Gå til innhold

Blander vi oss? Sjokkbeskjed av bror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette kort. For en del år siden fikk min bror barn med en kvinne han hadde kjent i kort tid. Hun hadde ikke de aller beste forutsetninger for å bli mor, for hun drev den gang med litt rus, var arbeidsledig osv. 

De bodde sammen i barnets første år men etter det skled hun litt ut igjen mtp rusen og fikk bror fikk etterhvert omsorgen. 

Det har gått syv år og han bor sammen i dag med barnet og sin kjæreste. De ble sammen kort tid etter at det røk mellom han og barnets mor. Hun er virkelig en fin person, bryr seg så mye om stebarnet sitt og er så flink til å stille opp. Barnet er utrolig glad i henne. Det går veldig bra for de i dag, min bror har fast jobb og bolig, barnet er så harmonisk og trives godt. 

Det går også veldig bra for mor. Heldigvis! Hun har vært "clean" i flere år(hun har riktignok aldri vært en tung misbruker, men uansett) hun treffer barnet annenhver helg og hun tar høyere utdanning. Så hun og min bror har jo hatt regelmessig kontakt gjennom de faste treffene.

Veldig glad for at det går godt for henne. Likevel så har jo nye kjærestens hans blitt vårt nye familiemedlem, all den tid hun har stilt opp og vært imøtekommende og snill med alle.

Det er jo hun som er min svigerinne føler jeg. Det er hun som har vært med på familieturer og fulgt opp foreldresamtaler når min bror ikke har kunnet. Det er hun som har vært i dåp, konfirmasjoner og begravelser i slekten vår. Hun gjør mitt tantebarn og min bror så utrolig godt.

Vi var så sikre på at han kom til å fri til henne. Forrige helg var vi sammen, han, stesøsteren vår og min mann og jeg. Etter noen glass(vi ble ikke fulle) fortalte han oss at når barnemor var ferdigutdannet og klar til å flytte tilbake til hjembyen skulle han ta henne tilbake. Han mente oppriktig at han elsket henne og at de var nødt til å prøve igjen siden de var foreldre. Jeg ble bare sjokkert! Hadde han vært singel eller i et superkort forhold skulle jeg ikke sagt noe..

Men han har vært samboer i flere år. Og det som provoserte meg ekstra mye er at han trengte tid til å fortelle samboeren dette. Han mente han trengte tid til våren.. 

Barnemor selv er visst ikke informert om hva han føler en gang. For alt vi vet kan hun jo ha truffet en annen..

Han nektet for at det har vært noe mellom dem på disse turene for å hente og levere barnet. Jeg håper det er sant. jeg håper at alt dette ikke er sant for det er så utrolig slemt mot tredjeparten.. JA. Barnemor ER mor og jeg liker henne, hun fortjener alt godt. Men snilleste søteste svigerinnen min fortjener ikke dette. Jeg må jo si noe hvis han seriøst mener han skal vente til våren. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 43ce4...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et møl...

Men IKKE bland deg i dette. Du kan snakke med broren din, men ikke bli en part i noe som garantert blir en konflikt 

Anonymkode: d24be...ca1

Skrevet

Dette har han bestemt seg for, uten å i det hele tatt vite om barnemor vil ha ham? Og han skal vente til våren?

Herregud, for en idiot :(. 

Jeg må ærlig talt si at jeg hadde slitt noe veldig med å la være å blande meg inn og si min mening.... 

Anonymkode: 526d6...da1

Skrevet

For en fjott. 

Stakkars samboeren/kjæresten , som bare holder senga varm. Syntes hun fortjener å ha et valg her. Og ikke minst ungen.

Nei, dette var årets egoist gitt

Anonymkode: f5681...0da

Skrevet

Jeg hadde sagt min hjertens mening til bror, og så hadde jeg meldt meg ut etter det.

Anonymkode: 3fe2b...9f5

Skrevet

Huff a meg for en idiot 😳

Anonymkode: a5563...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...