Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Er ufør alenemor og har en del tantebarn jeg prioriterer å kjøpe gaver til. De minste på 2 og 3 år blir glad for den minste lille ting så til de finner jeg billig leke. Men de andre er 10,11, 14 og 15. Aner ikke hva jeg kan få i til max 200 kroner og dum som jeg var spurte jeg etter ønsker. Alle ønskene er rundt 400 kroner. Får så dårlig samvittighet over å vrake ønskene og kjøpe noe billigere. Men ender sikkert opp med å kjøpes det de vil ha, for hva ellers kan de bli glad for til max 200? Tips? Anonymkode: 8054d...9f5
Tøystykke Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Men hvis du kjøper ønskene, hva skjer med økonomien din? Siden du skriver at det er sannsynlig at du kan komme til å gjøre det. Det må jo bety at du har økonomi til det, for siden du er alenemor hadde du vel ikke droppet gaver til egne barn, salt på grøten og det som trengs i jula til egen familie bare for å gjøre tantebarna "fornøyde"? Skjønner ikke helt. Men uansett, du kan gi gavekort på kino. Det kan du få for 150 kr. Beløpet kan sikkert variere utifra alder og hvilken kino du benytter deg av. Endret 3. desember 2018 av Tøystykke
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Gi gavekort på favorittbutikken eller det lokale kjøpesenteret. Da kan de spare til det de ønsker seg. Anonymkode: f4d8f...f02
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 hva ønsket de seg da? har du googlet deg rundt å sett om du finner på tilbud? Eller noe de kan kjøpe seg på romjulsalget? Anonymkode: ad380...f15
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Er det gutter eller jenter? Hva ønsket de seg da? Dette ønsker min niese på 14 seg https://www.power.no/hjem-og-fritid/belysning/lamper-og-stemningsbelysning/kulz-3-pk-rgb-led-kubbelys/p-259947/?gclid=EAIaIQobChMIg6voifSD3wIVx5AYCh3JaQQrEAQYBiABEgJmk_D_BwE lyslenker hettegenser/hettejakke kosedress/kosebukse eller genser pysjbukse ting til håret - rettetang, hårføner, skumvalser, varmluftsbørste treningsting, treningsbukse eller topp caps lue med lys Anonymkode: 37c9b...ad6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Gavekort på kino med pakket inn sammen med kinoformat til 50 kr, her kan du gjøre det personlig med å gi den favorittsnopet deres. Min egen datter på 14 ønsker seg gavekort på badeland og trampolinepark, så det er også en mulighet om de liker slikt. Gavekort på favorittbutikken deres, men da er penger kjekkere, synes jeg. Gavekort og penger er alltid kjekt å pakke inn sammen med noe smått og personlig. Noe som viser enten litt omtanke eller humor. Dette kan også være noe du har laget selv. Det kan være en spesiell og personlig julekule, noen kosesokker, hjemmebakst på glass, hjemmestrikkede småplagg av billig garn, favorittbrusen... Man kan få kjøpt kjempebillige nøytrale krus eller skåler, så kan du pynte dem med porselenstusjer som tåler vask, og skrive en personlig tekst, tegne noe morsomt på el.l. og legge gavekortet eller pengene oppi sammen med noe smått og godt. Min datter ønsker seg også andre ting man kan få tak i til under 200kr, særlig nå i disse salgstider: Lamme/saueskinn, fine lamper, Hengende potte/ampel til hengeplanter, sengetøy, ansiktsmasker, dusjsåper, bodybutter, badeskum, dusjsåpe o.s.v. (Her kan man lage en SPA-pakke), Johaug votter (199 på xxl), gymbag, pro markers, klokke (kan få fin til ca 50 på H&M), smykker og øredobber, sharpies, ear buds, fish eye linse, skøyter, brødrister, bøker, spill... Du kan finne mye på Clahs Ohlsson, Rusta, Normal, Loco, IKEA, Finn.no. Og over alt hvor det er salg nå. Anonymkode: c81f4...2c3
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ufør alenemor og har en del tantebarn jeg prioriterer å kjøpe gaver til. De minste på 2 og 3 år blir glad for den minste lille ting så til de finner jeg billig leke. Men de andre er 10,11, 14 og 15. Aner ikke hva jeg kan få i til max 200 kroner og dum som jeg var spurte jeg etter ønsker. Alle ønskene er rundt 400 kroner. Får så dårlig samvittighet over å vrake ønskene og kjøpe noe billigere. Men ender sikkert opp med å kjøpes det de vil ha, for hva ellers kan de bli glad for til max 200? Tips? Anonymkode: 8054d...9f5 Gavekort til hele gjengen. 200 til hver. Forslag til butikker: Glitter Bikbok HM Xxl Platekompaniet
Mamma_til_2 Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Altså selv om de ønsker så vill det ikke si at de garantert får, mine tantebarn ønsker seg ny mac og iphone men de får lue og votter.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Tøystykke skrev: Men hvis du kjøper ønskene, hva skjer med økonomien din? Siden du skriver at det er sannsynlig at du kan komme til å gjøre det. Det må jo bety at du har økonomi til det, for siden du er alenemor hadde du vel ikke droppet gaver til egne barn, salt på grøten og det som trengs i jula til egen familie bare for å gjøre tantebarna "fornøyde"? Skjønner ikke helt. Men uansett, du kan gi gavekort på kino. Det kan du få for 150 kr. Beløpet kan sikkert variere utifra alder og hvilken kino du benytter deg av. Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏 Anonymkode: 8054d...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gavekort på kino med pakket inn sammen med kinoformat til 50 kr, her kan du gjøre det personlig med å gi den favorittsnopet deres. Min egen datter på 14 ønsker seg gavekort på badeland og trampolinepark, så det er også en mulighet om de liker slikt. Gavekort på favorittbutikken deres, men da er penger kjekkere, synes jeg. Gavekort og penger er alltid kjekt å pakke inn sammen med noe smått og personlig. Noe som viser enten litt omtanke eller humor. Dette kan også være noe du har laget selv. Det kan være en spesiell og personlig julekule, noen kosesokker, hjemmebakst på glass, hjemmestrikkede småplagg av billig garn, favorittbrusen... Man kan få kjøpt kjempebillige nøytrale krus eller skåler, så kan du pynte dem med porselenstusjer som tåler vask, og skrive en personlig tekst, tegne noe morsomt på el.l. og legge gavekortet eller pengene oppi sammen med noe smått og godt. Min datter ønsker seg også andre ting man kan få tak i til under 200kr, særlig nå i disse salgstider: Lamme/saueskinn, fine lamper, Hengende potte/ampel til hengeplanter, sengetøy, ansiktsmasker, dusjsåper, bodybutter, badeskum, dusjsåpe o.s.v. (Her kan man lage en SPA-pakke), Johaug votter (199 på xxl), gymbag, pro markers, klokke (kan få fin til ca 50 på H&M), smykker og øredobber, sharpies, ear buds, fish eye linse, skøyter, brødrister, bøker, spill... Du kan finne mye på Clahs Ohlsson, Rusta, Normal, Loco, IKEA, Finn.no. Og over alt hvor det er salg nå. Anonymkode: c81f4...2c3 Mange fine tips, tusen takk 😊 Anonymkode: 8054d...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 13 minutter siden, sug lut skrev: Gavekort til hele gjengen. 200 til hver. Forslag til butikker: Glitter Bikbok HM Xxl Platekompaniet Fine tips, tusen takk 😊 Anonymkode: 8054d...9f5
Mamma_til_2 Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏 Anonymkode: 8054d...9f5 Hvorfor skal du ofre julekosen din og dun families bare for at tantebarna dine skal få gaver langt over ditt budsjett?
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fine tips, tusen takk 😊 Anonymkode: 8054d...9f5 Jeg gjør det selv til diverse halvvanskelige tenåringer. De vil mye, men har lite penger og veldig spesifikke ønsker og sin egen smak, så de ønsker seg gavekort.
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏 Anonymkode: 8054d...9f5 Nå må du gi deg 😊Du holder deg til budsjettet ditt, og så har du fått mange gode tips til fine gaver her. Du ofrer jo ikke julekosen deres for at tantebarn skal få litt dyrere gave.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 28 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Altså selv om de ønsker så vill det ikke si at de garantert får, mine tantebarn ønsker seg ny mac og iphone men de får lue og votter. Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn? Anonymkode: e3bdb...a8f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn? Anonymkode: e3bdb...a8f Hvorfor ikke det? Anonymkode: 12e45...b07
sug lut Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn? Anonymkode: e3bdb...a8f Hvorfor ikke det?
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn? Anonymkode: e3bdb...a8f Det fikk min femåring i fjor. Stor stas og flittig brukt.
frk Nilsen Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, *Miss Marple* skrev: Nå må du gi deg 😊Du holder deg til budsjettet ditt, og så har du fått mange gode tips til fine gaver her. Du ofrer jo ikke julekosen deres for at tantebarn skal få litt dyrere gave. Dette! Synes virkelig ikke du skal ofre julekosen på dyre gaver. Hvis de blir grinete så gir du geit neste år.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 Gavekort på kino, trampolinepark eller bowling! 😀 ikke gi mer enn du har råd til. Gavestyret har tatt helt av. Evt vent på tilbud på smågodt, kjøp smågodt for 200kr og pakk fint inn. Mine barn fikk det av tanten et år og prater om det ennå! De kom selvsagt ikke på å ønske seg det, men å få ha godteri på rommet til egen disposisjon var visst den kuleste julegaven! Anonymkode: 5c7a8...10c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #21 Skrevet 3. desember 2018 Og altså, vi er mange som tjener mer enn deg som også holder gaver på ditt prisnivå. Anonymkode: 14353...fd1
Nyttårs barn Skrevet 3. desember 2018 #22 Skrevet 3. desember 2018 Om dere er mange i familien så er 200 en helt grei sum vel. Kan du strikke, kanskje de vil ha votter eller sokker? Jeg ville uansett ikke strukket budsjettet for å gjøre nieser og nevøer fornøyd om dette betyr at du må kutte ned på maten til jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå