Gå til innhold

Baker du sju slag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, frk Nilsen skrev:

Har lagd glutenfrie brune pinner, ikke like gode som de med vanlig mel, men absolutt spiselig :) Byttet ut melet med glutenfritt mel. Tåler gluten selv, så har ikke testet annet enn disse julekakene. Kokosmakroner er jo helt glutenfrie.

Takk for tips! Da prøver jeg meg på det :) Kokosmakroner er vel den julekaken der kjøpekakene er bedre enn de jeg lager selv ;)

Anonymkode: 98073...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! Da prøver jeg meg på det :) Kokosmakroner er vel den julekaken der kjøpekakene er bedre enn de jeg lager selv ;)

Anonymkode: 98073...681

Bare dobbelsjekk innholdslista om du kjøper dem ferdig ;) Ganske så enkelt å lage selv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 17.41, frk Nilsen skrev:

Bare dobbelsjekk innholdslista om du kjøper dem ferdig ;) Ganske så enkelt å lage selv da

Sjekker alltid nøye. Gått på noen smeller, men kokosmakroner er safe. Noe kan man jukse med, selv i julen 😃 

Anonymkode: 98073...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun pepperkaker (av kjøpedeig...), men det baker (og pynter vi med nonstop) minst 2 - 3 ganger før jul. Skal feire jul hos mine foreldre, og der blir det nok endel mer julekaker å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager bare kaker vi liker. Berlinerkranser, serinakaker, havreflarn, risboller. Pepperkaker bakes men det er ikke spiselig for meg;)

Anonymkode: 65af7...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bakt smultringer, serinakaker, kakemenn, pepperkaker, kokosmakroner, tørre vafler og suksessterte. Ble visst akkurat 7, men det er helt tilfeldig. Bakte det vi hadde lyst på. ;)

Anonymkode: f3d49...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser dere alt det der!? Her klemmer vi ut noen pepperkaker og triller noen marsipankuler. Marsipanen blir spist, men pepperkakene kaster vi i februar..😆 Får noen småkaker av svigers og moren min. Men de blir spist av gjester. Har vi ikke gjester blir det fuglemat.. 

Anonymkode: a8fb6...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt internasjonal vri på det - og 7 slag blir det ikke siden det er høysesong på jobben i desember og jeg er for utmattet. Lager det jeg orker og rekker av disse:

Pepperkaker, peppernøtter, vaniljekranse, honningkaker, danske jødekaker, en type små engelske paier med rosiner og greier i.

Anonymkode: 5e3a0...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser dere alt det der!? Her klemmer vi ut noen pepperkaker og triller noen marsipankuler. Marsipanen blir spist, men pepperkakene kaster vi i februar..😆 Får noen småkaker av svigers og moren min. Men de blir spist av gjester. Har vi ikke gjester blir det fuglemat.. 

Anonymkode: a8fb6...eb4

Hos oss er julekaker populære. Alt med krydder i blir spist. Og barna elsker både å bake og spise. 

Anonymkode: 5e3a0...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser dere alt det der!? Her klemmer vi ut noen pepperkaker og triller noen marsipankuler. Marsipanen blir spist, men pepperkakene kaster vi i februar..😆 Får noen småkaker av svigers og moren min. Men de blir spist av gjester. Har vi ikke gjester blir det fuglemat.. 

Anonymkode: a8fb6...eb4

Vi spiser ikke mye, men har mye gjester og vi liker variasjon og gode tradisjoner og smaker. Hvis det å bake julekaker er " å klemme ut" noen pepperkaker og rulle kuler av marsipan skjønner jeg godt du ikke liker det. Spesielt hvis deigen og marsipanen er kjøpt... 

Det er ikke snakk om å spise flere kilo småkaker,  men litt av hvert og av gode smaker som hører julen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser dere alt det der!? Her klemmer vi ut noen pepperkaker og triller noen marsipankuler. Marsipanen blir spist, men pepperkakene kaster vi i februar..😆 Får noen småkaker av svigers og moren min. Men de blir spist av gjester. Har vi ikke gjester blir det fuglemat.. 

Anonymkode: a8fb6...eb4

Vi lager ikke så mye av hvert slag. Halvparten forsvinner som oftest før jul, så går resten når vi har gjester i romjula. På selve julaften er det så mye annet godt, så da blir det ikke rørt. ;)

Anonymkode: f3d49...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, LillePunk skrev:

Teller det å bruke 7 forskjellige pepperkakeformer?

Holder å bruke samme form 7 ganger 

Anonymkode: 65af7...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden. Ukedagene er fullt opptatt med jobb og bhg , og når han kommer hjem orker han i alle fall ikke og begynne og bake,men vi lager alltid pepperkaker, kakemenn og risbolle, mer enn det blir det sjelden, kan hende vi baker sandnøtter eller pepper nøtter,men ikke hvert år

Anonymkode: 246c5...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...