Gå til innhold

Hvordan vasker du vegger og tak?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen plater bare. De tåler en skrubb. Tenkte å ta stua idag, tidligere har jeg brukt klut med såpe, men bør jeg heller skrubbe med svamp? Er det bedre å gjøre alt for hånd eller kan jeg bare dra over med moppen? blir vel ikke ordentlig reint da...

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi drar over med mopp, har såklart flere helt rene vaskefiller. Er det flekker som ikke går vekk med vanlig svamp så bruker vi magisk svamp. Den tar bort alt hos oss. 

Anonymkode: c9cfb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker egentlig nesten aldri taket🙄 Har funnet ut at mopp bare drar skitten utover, og at det må gjøres med skuresvamp og tørkes godt med microfiber.  Det er nok tre år siden vi gjorde det sist på kjøkken og bad😱 i stua er det ennå lengre siden, der trenger vi stillas pga takhøyden.

 

Anonymkode: 5fab9...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi drar over med mopp, har såklart flere helt rene vaskefiller. Er det flekker som ikke går vekk med vanlig svamp så bruker vi magisk svamp. Den tar bort alt hos oss. 

Anonymkode: c9cfb...76d

men du skriver at du bruker mopp. Hvordan vet du at flekkene ikke går bort med svamp da? Vår stue og vårt kjøkken går nesten i ett så tenker på matos osv. 

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker egentlig nesten aldri taket🙄 Har funnet ut at mopp bare drar skitten utover, og at det må gjøres med skuresvamp og tørkes godt med microfiber.  Det er nok tre år siden vi gjorde det sist på kjøkken og bad😱 i stua er det ennå lengre siden, der trenger vi stillas pga takhøyden.

 

Anonymkode: 5fab9...3b1

Det er ikke så høyt under taket her. Mannen på 188cm rekker fint opp uten stol. 

Vil ha det rent til jul.

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

men du skriver at du bruker mopp. Hvordan vet du at flekkene ikke går bort med svamp da? Vår stue og vårt kjøkken går nesten i ett så tenker på matos osv. 

Anonymkode: 71f06...900

Burde kanskje forklart det bedre i første omgang.

Vi har et barn som gjerne bruker veggen som lerret. Så opp til 100 cm så er det flekker hos oss. Gjerne på faste plasser. 

Over det så er det like hvitt som det skal være nede. Vi har stue og kjøkken hver for seg. På kjøkkenet så er det skap helt opp til taket så der tørker jeg over manuelt. Mopp duger ikke da dessverre.

 

Anonymkode: c9cfb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde kanskje forklart det bedre i første omgang.

Vi har et barn som gjerne bruker veggen som lerret. Så opp til 100 cm så er det flekker hos oss. Gjerne på faste plasser. 

Over det så er det like hvitt som det skal være nede. Vi har stue og kjøkken hver for seg. På kjøkkenet så er det skap helt opp til taket så der tørker jeg over manuelt. Mopp duger ikke da dessverre.

 

Anonymkode: c9cfb...76d

Ok...   

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegger tar jeg med klut. Tak er håpløst, jeg prøvde med alle vaskemidler men det ble bare dratt utover og skjoldete. Jeg endte opp med å måtte male det på nytt 🙈

Anonymkode: cd24b...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vegger tar jeg med klut. Tak er håpløst, jeg prøvde med alle vaskemidler men det ble bare dratt utover og skjoldete. Jeg endte opp med å måtte male det på nytt 🙈

Anonymkode: cd24b...4bb

Jeg bryr meg ikke om det er skjoldete, så lenge det er rent. Vi har takplater og det er ikke maling på dem.

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg aldri gjort.

Anonymkode: 6351d...995

 

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vasket en vegg eller et rak i hele mitt liv. 

Anonymkode: 5fbac...0c6

Æsj?

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Æsj?

Anonymkode: 71f06...900

Jeg skjekket et lite område på veggen i stua i går med hvit, fuktig microfiberklut. Ikke noe skittent. Lurer mer på hva du driver med i huset ditt som gjør st du får sp utrolig skitne vegger og tak...? 

Anonymkode: 5fbac...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjekket et lite område på veggen i stua i går med hvit, fuktig microfiberklut. Ikke noe skittent. Lurer mer på hva du driver med i huset ditt som gjør st du får sp utrolig skitne vegger og tak...? 

Anonymkode: 5fbac...0c6

Jeg har to barn i barnehagealder, stuen og kjøkkenet går så og si i ett. Jeg aner ikke hvordan det blir skittent! Men det blir fett og støv på dører f.eks., i sprekker osv. Kanskje matos?

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taket vaskes ikke, men mopper over med en tørrmopp for å få vekk støv og spindelvev som evt er der. Plater bør ikke vaskes da de ofte blir skjoldete. Her jeg bor nå aner jeg ikke hva taket er, men lurer på om det er gips. 

Vegger vasker jeg med klut, men det kommer ann på veggen. Det holder som oftes med mopp eller tørr mikrofiberklut for å så vekk støv som kommer. Kjøkken og bad får såpevann. 

Min tidligere samboer var veldig allergisk, da måtet jeg vaske soveromsveggene. Han brydde seg lite, men jeg fikk bedre nattesøvn. Gulv, vegger og tak måtte vaskes en gang i mnd om jeg ikke ville ha ett godstog sovende ved siden av meg. Hvorfor eller hva aner jeg ikke, men det hjalp for den ekstreme snorkingen om natta. 

Anonymkode: f162e...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Taket vaskes ikke, men mopper over med en tørrmopp for å få vekk støv og spindelvev som evt er der. Plater bør ikke vaskes da de ofte blir skjoldete. Her jeg bor nå aner jeg ikke hva taket er, men lurer på om det er gips. 

Vegger vasker jeg med klut, men det kommer ann på veggen. Det holder som oftes med mopp eller tørr mikrofiberklut for å så vekk støv som kommer. Kjøkken og bad får såpevann. 

Min tidligere samboer var veldig allergisk, da måtet jeg vaske soveromsveggene. Han brydde seg lite, men jeg fikk bedre nattesøvn. Gulv, vegger og tak måtte vaskes en gang i mnd om jeg ikke ville ha ett godstog sovende ved siden av meg. Hvorfor eller hva aner jeg ikke, men det hjalp for den ekstreme snorkingen om natta. 

Anonymkode: f162e...f59

Dette er definitivt ikke gips. Plast kanskje? Akryl? 

Årsaken til at det hjalp å vaske var vel at du fikk bort støvet, da? Og midd. aner ikke om midd går på vegger jeg, da. 

Men uansett så er stua og kjøkkenet noe jeg tar med såpevann.

Anonymkode: 71f06...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...