Gå til innhold

Når fikk deres datter begynne med sminke på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine begynte vel med litt sminke i 6. eller 7.

Det er litt artig hvordan flere i denne tråden automatisk setter tidlig sminkedebut i forbindelse med utagering og tidlig seksualdebut. Snakk om fordommer og svart-hvitt tenkning. 😂

Nei, det er klart. Begynner frøkna med sminke før ungdomsskolen går det dårlig asså. Helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Det er klart at vi skal være varsomme med å dømme andre, særlig barn. Og vi vet ikke hva fremtiden bringer for noen av oss. Selv i de mest ressurssterke familier kan det gå galt for noen av "barna", som Nini Stoltenberg for eksempel. 

Allikevel så ser jeg også at noen av mine barns venner og klassekamerater har et vesentlig dårligere utgangspunkt i livet enn det jeg oppfatter at de burde ha.

Det er flere av mine barns venner som jeg også tenker at det fort kan gå litt utforbakke med, dessverre. Da dreier det seg om manglende grensesetting hjemmefra, foreldre uten utdanning(videregående har de ikke) alt for mange søsken(i familier med innvandrerbakgrunn hvor jenter ikke blir prioritert), Og ressurssvake familier på andre måter.

Skjønner hva du mener, men sliter med å se relevansen til tweens som eksperimenterer med sminke. Det er langt verre ting å eksperimentere med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hjertefru skrev:

Skjønner hva du mener, men sliter med å se relevansen til tweens som eksperimenterer med sminke. Det er langt verre ting å eksperimentere med...

Hun som kom med denne kommentaren hadde nok en mye bredere bakgrunn for å si noe slikt. Var vel ganske tydelig at det lå mye mer bak. Sminke i seg selv er ikke fienden men det sier  noen ganger kanskje noe om verdier og hva som tillates hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertefru skrev:

Mine begynte vel med litt sminke i 6. eller 7.

Det er litt artig hvordan flere i denne tråden automatisk setter tidlig sminkedebut i forbindelse med utagering og tidlig seksualdebut. Snakk om fordommer og svart-hvitt tenkning. 😂

Nei, det er klart. Begynner frøkna med sminke før ungdomsskolen går det dårlig asså. Helt sikkert.

Om det er mitt svar du sikter til, så regner jeg med at du ser at det handler om mer enn eksperimentering med sminke? Jeg nevnte flere ting, samt at dette ligger hos foreldrene. Sminke i dette tilfelle er det "minste", selv om det er snakk om sminke som en bytur el med masse mascara, kajal, pudder, øyeskygger, lipliner(?) osv.

Det som er litt artig er at dette er typisk dib, lese noe, også vri det til noe annet enn det som står der😉

Og for å legge til, min snart 13 åring, altså 7-klassing, sminker og prøver seg, jeg støtter dette og kommer med råd og tips, det jeg sier er at hun ikke får bruke sminke på skolen, noe som var spm til hi.

Anonymkode: 15882...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ganske mye om denne jenten, miljøet og familien, noe som kanskje ikke kom ordentlig frem i innlegget mitt, men jeg er 100% sikker på at min datter aldri kommer dit denne jenten er.

Anonymkode: 15882...b5f

Så bra at du er det. Og så storsinnet du er, som nekter datteren din å være sammen med denne jenta. *ironi*

Tenk om alle hadde hatt samme innstilling. Jenta vil jo ikke ha en sjans! Og det pga voksne folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Så bra at du er det. Og så storsinnet du er, som nekter datteren din å være sammen med denne jenta. *ironi*

Tenk om alle hadde hatt samme innstilling. Jenta vil jo ikke ha en sjans! Og det pga voksne folk. 

Unnskyld meg, men hva i alle dager vet om meg, situasjonen og alt rundt som gjør at du føler at du kan uttale deg?

Anonymkode: 15882...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men hva i alle dager vet om meg, situasjonen og alt rundt som gjør at du føler at du kan uttale deg?

Anonymkode: 15882...b5f

Nei, jeg vet jo ikke særlig om deg. Bortsett fra det du skriver. Og selv om du mener du vet alt om omstendighetene til jenta, og hvordan hun har det i familien sin. Og i det hele tatt, hvordan denne familien er og fungerer, så er det vel ikke 100% sikkert at du har rett? Du er fordømmende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Nei, jeg vet jo ikke særlig om deg. Bortsett fra det du skriver. Og selv om du mener du vet alt om omstendighetene til jenta, og hvordan hun har det i familien sin. Og i det hele tatt, hvordan denne familien er og fungerer, så er det vel ikke 100% sikkert at du har rett? Du er fordømmende. 

 

Hvem er mest fordømmende? Jeg som uttaler meg om noe jeg vet og kan, eller du, som uttaler deg om noe du ikke vet, men bare går utifra? Ser ikke du hva du driver med her? Dette er i typisk dib-ånd, lage sine egne meninger og ideer av noen setninger på nett, uten å vite hele, eller deler av historien.

Anonymkode: 15882...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er mest fordømmende? Jeg som uttaler meg om noe jeg vet og kan, eller du, som uttaler deg om noe du ikke vet, men bare går utifra? Ser ikke du hva du driver med her? Dette er i typisk dib-ånd, lage sine egne meninger og ideer av noen setninger på nett, uten å vite hele, eller deler av historien.

Anonymkode: 15882...b5f

Beklager om du følte deg støtt. Mulig det er meg som er mest fordømmende. Men jeg bruker uansett ikke å si at "det kommer nok ikke til å gå så bra for den jenta eller gutten", som bare er 13 år. Og jeg har heller ikke nektet mine barn å være sammen med andre. Jeg kjenner til hvordan slikt er, og min erfaring er at INGEN helt sikkert vet hva som skjer innenfor husets fire vegger. Kanskje det nettopp er en god venn jenta trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 11.57, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte så smått når jeg var 15 år:) 

(jeg er hun med jenta på 13 over her som enda er for liten for sminke. Sminke hører ikke hjemme på et barn..)

Anonymkode: db61e...c4c

Mulig jenten din er seint utviklet, men jeg tenker at 13-åringer er tennåringer og ikke lenger små barn. 

Jeg var ikke lenger er barn når jeg var 13. Hadde hatt mensen i 2år, store pupper og gikk på ungdomsskolen. Jeg smugsminker med med maskara siste årer på barneskolen, og på ungdomsskolen fikk jeg lov. Min datter kommer til å få sminke seg når hun begynner på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...