Gå til innhold

Baker du sju slag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, dessverre. Etter at vi fikk cøliaki i hus (når du trodde julekaker ikke kunne bli tørrere) blir det ikke like mye som før. Baker hvite kakemenn, bordstabler og pepperkaker. Samt lefse. Lager mye heller godteri. Forskjellig sjokolade, karameller, konfekt osv. 

Har hørt masse positivt om brune pinner, så kanskje jeg skal prøve det i år. De er ikke så vanlig her jeg bor. Så hadde jeg kanskje laget krumkaker om jeg hadde hatt jern til det. 

Anonymkode: 98073...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkke sju tradisjonelle slag, nei. Men blir kanskje sju alt i alt? 

Kokosmakroner, pepperkaker, brune pinner,  marsipanfigurer, vepsebol, brente mandler, salte mandler, trøfler og Sara bernard. Mulig vi lager fløtekarameller også. 

Anonymkode: 490b4...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dessverre. Etter at vi fikk cøliaki i hus (når du trodde julekaker ikke kunne bli tørrere) blir det ikke like mye som før. Baker hvite kakemenn, bordstabler og pepperkaker. Samt lefse. Lager mye heller godteri. Forskjellig sjokolade, karameller, konfekt osv. 

Har hørt masse positivt om brune pinner, så kanskje jeg skal prøve det i år. De er ikke så vanlig her jeg bor. Så hadde jeg kanskje laget krumkaker om jeg hadde hatt jern til det. 

Anonymkode: 98073...681

Har lagd glutenfrie brune pinner, ikke like gode som de med vanlig mel, men absolutt spiselig :) Byttet ut melet med glutenfritt mel. Tåler gluten selv, så har ikke testet annet enn disse julekakene. Kokosmakroner er jo helt glutenfrie.

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å lage havrecookies, pepperkaker, brune pinner. Blir ikke spist så mye mer enn dette, så like greit å holde det til tre slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen i dette huset liker de tørre julekakene. Vi skal lage kladdekake (barnas favoritt uansett årstid) og diverse godteri (karameller, marsipan, trøfler).

Anonymkode: 76446...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syv, men pepperkaker,  berlinerkranser, peppernøtter, fruktkake og sandkaker.  Og så har jeg lyst til å spe på med karameller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Lager kransekake, engelsk fruktkake, pepperkaker (mest for kosen med å lage dem med barna) og strull. Baker havrekjeks, vørterbrød, müslibrød og knekkebrød i tillegg. Kjøper gode oster og lager ulike typer pålegg. 

Anonymkode: b8c4f...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker mer enn sju slag. Hittil har jeg bakt pepperkaker, havreflarn, tyske skiver, fylte kjeks, sandkaker, brune pinner, kransekake, sjokolade tebrød, og i helgen skal jeg bake Serinakaker, Sara Bernard, krumkaker og peppernøtter.

I tillegg til dette så lager jeg brente mandler, kokosboller, fløtekarameller, Snickers  og Troika. Av brødbakst baker jeg lefser, grove rundstykker, fletteloff, rugbrød og grovbrød.

Anonymkode: 1d76e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlinerkranser, goro, fattigmann, krumkaker, hjortetakk, peanøttkaker, pepperkaker, tyske skiver og kokkosmakroner av tradisjonelle småkaker. Så blir det kringle, flattbrød, lefser, rundstykker, delfiakake, marsipan og 5-10 typer julesnop.

Nesten alt bakes på 3 bakekvelder med venner. Pepperkakene og noe av snopet ordner ungene selv.

Anonymkode: 519db...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blir nok ikke syv. I år blir det pepperkaker, Serinakaker, Berlinerkranser og brune pinner

Anonymkode: b730a...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! 

