Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Når de selv har kjøpt seg ny bil ? Jeg forstår bare ikke. Hver dag, kommer en stor taxi buss rundt i bygda og plukker opp stort og smått som skal i barnehage og på skole. Til tross for at alle sammen har egne biler, ganske fine biler som Toyota Rav og lignende. Hvorfor får de da dekket slik skyss av kommunen ? Naboen vår fra Syria var veldig fornøyd for da slapp han å stå tidlig opp for å måke bil og komme seg av gårde. Kjenner jeg blir litt irritert på slikt selv om jeg kanskje ikke bør være det. Skolen ligger fem minutters gange herfra, naboen sine barn blir kjørt til døra. Hvorfor er det slik?? Anonymkode: 51e99...845
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Fordi de har vedtak på skoleskyss. Hvorfor? Det er ikke din sak! Anonymkode: 8d3be...623
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de selv har kjøpt seg ny bil ? Jeg forstår bare ikke. Hver dag, kommer en stor taxi buss rundt i bygda og plukker opp stort og smått som skal i barnehage og på skole. Til tross for at alle sammen har egne biler, ganske fine biler som Toyota Rav og lignende. Hvorfor får de da dekket slik skyss av kommunen ? Naboen vår fra Syria var veldig fornøyd for da slapp han å stå tidlig opp for å måke bil og komme seg av gårde. Kjenner jeg blir litt irritert på slikt selv om jeg kanskje ikke bør være det. Skolen ligger fem minutters gange herfra, naboen sine barn blir kjørt til døra. Hvorfor er det slik?? Anonymkode: 51e99...845 Det er ikke slik - dersom du med "slik" mener at det er automatikk i at barn av innvandrere får gratis skoleskyss. Anonymkode: 560ba...95c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Det er diskriminering av nordmenn. Anonymkode: 15c81...da6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de selv har kjøpt seg ny bil ? Jeg forstår bare ikke. Hver dag, kommer en stor taxi buss rundt i bygda og plukker opp stort og smått som skal i barnehage og på skole. Til tross for at alle sammen har egne biler, ganske fine biler som Toyota Rav og lignende. Hvorfor får de da dekket slik skyss av kommunen ? Naboen vår fra Syria var veldig fornøyd for da slapp han å stå tidlig opp for å måke bil og komme seg av gårde. Kjenner jeg blir litt irritert på slikt selv om jeg kanskje ikke bør være det. Skolen ligger fem minutters gange herfra, naboen sine barn blir kjørt til døra. Hvorfor er det slik?? Anonymkode: 51e99...845 Det er vel fordi de har krav på skoleskyss da Anonymkode: 54ad9...bcb
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er diskriminering av nordmenn. Anonymkode: 15c81...da6 Du er misunnelig på femminutts taxitur? Wow. Vedtak på skoleskyss er ikke noe du har noe med uansett hvem som får det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Just now, Anonym bruker said: Det er vel fordi de har krav på skoleskyss da Anonymkode: 54ad9...bcb Ingen grunn til at innvandrere skal få gratis skoleskyss. Anonymkode: 15c81...da6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Just now, sug lut said: Du er misunnelig på femminutts taxitur? Wow. Vedtak på skoleskyss er ikke noe du har noe med uansett hvem som får det. Hvorfor i alle dager trenger de taxi til den korte turen når nordmenn må kjøre selv, eller la barna gå. Nei, ikke rart folk blir "rasister". Anonymkode: 15c81...da6
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager trenger de taxi til den korte turen når nordmenn må kjøre selv, eller la barna gå. Nei, ikke rart folk blir "rasister". Anonymkode: 15c81...da6 De færreste blir det. Men du har visst fått dobbel kvote.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Det kan være mange grunner, kanskje de blir mobbet på skoleveien, slik at den er farlig for dem? Kanskje de har sterk angst? Kanskje de bor på hemmelig adresse? Du, ditt snevre, trangsynte og grusomme menneske: se lengre enn nesa di. Og forresten, barn er barn uansett om de er født av den ene eller andre moren. Og samma pokker hvilket land de opprinnelig er fra. Anonymkode: 2caf1...061
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen grunn til at innvandrere skal få gratis skoleskyss. Anonymkode: 15c81...da6 Du vet ikke noe som helst om grunnen til at de får skoleskyss Anonymkode: 54ad9...bcb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Vedtak på skoleskyss tar ikke med i betraktningen verken nasjonalitet eller hvor ny bil man har selv, heldigvis. Ting som kan spille inn er farlig skolevei, fysiske og psykiske diagnoser eller utfordringer, eller andre medisinske vurderinger. Heldigvis har ikke nysgjerrige naboer innsyn i enkeltvedtaket. Anonymkode: 65466...47f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 Hvis du misunner dem så sterkt så bør du kanskje prøve å Søke selv. Herlighet mye folk skal stikke nesa si oppi Anonymkode: 3973b...a30
