Gå til innhold

Til dere med barn som har brukt brille og lapp for korrigering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste vår begynte å skjele, så i august fikk han briller. Husker ikke styrken i farta. Nå etter 2. kontroll fikk han biofokale briller +2,5 i selve glasset og +5 i feltet. Pluss at han må bruke lapp 2 timer hver dag. 

Kan dette hjelpe han slik at han til slutt slipper briller helt, eller er det umulig å si? Annen erfaring det kan være kjekkt for oss å vite om "veien" videre. Ingen av oss bruker briller eller linser så føler meg litt amatør her. Ikke lett å vite hva jeg skal spørre om heller 🙈

Ser at skjelingen er blitt mye bedre og han virker heldigvis veldig fornøyd med brillene. Har mye mer glede av det rundt seg og er blitt mer utadvendt ❤ 

Hilsen fersk "brille mamma"

Anonymkode: ebae4...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 barn som har brukt lapp og som bruker briller.

Eldste har 6+ i styrke og måtte bruke lapp pga skjeling og for å trene opp ene øyet som kun hadde 20 % syn. Det funket på skjelingen men ikke på synet.  Så om han mister synet på andre øyet så blir han ansett som blind.

Han bruker briller å det fungerer veldig bra.

Yngste bruker +5,5 og måtte også bruke lapp pga skjeling. Hos han har lappebehandling funket veldig bra og det har rettet seg helt opp. Han har også fått bedre syn for han begynte med 6,5 + og er nå nede i 5,5. Så er spent på neste synsundersøkelse. 

Skrevet

Min har brukt lapp 2 timer per dag fra 1-6 år. Nå er han 8 og skjeler fortsatt uten briller, men kkke med. Har vært vurdert til operasjon flere ganger for å korrigere skjelingen, men vil alltid måtte bruke briller. Han har +6.25 og +6,75.

Datteren min bruker +2,5 på begge øyne og vil alltid se dårlig hun også. Hun har aldri brukt lapp for korrigering, men skjeler fortsatt uten briller. Hun er 10 år og brukt briller fra hun var 4

Anonymkode: 0697b...7d7

Skrevet

Takk for svar 😊 

Anonymkode: ebae4...9ac

Skrevet

Sønn her, begynte med briller og lapp som 2 åring. Skjeler fortsatt uten briller(7 år nå), men er veldig fornøyd med progressive briller. Vil alltid måtte bruke briller. Lapp har hjulpet noe, men synet er fortsatt mer redusert på ene øyet.

Anonymkode: f0285...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...