Jeg har masse allergier, og det å sitte og bake masse greier jeg ikke kan spise, det gidder jeg ikke å bruke tiden min på :p

Anonymkode: 8d183...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kakemenn (har ikke bestemt om det blir hvite, eller av pepperkakedeig), og brune pinner.  Vi er ikke spesielt glad i småkaker, så mer blir det ikke i år. Lei av å gi småfuglene kaken utpå våren.

Anonymkode: 6f4da...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker, hvite kakemenn, kokosmakroner, potetmelstopper, krumkaker, goro, sandkaker, karameller, pikekyss, kjeks med sjokoladebiter og fudge.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ble det :

julemenn

pepperkake

pepperkakehus :) hvis det kan telle som et slag

brente mandler

krumkaker

kransekakestenger

lefser

 

 

Anonymkode: d754f...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor baker dere så mye til jul? Baker dere like mye ellers i året? 

Er ikke freia melkesjokolade, gjende sjokoladekjeks eller potetgull godt nok i jula? Du bare mååå ha hjemmebakte kakemenn? Mye av det en baker er jo ikke noe godt, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor baker dere så mye til jul? Baker dere like mye ellers i året? 

Er ikke freia melkesjokolade, gjende sjokoladekjeks eller potetgull godt nok i jula? Du bare mååå ha hjemmebakte kakemenn? Mye av det en baker er jo ikke noe godt, engang.

Jeg baker mye - jeg liker å bake 🙂

Jeg antar at folk baker det de selv synes er godt. Det er neppe så mange som baker kaker som ingen i husstanden liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor baker dere så mye til jul? Baker dere like mye ellers i året? 

Er ikke freia melkesjokolade, gjende sjokoladekjeks eller potetgull godt nok i jula? Du bare mååå ha hjemmebakte kakemenn? Mye av det en baker er jo ikke noe godt, engang.

Jeg baker litt resten av året ja, men ikke julekaker. Julekaker er tradisjon og kos, og de vi velger å lage er kaker vi liker og som absolutt blir spist, både av oss og de vi får på besøk. Melkesjokolade og chips har vi i tillegg da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor baker dere så mye til jul? Baker dere like mye ellers i året? 

Er ikke freia melkesjokolade, gjende sjokoladekjeks eller potetgull godt nok i jula? Du bare mååå ha hjemmebakte kakemenn? Mye av det en baker er jo ikke noe godt, engang.

Fordi Freia melkesjokolade og potetgull kan man spise hele resten av året, men julekakene blir lagd kun en gang i året og hele familien storkoser seg med dette i desember. At du mener de tradisjonelle julekakene ikke er gode er totalt likegyldig da vi som baker nok er helt uenig med deg (for øvrig så forstår jeg at du ikke liker hjemmelagde julekaker når du i utgangspunktet synes Gjende sjokoladekjeks er godt). Jeg baker mye kaker til jul fordi jeg synes det er veldig godt, og jeg tar heller en brun pinne til kaffen enn Freia melkesjokolade og det samme gjør både mine barn, øvrig familie og venner.

Anonymkode: 1d76e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er alt for mye  kan ikke spise så mye kaker på så kort tid.
Det vi alltid lager er marsipan og pepperkaker (gjerne med kjøpedeig).

Liker også å lage smørkarameller, trøfler og brente mandler.


 

Anonymkode: 2fd43...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker, lefser, hvite kakemenn, kjeks med sjokoladebiter, kanelsnurrer, Sarah Bernard og gule bomber skal jeg bake i år. I tillegg blir det nok litt hjemmelaget konfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Her baker vi kun det vi vet blir spist opp :) før hendte det vi bakte de klassiske 7, men det er mange i familien som syns de er kjedelige og smakløse og de blir derfor heller ikke spist opp. I det siste har vi pleid å bake gule bomber, sarah bernhard, smultringer, colakaker, kransekakestenger og pepperkaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal ordne:

Risboller

Delfiakake

Horn 

Iskake med daim

Gulrotkake i muffinsformer

Vepsebol

 

Hornene baker søsteren min forresten og så lager jeg risboller til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...