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 Tviler på at de får skyss utelukkende fordi de er utenlandske, kommunen har vel sine regler for skoleskyss. Her er det minimum 2 kilometer unna skolen eller farlig skolevei. Om de får skoleskyss må det ligge spesielle ting til grunn. Jeg jobber i bhg med 60% minoritetsspråkelige barn og ingen der har skyss. Anonymkode: 59910...48e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 7 minutes ago, sug lut said: De færreste blir det. Men du har visst fått dobbel kvote. Viser bare at innvandrere får spesialbehandling og sydd pute under armene med sugerør inn i felleskassa, Anonymkode: 15c81...da6
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Viser bare at innvandrere får spesialbehandling og sydd pute under armene med sugerør inn i felleskassa, Anonymkode: 15c81...da6 Mens du har fått klippekort på hater-klisjeene. Gratulerer. Har du flere å komme med så la gjerne være.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845 Nei, det fikk de ikke Anonymkode: 560ba...95c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845 Jeg regner med de bor i et hus som kommunen eier? Sånn er det her også, kommunen har kjøpt flere vanlige boligere og innkvartert flykningefamilier i dem. Datteren min har en venninne i nabohuset til svigermor, en vanlig privatbolig som kommunen kjøpte og nå bor en familie fra syria der. For utenforstående kan det sikkert se ut som flykningefamilien har kjøpt boligen, men det har de altså ikke, de leier den av kommunen..... Må et tre fjernes på tomta der er det selvfølgelig kommunen som må ordne det. Anonymkode: 44b0a...4f0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 Herlighet så stygge dere er! HI må kunne spørre og bli frustrert uten at dere skal gå til personangrep Anonymkode: e20e5...cb3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #21 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Herlighet så stygge dere er! HI må kunne spørre og bli frustrert uten at dere skal gå til personangrep Anonymkode: e20e5...cb3 Nice try. Anonymkode: 560ba...95c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #22 Skrevet 3. desember 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845 Det finnes folk som liker å skryte av alt mulig. Kan jo hende at han bare later som om han får det dekt? Eller at han tøffer seg for å skjule det at de har dårlig råd. Er ikke alt man deler med alle rundt seg, og ihvertfall ikke naboer. Naboene mine får et hei fra meg, prat om været og hjelp hvis de trenger det. De har ikke behov for å vite mer om min personlige økonomi. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om dems. Anonymkode: 3973b...a30
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #23 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Herlighet så stygge dere er! HI må kunne spørre og bli frustrert uten at dere skal gå til personangrep Anonymkode: e20e5...cb3 Det er da ingen som har gått til personangrep på hi Anonymkode: 54ad9...bcb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #24 Skrevet 3. desember 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845 Lillebroren min får også skoleskyss selv om han kunne gått til skolen på 5 minutter (hvis han hadde vært "normal"). Han har autisme, sterk angst, null begrep om tid og kan gå seg bort i et veikryss. Foreldrene våre har også bil, men man ser ikke på det når det vedtas skoleskyss. Har eleven dokumentert behov for skyss, så skal kommunen stille opp med det, det skal ikke være foreldrenes ansvar. Det kan godt hende naboens barn også har sine utfordringer, men at de ikke har lyst til å utbrodere dette til alle rundt seg. Anonymkode: 8a12d...de9
Det var en gang et menneske Skrevet 3. desember 2018 #25 Skrevet 3. desember 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det var ikke slik ment. Jeg spør fordi jeg lurer. Spesielt siden naboen står og skryter om det og gir tydelig uttrykk for at de ikke har bruk for skyss men kommunen gir alt de spør om. Da stusser jeg litt. Og det tror jeg også flere gjør.. Feks fikk de fjernet et tre på tomten sin av kommunen. De som bodde i huset før, hadde ikke råd til å få det fjernet selv. Måtte ha kran og alt. Anonymkode: 51e99...845 Hvordan vet du at kommunen betalte for trefellingen? Er det kommunen som eier huset og de betaler leie, har kommunen ansvar. Hvis de eier huset, nekter jeg å tro at kommunen gir penger til dette. Det er faktisk ikke slik at de kan be om penger til det de vil ha. Ikke har de fått nye biler av kommunen og ikke får barna skyss fordi kommunen er greie med innvandrere. Det er nok stort sprik i det du tror du vet og det som er fakta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå