Gå til innhold

Tror dere dette stemmer eller er det en myte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at har man sex før eggløsning får man jente siden de er "langdistanseløper" og mer utholden mens på selve eggløsningsdagen får man gutt om man har sex siden de er "sprintere". 

Hos oss stemmer det ikke 😅 Vi hadde sex 3 og 5 dager før eggløsning samt 3 dager etter eggløsning og vi venter gutt 😊

Anonymkode: e5400...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har lest at har man sex før eggløsning får man jente siden de er "langdistanseløper" og mer utholden mens på selve eggløsningsdagen får man gutt om man har sex siden de er "sprintere". 

Hos oss stemmer det ikke 😅 Vi hadde sex 3 og 5 dager før eggløsning samt 3 dager etter eggløsning og vi venter gutt 😊

Nær eggløsning er sjansen lik for begge kjønn, men kun jentesædceller kan overleve opp mot 7-10 dager mens de venter på at egget slippes.

Anonymkode: 55f3b...e08

Skrevet

Stemmer ikke her, blitt gravid ved hjelp av kunstig befruktning og det skjer etter positiv eggløsningstest, jente begge ganger.

Anonymkode: 202b0...fd1

Skrevet

Men, du hadde jo sex ETTER eggløsning, også. Dvs at da er det jo mulig du ble gravid ved dette samleiet og teorien stemmer.. 

Skrevet

Jentesædceller svømmer sakte og lever lenge, guttesædceller svømmer fort og dør fort, sier vel teorien?

Vi testet teorien i praksis. Hadde sex inntil fem dager før EL, og så tok vi pause. Vi har tre gutter, så jeg personlig tror ikke den stemmer😉

Anonymkode: 6b0ce...480

Skrevet

Dette stemmer, men dere glemmer variabelen -deres menn. Hvor mye, og hvor spreke, han produserer av hver har mye å si. 

Noen produserer 50/50, andre bare X eller bare Y, og variabler i kvalitet. 

Vi fikk btw to gutter med denne «metoden» :) (sex kun på eggløsning )

Anonymkode: a37da...003

Skrevet
På 3.12.2018 den 20.50, MarshOfDecay skrev:

Men, du hadde jo sex ETTER eggløsning, også. Dvs at da er det jo mulig du ble gravid ved dette samleiet og teorien stemmer.. 

Ja,men kan man virkelig bli gravid ved å ja sex tre dager etter eggløsning? Eller kan det være at appen Glow ikke er helt korrekt?

HI

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja,men kan man virkelig bli gravid ved å ja sex tre dager etter eggløsning? Eller kan det være at appen Glow ikke er helt korrekt?

HI

Så sant du ikke måler temperatur og VET at eggløsningen var tre dager før dere hadde sex siste gang, vil jeg tro at dette er mulig. Jeg har også en app, men den tror eggløsningen er to dager før jeg kan kjenne den (og målt temperatur). 

Hadde før øvrig sex før eggløsning og har jente :)

Anonymkode: 4478f...adf

Skrevet

Huff, den forrige var det jeg som skrev. Beklager anonymiteten :)

Skrevet

Teorien stemte her. Gutt først, sex på el, så jente, sex fem dager før el. 

Anonymkode: 310f6...df8

Skrevet

Nå vet jeg ikke når jeg hadde EL, men da vi laget jente, hadde vi sex minst 4 ganger om dagen. Da vi laget gutt, så hadde vi sex en gang, første dag etter mensen. Regner jo med at jeg ikke hadde EL dagen etter mensen, og ut i fra termin, og når de regnet ut termin, så må han ha levd der en stund, før egget kom. Så her stemte det ikke.

Anonymkode: fc58e...407

Skrevet

Alle mine 4 barn er laget en av de to første dagene etter mensen. Har begge kjønn

Anonymkode: 6cf30...03f

Skrevet

Det er jo ingen teori. Det er vitenskapelig bevist at x-sædceller svømmer saktere men lever lenger og y-sædceller svømmer raskere men dør fortere. 

Det betyr selvfølgelig ikke at man kun får gutter ved eggeløsning og jente ved sex før eggeløsning. Det øker sjansen statistisk sett. Så må man ta hensyn til flere variabler. Mennene kan produsere ulikt antall x og y sædceller, surhetsgraden i skjeden til kvinner kan favorisere visse sædceller etc. 

Anonymkode: 6d507...391

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ikke når jeg hadde EL, men da vi laget jente, hadde vi sex minst 4 ganger om dagen. Da vi laget gutt, så hadde vi sex en gang, første dag etter mensen. Regner jo med at jeg ikke hadde EL dagen etter mensen, og ut i fra termin, og når de regnet ut termin, så må han ha levd der en stund, før egget kom. Så her stemte det ikke.

Anonymkode: fc58e...407

Det er jo totalt uinteressant. Vitenskapelig sett er en ting men det er for mange variabler til at dette blir en fasit. Så det har ingneting for seg å prate om egne erfaringer. 

Anonymkode: 6d507...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...