Gå til innhold

Når fikk deres datter begynne med sminke på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 10 åring som ønsker å gå på skolen med maskara og øyenskygge, men syns det er for tidlig.

Anonymkode: 3dcdb...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min på 11 bruker ikke.

Tenker i utgangspunktet ungdomsskolen, men det er ikke krise for meg om de eksprimiterer litt med sminke fra slutten av barneskolen heller.

Anonymkode: d4ab6...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min på 10 bruker mascara av og til. Ser ikke problemet

Anonymkode: 1f6a6...5d2

😂😂

Anonymkode: 2231c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 10 får bruke litt farge i ansiktet når det er bursdag eller disco, men ikke mascara. På skolen får hun ikke bruke noe.

Anonymkode: 9c80c...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på snart 13 får ikke lov, jeg syns det er for tidlig. Hun eksprimenerer hjemme og hos venninner, og jeg gir råd og tips, men hun får ikke gå ut med sminke, og hvert fall ikke på skolen. Jeg tror heller ikke noen av de andre jentene bruker sminke på skolen. Jeg kjenner kun til en jente på samme alder som min som bruker sminke, og hun er tungt sminket, magetopper, eldre kjærester og poserer utfordrende på insta.. Foreldrene har allerede i flere år hatt problemer med henne, og jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre. Men det er hos foreldrene det svikter, og de tar ikke grep. Hun har ingen grenser og gjør akkurat som hun vil, hun er frekk og stygg ned foreldrene og de har absolutt ingen kontroll. Min datter får ikke være med henne.

Anonymkode: 15882...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med maskara i 7. Klasse. Etter 8. Klasse har det blitt mer. Det var en periode hun brukte foundation også, men heldigvis er visst dette litt «rart» på en vanlig skoledag. Så hun bruker kun maskara og fikser øyenbryna. Går i 9. Klasse. 

Anonymkode: 7226a...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomskolen. Og da blir det litt rettledning først. Styggeste jeg ser er oversminka små jenter.

Anonymkode: d370b...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolen. 10 år og mascara er ikke noe jeg hadde tillatt og heldigvis ingen av de andre foreldrene i jentegruppa heller

Anonymkode: 2231c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjorde dere selv damer ? Ventet dere med å bruke sminke til dere begynte på ungdomsskolen ? 😉

Jeg begynte vel med mascara i 5. Klasse ca. Jeg er ekstrem lys. Helt hvite vipper og øyenbryn. Så jeg brukte litt mascara på vippene. Foundation osv slutten av ungdomsskolen. 

Anonymkode: 8cd42...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min på snart 13 får ikke lov, jeg syns det er for tidlig. Hun eksprimenerer hjemme og hos venninner, og jeg gir råd og tips, men hun får ikke gå ut med sminke, og hvert fall ikke på skolen. Jeg tror heller ikke noen av de andre jentene bruker sminke på skolen. Jeg kjenner kun til en jente på samme alder som min som bruker sminke, og hun er tungt sminket, magetopper, eldre kjærester og poserer utfordrende på insta.. Foreldrene har allerede i flere år hatt problemer med henne, og jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre. Men det er hos foreldrene det svikter, og de tar ikke grep. Hun har ingen grenser og gjør akkurat som hun vil, hun er frekk og stygg ned foreldrene og de har absolutt ingen kontroll. Min datter får ikke være med henne.

Anonymkode: 15882...b5f

Jøss. Bare jøss. 

Anonymkode: 8cd42...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir straks 13. Ingen sminke er aktuelt enda. Alt for tidlig. ☺️

Heller ingen i klassen hennes bruker sminke sett bort fra 1 jente. (Hun er også av typen som det ser ut til å fort kunne havne litt skjevt ut i livet med desverre).

Anonymkode: db61e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte med mascara i 7 klasse. Og nå går hun i 10 klasse og får bestemte helt selv syntes jeg. Hun bruker en del mer nå. 10 år syntes jeg er utrolig tidlig. 

