Gå til innhold

Hvor mye trenger SFO ansatte å vite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye "trenger" jeg å fortelle SFO om privatlivet, slik at de kanskje forstår barnet bedre?

Her kan sønnen min slite med magevondt o.l. ca 1 dag i måneden på grunn av samvær/problemer med far. Er en kompleks historie rundt. Er det vanlig at foreldre deler dette med SFO slik at de kan være obs?

Jeg gjorde det i dag, og angrer. Hun jeg fortalte det til skal ta det opp med resten av personalet neste uke..burde jeg be henne la være? Er jo mange ansatte, og ikke alle er aktuelle liksom..

Anonymkode: 5a1bd...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for en problemstilling da! Hvis du ikke vil at alle de ansatte på SFO skal vite det så ber du henne om å ikke si det til de andre.

Anonymkode: c922b...d14

Skrevet

SFO er det svært lite jeg infomerer om for der er han ikke så mye.Lærerene hans derimot forteller jeg ting som kan påvirke dagen til sønnen min.Når han for eksempel hadde en dårlig periode der han gjerne ikke sovnet før 22 å bare var 6 år gammel,så informerte jeg læreren om at han sliter med søvn for tiden men vi jobber med å få snudd det.Heller det enn at lærerene skal sitte å spekulere i hvorfor sønnen min er trøtt og uopplagt på skolen.

Anonymkode: c922b...d14

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye "trenger" jeg å fortelle SFO om privatlivet, slik at de kanskje forstår barnet bedre?

Her kan sønnen min slite med magevondt o.l. ca 1 dag i måneden på grunn av samvær/problemer med far. Er en kompleks historie rundt. Er det vanlig at foreldre deler dette med SFO slik at de kan være obs?

Jeg gjorde det i dag, og angrer. Hun jeg fortalte det til skal ta det opp med resten av personalet neste uke..burde jeg be henne la være? Er jo mange ansatte, og ikke alle er aktuelle liksom..

Anonymkode: 5a1bd...5ab

Bra du sa i fra da. Da forstår de sønnen din bedre. Barna kommer først.. Så da får det bare bli kleint for deg. ❤

Anonymkode: 6444c...452

Skrevet

Nei, du burde ikke be henne la være. Regner med at hun mener å ta det opp med dem som trenger å vite det. Hos oss er det helt vanlig at foreldrene tar opp ting, ofte vet vi mer enn lærerne, for det er vi som har kontakt med foreldrene. Noe er det viktig at flere på sfo vet om, andre ganger holder det med at "de andre" vet at det er noe og hvordan de skal reagere om noe skjer, og noen ganger holder det at de som er nærmest barnet vet . Hos oss skiller vi ikke mellom skole og SFO, det er to sider av samme sak. 

Det er forresten ikke kleint i det hele tatt. Det problemet du skisserer her, er absolutt ikke noe du er alene om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...