Gå til innhold

Jeg er gravid , men jeg kan ikke beholde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette engang, jeg tror jeg er lei meg ..

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige menn,  jeg har hatt kjæreste i 2år nå og vi skal kjøpe hus sammen til sommeren ... Så har jeg klart å bli gravid ... Jeg får støtte uansett hva jeg velger fra kjæresten min, men jeg har sagt at graviditen må avbrytes ... Jeg har tatt så mange dumme valg og feil valg av menn .

Min siste eks har veldig mye problemer med loven og rusmidler... Jeg oppdrar barna mine så og si alene, med hjelp fra kjæresten min(det siste året).

Jeg gruer meg så utrolig til å gjennomføre en abort, men samtidig skammer jeg meg så over at jeg er gravid med en 3 mann... Jeg kan jo ikke få 3 barn med 3 forskjellige og ikke engang være gift ... 

Hva ville du gitt en venn til råd , om hun var i samme situasjon som meg?

Anonymkode: ef8f4...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du det du tenker på grunn av samfunnets «normer»? Eller er det noe du oppriktig føler dypt inni deg?

Hvordan har barna dine det i dag? Har de det trygt og stabilt, er de fornøyde slik som ting er og at du skal flytte sammen med ny mann?

Jeg ville rådet ei venninne til å tenke godt over valget. Jeg er på ingen måte imot abort, derimot helt for, men det skal komme fra ens eget ønske, og eventuelle begrensninger, ikke fordi samfunnet tenker sånn og sånn. Har du nok å tilby til tre barn, kunne du klart deg med tre barn alene osv? Hvis svaret er ja på disse spørsmålene og du egentlig ønsker å beholde syns jeg du skal beholde. Er svaret derimot nei på flere av disse spørsmålene er det nok lurest å ta avort nå. 

Her må du veie for og imot og gå skikkelig inn i hva du har mulighet/lyst til.

Anonymkode: b2748...64a

Skrevet

Mitt råd hadde vært at du ikke skal ta et valg på bakgrunn av hva andre måtte mene... Dersom du derimot velger en abort fordi du ønsker å føle deg mer sikker i det forholdet du er i nå, så er det helt greit.

Dersom du ønsker et 3 barn og er sikker på din kjæreste, så beholder du ;)

Poenget er at bare du vet hva som er greit for deg :) 

Skrevet

Hadde du vært min venninne hadde jeg rådet deg til å beholde såfremt du har kapasitet til det. Barn med mann nr 3 er ikke SÅ ille som noen skal ha det til. Glem andres meninger og tenk på hva du og kjæresten din vil og har kapasitet til. Jeg personlig hadde ikke klart å leve med en abort hvor jeg både hadde hus & kjæreste. Da måtte det ha ligget voldtekt osv bak.

Anonymkode: 1a137...6ee

Skrevet

3 barn med 3 forskjellige er vel greit det, ikke bry deg om hva andre mener. Dere er også kjærester og skal flytte sammen. 

Anonymkode: 56c1b...3d8

Skrevet

Du skammer deg over å ha barn med 3 forskjellige (det har du jo nå, og livet ut), men ikke over å drepe en baby? 

Anonymkode: a664c...f38

Skrevet

Selvfølgelig kan du få 3 barn med 3 forskjellige menn! Du er ikke den første og du kommer ikke til å bli den siste! I tillegg oppdrar du ungene dine nærmest alene og du slipper dermed en samværskabal som ikke går opp! Barna dine har det stabilt med deg og du er lykkelig i nytt forhold. Det er vel ingenting som tilsier at dette kommer til å gå i dass? Det virker som du har funnet deg en som støtter deg uansett! Heldig er du! 

Velg med hjertet, ikke velg ut fra sladrekjærringer og fordomsfulle bekjente og naboer! 

Anonymkode: 8e523...c4b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skammer deg over å ha barn med 3 forskjellige (det har du jo nå, og livet ut), men ikke over å drepe en baby? 

Anonymkode: a664c...f38

Rull inn puppen du da. Abort er ikke det samme som å drepe en baby.

Anonymkode: 216ed...1c1

Skrevet

Takk for svar :)

jeg skammer meg pga samfunnets normer og hva alle vil si om meg. Jeg er mest redd for at barna mine skal vokse opp og bli mobbet pga meg.(Uff den setningen svei i hjertet)..

jeg bor på et lite sted , og da jeg ble alene med barna etter å ha funnet ut at han jeg levde med drev med narkotika, så snakket alle om meg. Jeg vet at den mannen jeg er med nå aldri vil være slem mot meg eller skuffe meg slik jeg har blitt av mine ekser... Jeg er også veldig annerledes nå, i dette forholdet enn hva jeg har vært i mine andre forhold..  dette er en mann som bidrar med å pusse opp huset litt , vasker, lager mat og har fult fokus på barna mine npr vi er sammen.  Han setter grenser for de , og han er så åpen og god . Mer enn de får fra sine egene fedre...

Det må nevnes at jeg har veldig mye problemer med min siste eks sin familie. De har ikke akseptert sønnen sitt rusproblem og alt det ulovlige han gjør , og mener at det er jeg som har drevet han til det ;fordi jeg har bedt om støtte fra barnevernet til å kreve rusprøver osv. De snakker mye om meg og barna og latterliggjør meg til de som vil høre.. Jeg er vel redd for at jeg skal gi folk "rett".. at jeg er ei sånn "dritt kjerring som får barn men ikke kan holde på en mann ".

Jeg har to trygge og gode barn som elsker kjæresten min, de kjenner fedrene sine og familien deres . De vet godt at kjæresten min ikke er pappaen deres , men han er en stabil rollemodell . De fikk ikke møte han før jeg hadde vært sammen med han i nesten 1år.  

ja jeg eier et hus og kjæresten min eier en leilighet.  Vi har ok økonomi, og skal se etter et større hus mot sommeren . Vi har snakket om hvor mye vi ønsker oss barn , etter at vi har kjøpt hus og giftet oss.

min familie er imot at jeg skal flytte sammen med kjæresten min så fort , og mener at jeg må vente noen år til.... slik at jeg ikke gjør nok en feil.

Anonymkode: ef8f4...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...