Anonymkode: 9ae2b...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjorde dere selv damer ? Ventet dere med å bruke sminke til dere begynte på ungdomsskolen ? 😉

Jeg begynte vel med mascara i 5. Klasse ca. Jeg er ekstrem lys. Helt hvite vipper og øyenbryn. Så jeg brukte litt mascara på vippene. Foundation osv slutten av ungdomsskolen. 

Anonymkode: 8cd42...678

Jeg begynte på ungdomsskolen

Anonymkode: 2231c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjorde dere selv damer ? Ventet dere med å bruke sminke til dere begynte på ungdomsskolen ? 😉

Jeg begynte vel med mascara i 5. Klasse ca. Jeg er ekstrem lys. Helt hvite vipper og øyenbryn. Så jeg brukte litt mascara på vippene. Foundation osv slutten av ungdomsskolen. 

Anonymkode: 8cd42...678

Jeg begynte så smått når jeg var 15 år:) 

(jeg er hun med jenta på 13 over her som enda er for liten for sminke. Sminke hører ikke hjemme på et barn..)

Anonymkode: db61e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min på snart 13 får ikke lov, jeg syns det er for tidlig. Hun eksprimenerer hjemme og hos venninner, og jeg gir råd og tips, men hun får ikke gå ut med sminke, og hvert fall ikke på skolen. Jeg tror heller ikke noen av de andre jentene bruker sminke på skolen. Jeg kjenner kun til en jente på samme alder som min som bruker sminke, og hun er tungt sminket, magetopper, eldre kjærester og poserer utfordrende på insta.. Foreldrene har allerede i flere år hatt problemer med henne, og jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre. Men det er hos foreldrene det svikter, og de tar ikke grep. Hun har ingen grenser og gjør akkurat som hun vil, hun er frekk og stygg ned foreldrene og de har absolutt ingen kontroll. Min datter får ikke være med henne.

Anonymkode: 15882...b5f

"Jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre"......Du skal passe deg for å dømme andre så hardt. Det er snakk om et barn på 13 år. Hun er i oposisjon mot foreldre og samfunn. Hva vet du om noen år til? Kanskje denne jenta har roet seg ned da, og det er din datter som er i "trassen"? Plutselig er det du som sitter med utfordringer oppover ørene. 

Just saying…...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

"Jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre"......Du skal passe deg for å dømme andre så hardt. Det er snakk om et barn på 13 år. Hun er i oposisjon mot foreldre og samfunn. Hva vet du om noen år til? Kanskje denne jenta har roet seg ned da, og det er din datter som er i "trassen"? Plutselig er det du som sitter med utfordringer oppover ørene. 

Just saying…...

Nå vet jeg ganske mye om denne jenten, miljøet og familien, noe som kanskje ikke kom ordentlig frem i innlegget mitt, men jeg er 100% sikker på at min datter aldri kommer dit denne jenten er.

Anonymkode: 15882...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

"Jeg tror ikke det kommer til å gå bra med den jenten dessverre"......Du skal passe deg for å dømme andre så hardt. Det er snakk om et barn på 13 år. Hun er i oposisjon mot foreldre og samfunn. Hva vet du om noen år til? Kanskje denne jenta har roet seg ned da, og det er din datter som er i "trassen"? Plutselig er det du som sitter med utfordringer oppover ørene. 

Just saying…...

Det er klart at vi skal være varsomme med å dømme andre, særlig barn. Og vi vet ikke hva fremtiden bringer for noen av oss. Selv i de mest ressurssterke familier kan det gå galt for noen av "barna", som Nini Stoltenberg for eksempel. 

Allikevel så ser jeg også at noen av mine barns venner og klassekamerater har et vesentlig dårligere utgangspunkt i livet enn det jeg oppfatter at de burde ha.

Det er flere av mine barns venner som jeg også tenker at det fort kan gå litt utforbakke med, dessverre. Da dreier det seg om manglende grensesetting hjemmefra, foreldre uten utdanning(videregående har de ikke) alt for mange søsken(i familier med innvandrerbakgrunn hvor jenter ikke blir prioritert), Og ressurssvake familier på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste i min datters klasse, som er 7 klasse, bruker sminke nå, de fleste har blitt 12 , er vel 2 eller 3 som ikke har fylt det ennå og noen er snart 13

Anonymkode: e1abc...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...