begge vil. Snakk om alt av hypotetiske og sannsynlige muligheter og snakk om eventuell sjalusi. Begge må få ha vetorett på bakgrunn av magefølelse uten å måtte begrunne (å begrunne "jeg liker det ikke" er ikke alltid enkelt). 

 

Boken "The ethical slut" tar opp alle viktige tema. Den er riktignok veldig lite objektiv i forhold til at den er så pro-polyamori men den tar opp viktige punkter som må snakkes om. 

 

Bare pass på at dette er noe du vil også og at det er en utvikling av et godt fungerende forhold. Noen gjør dette der forhold ikke funker som en slags løsning men det fungerer ikke. Kjenner flere par som er åpne men det fungerer bare i de tilfellene der grunnforholdene er gode og ikke som et plaster eller supplement der det ikke fungerer eller der en part har overtalt den andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle menn som ønsker slike forhold, Hi. Jeg vil tro at alle, både menn og kvinner, i perioder i et forhold kan fantasere om å ha sex med andre. Men fantasi og det man virkelig ønsker å gjøre, det kan være to svært forskjellige ting. De mennene jeg har vært sammen med har ikke hatt noe ønske om sex med andre. De synes sex blir bedre jo bedre man kjenner partneren, jo tryggere man blir sammen, jo dypere følelser man får for hverandre. Og de har sagt at de finner mer tilfredsstillelse i å utforske ulike typer sex med en de er i et langvarig forhold med enn tilfeldige sexpartnere.

Siden du har tatt opp igjen denne tråden, Hi, så får jeg inntrykk av at dette er noe mannen din stadig tar opp med deg, og at han trolig presser deg til å gå med på det han ønsker. Hvis det er tilfelle er forholdet, etter min mening, allerede i ferd med å bli slutt. Om den ene i et forhold ikke ønsker å gjøre noe spesifikt seksuelt, da skal den andre akseptere det - helt uten press. Hvis ikke er den grunnleggende respekten i forholdet ikke lenger tilstede, synes jeg. Å snakke om ting er en ting, å stadig komme tilbake til temaet for å overtale partneren til å gå med på noe denne egentlig ikke vil, det er manipulerende, egoistisk, respektløst.

Jeg hadde mistet respekten for en mann som forsøkte å presse meg til å gjøre noe seksuelt som jeg ikke ønsket å gjøre. Jeg hadde mistet lysten på ham. Og forholdet hadde tatt slutt. Et forhold må bygge på gjensidig respekt. Den er borte der den ene forsøker å presse den andre.

Ikke gjør noe du ikke er sikker på, noe du ikke vil, HI!

Anonymkode: aaaf6...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen vennligst forklare meg poenget med å være i et forhold når man egentlig vil leve som singel? Finnes det i det hele tatt noen som tror at et slikt forhold på sikt vil forbli likeverdig og greit følelsesmessig? Ingen sjalusi, mistenksomhet, nye følelser eller misforståelser? Dream on...🙃

Anonymkode: 55969...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...