Gå til innhold

Barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://familieklubben.no/kommentar/kommentar-late-foreldre-og-bortskjemte-unger/622

Hva mener dere?

Jeg har hatt bursdag hjemme, det var kaos og høyt lydnivå, men det ble for mye når de ikke ga seg med å hoppe i sofaene, klatre og sette seg fast i taket på lekehuset og ødelegge ting.

Leide lokale neste år, hjemmet mitt ble spart, men synes nesten de ble hyperaktive fordi det var mer plass og de ikke trengte å ta hensyn.

Neste år er planen derfor å dra på et lekeland, dyrere men hyggeligere med mindre kaos og stress håper jeg.

Er barn nå bare dårlig oppdratt? Synes ikke jeg husker sånt kaos og bråk rett og slett fra egen barndom. 

Anonymkode: c0a00...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det har blitt verre . Har 2 barn på ungdomsskolen, og når de hadde bursdagsselskap var det rolig, de satt ved bordet og spiste og snakket, og var med på leker og kunne leke selv, fra 1 trinn ( gutt og jente).

Første selskap med mini var helt grusomt, ungene hører ikke etter, hyler og skriker, hopper på møbler, satt ikke rundt bordet og spiste, ville ikke være med på leker og kunne ikke leke sammen selv. Etter 45 minutter var det nok, satte på en film og ga de godteposene.... da var de opptatt med godteriet hvertfall! Selskapet varte i 1 1/2 time, hatt 2 timer før og superglad jeg ikke hadde det denne gang.

Neste bursdag blir ute på et lekeland tenker jeg, bedre å betale oss ut av det.

Er så gale at foreldre sier : lykke til når de leverer. Og nesten ingen orker å ha det hjemme lenger!

Anonymkode: 7bdc1...a91

Skrevet

Kanskje har det noe med større klasser å gjøre? Vi var ikke 16 jenter i klassen.. De som inviterte hele klassen, 22 stk, hadde utebursdsger

Å ha 16 barn hjemme høres voldsomt ut. Uansett hvor rolige de er.

Anonymkode: a1faf...a3a

Skrevet

Her er normen hjemmebursdag heldigvis. 

Så da min hadde bursdag her for noen uker siden og jeg var i dårlig form så jeg insisterte på å kjøpe meg ut av problemet med å ha bursdagen ute,  ble hun kjempeskuffet!  Skjønner vi er heldige her!! 

Oppføre seg kan de jammen også...

Anonymkode: 7f30d...f9c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje har det noe med større klasser å gjøre? Vi var ikke 16 jenter i klassen.. De som inviterte hele klassen, 22 stk, hadde utebursdsger

Å ha 16 barn hjemme høres voldsomt ut. Uansett hvor rolige de er.

Anonymkode: a1faf...a3a

Vi har bare guttene eller jentene, noen få har alle! Så er ikke mer enn 9-10 gutter når vi har bursdag, men er ikke levelig å ha det hjemme...

Anonymkode: 7bdc1...a91

Skrevet

Joda, jeg er langt på vei enig med henne. Men hvorfor være så bombastisk? Vi har feiret hjemmebursdag bestandig for våre tre barn, men nå i år, vil 5-åringen feire sammen med to kompiser. Det er praktisk og enkelt å slå bursdagene sammen, spesielt nå rett før jul. Vi har valgt å dra på leos, ikke fordi vi har så himla lyst, men fordi vi er tre familier som spleiser.

Verden er ikke svart-hvitt, noen ganger er hjemmebursdag best, andre ganger ikke. 

Anonymkode: 44e04...9ba

Skrevet

Vi bor på landet, så ingen lekeland eller trampolinebursdager her. 

Det er få som har det (innendørs) hjemme, men førsteklassing har vært i utebursdag, låvebursdag, gymsalbursdag og barnehagebursdag. Vi hadde festen hans på jobben min med god plass og egen kinosal til null kostnad og stor begeistring.  Barna er høflige og hører etter, men de TAR større plass en da de eldste var små (de er i tjueårene nå). Jeg tror ikke at de nødvendigvis er mindre oppdratt enn før, men de er nok vant til å ta større plass? 

Anonymkode: b7b3f...a7a

Skrevet

Kanskje og noe med at da jeg ihvertfall var barn så ble kun venner invitert. Jeg er helt for å inkludere men det er klart at det blir gjerne store selskaper hvor mange ikke leker mye sammen til vanlig. 

Skrevet

Her har det aldri vært noe problem. Vi har invitert hele klassen. Det har vært fra 21 til 25 stykker. Høylydt og kaotisk noen ganger, men hyggelig og helt greie å holde styr på.

Vi har leid lokale et par ganger også, men jeg liker best å ha det hjemme.

Anonymkode: 9befe...a0f

Skrevet

Jeg har fire barn, og min erfaring er at det er stor forskjell på klassene.

To av klassene har det overhodet ikke vært noe problem å ha hjemme, en av klassene var det litt utfordrende å ha hjemme men det løste seg fint med et par ekstra voksne, men en klasse var det helt umulig å ha hjemme.

Den "umulige" klassen var det flere som hadde hjemme i 1.klasse (inkl oss), men gjorde det aldri igjen. Det var slossing, det var rampestreker som å fylle i badekaret, grise utover gulvet osv, de var fullstendig apekatter og umulig å snakke til. Den klassen var det mye problemer med hele grunnskolen altså.

Da jeg var liten ble bare venner invitert, og selvfølgelig oppfører de seg skikkelig på besøk. I dag inviteres alle, også de med en del utfordringer, mobberne osv og det blir mer "støy". En fin utvikling synes jeg, men det krever litt mer av oss voksne enn det gjorde da vi var barn altså.

Anonymkode: 4bf3a...299

Skrevet

Ser ut som mange har den samme erfaringen som meg, hjemmebursdag kan være krevende. Med en krevende jobb og sykdom, tror jeg at det blir utebursdag neste gang 👍

Hi

Anonymkode: c0a00...3a2

Skrevet

Jeg synes også det blir dyrt, synes barna får for store forventninger og er for små til å forstå. 

Jeg forventer god oppførsel av mine små gjester og jeg korrigerer om jeg ser det er nødvendig.

Min datter skal nå ha alle jentene i klassen på hjemmefeiring av hennes 10 års dag. 

Hun er den siste i klassen som fyller 10. Ingen av de andre jentene har feiret hjemme.

Vært laser greier, rush, bowling, kino osv. Det er gjerne flere som da slår seg sammen. 

Det er ingen andre som har bursdag så sent som min, og som alenemor og rett før jul, har jeg ikke noe annet alternativ.

Vi skal ha aktiviteter og det er fine jenter, så tviler ikke på at min datter får en super feriring. Likevel er det litt surt å ikke kunne gjære som «alle andre».

Anonymkode: 0c88e...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...