Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Min datter i 10 ende skal på juleball og er helt fra seg fordi jeg sier nei til helt ny kjole til 3-4000. Vi har ennå ikke fått solgt forrige års kjole. Hun sier ALLE får helt ny kjole. Er jeg helt på vidda?? Jeg sier vi enten kan leie en eller finne en brukt som er brukt 1 gang Anonymkode: e9da8...731
Fjellblom Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Her er det bruktsalg på skolen i forkant av juleballet😁
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 ALLE får ikke ny kjole, i allefall ikke her vi bor (Asker). Her er det bruktsalg av kjolene. Anonymkode: ff5ff...aee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 Herlighet! Her i Bergen finner vi noe i skapet, eller kjøper en kjole på Cubus, H&M el.l. Anonymkode: a0d5d...610
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 Her går de i noe de har, eller kjøper rimelige kjoler i kjedebutikkene i 8. og 9. klasse, også har de nye litt finere kjoler i 10.klasse. Sikkert litt lokale forskjeller på dette. Anonymkode: a53d7...a11
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min datter i 10 ende skal på juleball og er helt fra seg fordi jeg sier nei til helt ny kjole til 3-4000. Vi har ennå ikke fått solgt forrige års kjole. Hun sier ALLE får helt ny kjole. Er jeg helt på vidda?? Jeg sier vi enten kan leie en eller finne en brukt som er brukt 1 gang Anonymkode: e9da8...731 Det høres ut som om noe kanskje har gått ørlite feil i oppdragelsen? En bortskjemt jentunge er "helt fra seg" fordi hun ikke får ny kjole til flere tusen? Vet du, jeg håper faktisk det dukker opp noen reelle problemer i livet hennes snart, ellers kommer hun til å bli et ekstremt uspiselig menneske! Anonymkode: 8cf78...3a2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 3-4000 for en kjole til ungdomsskoleball?? Vannvittig. De har kjempefine kjoler til en tiendedel av prisen på Bik Bok, Gina osv. Og nei, de trenger ingen ny. Å kjøpe brukt er in i tiden. Anonymkode: c9f4b...b3b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Yngste ønsket seg og fikk kjole i julegave av mormor. Det var avsluttningsball på barneskolen, og jeg har ingen planer om kjøpe ny til henne i år. Nå har hun og søsteren fått brudepikekjoler av faren siden de skal i bryllup til våren, så e får evt bruke de. Eldste som går i 10 har planer om å bruke den alt. Hun fikk kjole i 8kl og brukte samme i 9kl. Kosta vel under 1000kr og hun har brukt den mang ganger og kommer nok til å bruke den flere ganger, om ikke bruker jeg og lillesøster den. Her bruker folk heldigvis ikke mangfoldige penger på kjoler, noen gjør det men de aller flest gjør ikke det. Det er også greit å bruke samme kjole flere ganger. De har også kjolesalg på skolen i god tid før ballet. Der hele lokalsamfunnet kan komme og selge, gi bort eller bytte penklær. Anonymkode: 148d9...0d4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Her er det bestemt hvordan kjolen til hvert trinn skal se ut. Kort i 8 , lang i 9, lang med puff i 10 ende. Derfor er det stort press. Anonymkode: e9da8...731
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det bestemt hvordan kjolen til hvert trinn skal se ut. Kort i 8 , lang i 9, lang med puff i 10 ende. Derfor er det stort press. Anonymkode: e9da8...731 Ja, det er nedfelt i Skoleloven, er det ikke? Anonymkode: 8cf78...3a2
*Miss Marple* Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det bestemt hvordan kjolen til hvert trinn skal se ut. Kort i 8 , lang i 9, lang med puff i 10 ende. Derfor er det stort press. Anonymkode: e9da8...731 Og hvem har så bestemt dette? Det tror jeg faktisk ikke på.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 5 minutes ago, *Miss Marple* said: Og hvem har så bestemt dette? Det tror jeg faktisk ikke på. Slike regler er det faktisk også her jeg bor, men det er såklart ikke skrevne skoleregler det er snakk om - det er sosialt bestemte regler, og dermed mye mer effektive og blir opprettholdt av absolutt alle. Det der med puff er nytt for meg, da:) Ante ikke at puffen var tilbake! Anonymkode: 5eec8...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det bestemt hvordan kjolen til hvert trinn skal se ut. Kort i 8 , lang i 9, lang med puff i 10 ende. Derfor er det stort press. Anonymkode: e9da8...731 Bruker 10 klassinger kjole med puff? Men den må fremdeles ikke koste 3000 - 4000 kroner da Anonymkode: 9e309...024
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 Her er de samme «reglene». Elevrådet har satt disse Anonymkode: e9da8...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå