Gå til innhold

Presset om gaver er stort


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ufør alenemor og har en del tantebarn jeg prioriterer å kjøpe gaver til. De minste på 2 og 3 år blir glad for den minste lille ting så til de finner jeg billig leke. Men de andre er 10,11, 14 og 15. Aner ikke hva jeg kan få i til max 200 kroner og dum som jeg var spurte jeg etter ønsker. Alle ønskene er rundt 400 kroner. Får så dårlig samvittighet over å  vrake ønskene og kjøpe noe billigere. Men ender sikkert opp med å kjøpes det de vil ha, for hva ellers kan de bli glad for til max 200? Tips? 

Anonymkode: 8054d...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men hvis du kjøper ønskene, hva skjer med økonomien din? Siden du skriver at det er sannsynlig at du kan komme til å gjøre det. Det må jo bety at du har økonomi til det, for siden du er alenemor hadde du vel ikke droppet gaver til egne barn, salt på grøten og det som trengs i jula til egen familie bare for å gjøre tantebarna "fornøyde"? 

Skjønner ikke helt. Men uansett, du kan gi gavekort på kino. Det kan du få for 150 kr.

Beløpet kan sikkert variere utifra alder og hvilken kino du benytter deg av.

Endret av Tøystykke
Skrevet

Gi gavekort på favorittbutikken eller det lokale kjøpesenteret. Da kan de spare til det de ønsker seg. 

Anonymkode: f4d8f...f02

Skrevet

hva ønsket de seg da? har du googlet deg rundt å sett om du finner på tilbud?

Eller noe de kan kjøpe seg på romjulsalget?

Anonymkode: ad380...f15

Skrevet

Er det gutter eller jenter? Hva ønsket de seg da?

Dette ønsker min niese på 14 seg

https://www.power.no/hjem-og-fritid/belysning/lamper-og-stemningsbelysning/kulz-3-pk-rgb-led-kubbelys/p-259947/?gclid=EAIaIQobChMIg6voifSD3wIVx5AYCh3JaQQrEAQYBiABEgJmk_D_BwE

lyslenker
hettegenser/hettejakke
kosedress/kosebukse eller genser
pysjbukse
ting til håret - rettetang, hårføner, skumvalser, varmluftsbørste
treningsting, treningsbukse eller topp
caps
lue med lys

Anonymkode: 37c9b...ad6

Skrevet

Gavekort på kino med pakket inn sammen med kinoformat til 50 kr, her kan du gjøre det personlig med å gi den favorittsnopet deres.

Min egen datter på 14 ønsker seg gavekort på badeland og trampolinepark, så det er også en mulighet om de liker slikt. 

Gavekort på favorittbutikken deres, men da er penger kjekkere, synes jeg.

Gavekort og penger er alltid kjekt å pakke inn sammen med noe smått og personlig. Noe som viser enten litt omtanke eller humor. Dette kan også være noe du har laget selv. Det kan være en spesiell og personlig julekule, noen kosesokker, hjemmebakst på glass, hjemmestrikkede småplagg av billig garn, favorittbrusen...

Man kan få kjøpt kjempebillige nøytrale krus eller skåler, så kan du pynte dem med porselenstusjer  som tåler vask, og skrive en personlig tekst, tegne noe morsomt på el.l. og legge gavekortet eller pengene oppi sammen med noe smått og godt. 

Min datter ønsker seg også andre ting man kan få tak i til under 200kr, særlig nå i disse salgstider:

Lamme/saueskinn, fine lamper, Hengende potte/ampel til hengeplanter, sengetøy, ansiktsmasker, dusjsåper, bodybutter, badeskum, dusjsåpe o.s.v. (Her kan man lage en SPA-pakke), Johaug votter (199 på xxl), gymbag, pro markers, klokke (kan få fin til ca 50 på H&M), smykker og øredobber, sharpies, ear buds, fish eye linse, skøyter, brødrister, bøker, spill...

Du kan finne mye på Clahs Ohlsson, Rusta, Normal, Loco, IKEA, Finn.no. Og over alt hvor det er salg nå. 

 

 

Anonymkode: c81f4...2c3

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ufør alenemor og har en del tantebarn jeg prioriterer å kjøpe gaver til. De minste på 2 og 3 år blir glad for den minste lille ting så til de finner jeg billig leke. Men de andre er 10,11, 14 og 15. Aner ikke hva jeg kan få i til max 200 kroner og dum som jeg var spurte jeg etter ønsker. Alle ønskene er rundt 400 kroner. Får så dårlig samvittighet over å  vrake ønskene og kjøpe noe billigere. Men ender sikkert opp med å kjøpes det de vil ha, for hva ellers kan de bli glad for til max 200? Tips? 

Anonymkode: 8054d...9f5

Gavekort til hele gjengen. 200 til hver. Forslag til butikker:

Glitter

Bikbok

HM

Xxl

Platekompaniet

 

 

Skrevet

Altså selv om de ønsker så vill det ikke si at de garantert får, mine tantebarn ønsker seg ny mac og iphone men de får lue og votter.

Skrevet
1 time siden, Tøystykke skrev:

Men hvis du kjøper ønskene, hva skjer med økonomien din? Siden du skriver at det er sannsynlig at du kan komme til å gjøre det. Det må jo bety at du har økonomi til det, for siden du er alenemor hadde du vel ikke droppet gaver til egne barn, salt på grøten og det som trengs i jula til egen familie bare for å gjøre tantebarna "fornøyde"? 

Skjønner ikke helt. Men uansett, du kan gi gavekort på kino. Det kan du få for 150 kr.

Beløpet kan sikkert variere utifra alder og hvilken kino du benytter deg av.

Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏

Anonymkode: 8054d...9f5

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gavekort på kino med pakket inn sammen med kinoformat til 50 kr, her kan du gjøre det personlig med å gi den favorittsnopet deres.

Min egen datter på 14 ønsker seg gavekort på badeland og trampolinepark, så det er også en mulighet om de liker slikt. 

Gavekort på favorittbutikken deres, men da er penger kjekkere, synes jeg.

Gavekort og penger er alltid kjekt å pakke inn sammen med noe smått og personlig. Noe som viser enten litt omtanke eller humor. Dette kan også være noe du har laget selv. Det kan være en spesiell og personlig julekule, noen kosesokker, hjemmebakst på glass, hjemmestrikkede småplagg av billig garn, favorittbrusen...

Man kan få kjøpt kjempebillige nøytrale krus eller skåler, så kan du pynte dem med porselenstusjer  som tåler vask, og skrive en personlig tekst, tegne noe morsomt på el.l. og legge gavekortet eller pengene oppi sammen med noe smått og godt. 

Min datter ønsker seg også andre ting man kan få tak i til under 200kr, særlig nå i disse salgstider:

Lamme/saueskinn, fine lamper, Hengende potte/ampel til hengeplanter, sengetøy, ansiktsmasker, dusjsåper, bodybutter, badeskum, dusjsåpe o.s.v. (Her kan man lage en SPA-pakke), Johaug votter (199 på xxl), gymbag, pro markers, klokke (kan få fin til ca 50 på H&M), smykker og øredobber, sharpies, ear buds, fish eye linse, skøyter, brødrister, bøker, spill...

Du kan finne mye på Clahs Ohlsson, Rusta, Normal, Loco, IKEA, Finn.no. Og over alt hvor det er salg nå. 

 

 

Anonymkode: c81f4...2c3

Mange fine tips, tusen takk 😊

Anonymkode: 8054d...9f5

Skrevet
13 minutter siden, sug lut skrev:

Gavekort til hele gjengen. 200 til hver. Forslag til butikker:

Glitter

Bikbok

HM

Xxl

Platekompaniet

 

 

Fine tips, tusen takk 😊

Anonymkode: 8054d...9f5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏

Anonymkode: 8054d...9f5

Hvorfor skal du ofre julekosen din og dun families bare for at tantebarna dine skal få gaver langt over ditt budsjett?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fine tips, tusen takk 😊

Anonymkode: 8054d...9f5

Jeg gjør det selv til diverse halvvanskelige tenåringer. De vil mye, men har lite penger og veldig spesifikke ønsker og sin egen smak, så de ønsker seg gavekort.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir litt mindre å handle mat for enest. Er jo litt ekstra kos man gjerne ønsker i romjulen. Men kan godt ofre noen flasker julebrus og droppe kalkunfilet osv for at de får ønskene sine. Går jo sikkert bra 😏

Anonymkode: 8054d...9f5

Nå må du gi deg 😊Du holder deg til budsjettet ditt, og så har du fått mange gode tips til fine gaver her. 

Du ofrer jo ikke julekosen deres for at tantebarn skal få litt dyrere gave. 

 

Skrevet
28 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Altså selv om de ønsker så vill det ikke si at de garantert får, mine tantebarn ønsker seg ny mac og iphone men de får lue og votter.

Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn?

Anonymkode: e3bdb...a8f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn?

Anonymkode: e3bdb...a8f

Hvorfor ikke det?

Anonymkode: 12e45...b07

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn?

Anonymkode: e3bdb...a8f

Hvorfor ikke det? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kjøper ikke lue og votter til tantebarn?

Anonymkode: e3bdb...a8f

Det fikk min femåring i fjor. Stor stas og flittig brukt. 

Skrevet
2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Nå må du gi deg 😊Du holder deg til budsjettet ditt, og så har du fått mange gode tips til fine gaver her. 

Du ofrer jo ikke julekosen deres for at tantebarn skal få litt dyrere gave. 

 

Dette! 

Synes virkelig ikke du skal ofre julekosen på dyre gaver. Hvis de blir grinete så gir du geit neste år. 

Skrevet

Gavekort på kino, trampolinepark eller bowling! 😀 ikke gi mer enn du har råd til. Gavestyret har tatt helt av. Evt vent på tilbud på smågodt, kjøp smågodt for 200kr og pakk fint inn. Mine barn fikk det av tanten et år og prater om det ennå! De kom selvsagt ikke på å ønske seg det, men å få ha godteri på rommet til egen disposisjon var visst den kuleste julegaven! 

Anonymkode: 5c7a8...10c

Skrevet

Og altså, vi er mange som tjener mer enn deg som også holder gaver på ditt prisnivå. 

Anonymkode: 14353...fd1

Skrevet

Om dere er mange i familien så er 200 en helt grei sum vel. Kan du strikke, kanskje de vil ha votter eller sokker?

Jeg ville uansett ikke strukket budsjettet for å gjøre nieser og nevøer fornøyd om dette betyr at du må kutte ned på maten til jul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...