Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Vært flere dødsfall den siste tiden. Kreft/annen sykdom, ulykker, drap osv. Og alltid er det fine mennesker med gode verdier, aktive og sunne, godt likt av de fleste og positive som bare det, flott mamma/pappa til små barn, gir mye av seg selv til de rundt seg og samfunnet generelt. Og så har vi sånne som meg. Jeg er en taper. Jeg fortjener ikke livets rett på noen måte. Begynte å slite en god del psykisk midt i tenårene og det har bare blitt verre med årene. Går til psykolog på grunn av psykisk sykdom og har fått diagnose og medisiner, men ting blir ikke bedre. Levd på Nav siden før jeg ble myndig. Eneste jobben jeg har hatt er praksis via Nav. Ikke klart å fullføre videregående. Sliter bare mer og mer sosialt og klarer ikke gi av meg selv. Tabber meg ut hele tiden, alt jeg prøver meg på går galt. Føler alle hater meg, og merker det godt i sosiale sammenhenger at folk ikke liker meg. Jeg suger som husmor, kjæreste/samboer og mamma. Jeg kommer bare til å ødelegge de rundt meg og kommer aldri til å klare å bli et samfunnsnyttig menneske. Hvorfor kan ikke jeg dø istedenfor? Det er så forbanna urettferdig at det alltid er de gode som dør unge, og etterlater så alt for mange mennesker i dyp sorg. Ingen hadde brydd seg om min død, det hadde nok heller vært en lettelse. Iallefall for meg. Anonymkode: ede55...41f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Tror du trenger å oppsøke profesjonell hjelp. Du viser tegn til depresjon/nedstemthet... Anonymkode: 014be...84c
Admin Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det overnevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Ann Christin, admin
Anbefalte innlegg