Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #26 Skrevet 3. desember 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: For noe tull! Det er ikke en motsetning mellom det er å være mann og det å ville følge tradisjoner og henge opp en stjerne i vinduet. På samme måte er det ikke en sammenheng mellom det å være dame og det å være opptatt av pynt. Stereotyper er veldig svart/hvit. Mennesker er sjelden slik. Anonymkode: 9ff2d...27a Undersøkelser viser at det er slik, kvinner er mye mer opptatt av "pynt" og "kos" til jul. Anonymkode: c4ec5...51c
Tøystykke Skrevet 3. desember 2018 #27 Skrevet 3. desember 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Som mann ser jeg ikke poenget. Anonymkode: c4ec5...51c Min mann pusher på for å pynte til advent og jul. Ikke alle menn er totalt blottet for følelser, nostalgi, tradisjon og det å gjøre noe ut av høytider, skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #28 Skrevet 3. desember 2018 Jeg fikk kjeft ifjor av gubben da jeg ikke fant frem stjerna til vindu raskt nok! 😅 Har 2 stjerner i vindu og lysestake med de obligatotoriske 4 lilla lysene. Thats it. Stearinlys bruker jeg hele den mørke tiden. Anonymkode: f23e7...fc6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #29 Skrevet 3. desember 2018 57 minutter siden, Tøystykke skrev: Min mann pusher på for å pynte til advent og jul. Ikke alle menn er totalt blottet for følelser, nostalgi, tradisjon og det å gjøre noe ut av høytider, skjønner du. Men jøss i all verden, da? Jeg er kvinne og har masse følelser og sans for tradisjoner, men jeg pynter heller ikke til advent - visste faktisk ikke at det var egen pynt til advent, haha, bortsett fra at prestene har lilla kjoler og lilla lys... Jeg har hengt opp en lyskjede på balkongen, det gjorde jeg for en måned siden da det begynte å være så mørkt om kveldene. Og så pleier vi å lage en nisselandsby med ungene i begynnelsen av desember, ellers kommer det ikke noe pynt her før et par dager før jul. Det må da være lov å gjøre ting på forskjellige måter? Og å si at man ikke gidder, uten å dermed bli klassifisert som blottet for følelser og tradisjoner? Anonymkode: a3b4f...586
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #30 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Tøystykke skrev: Min mann pusher på for å pynte til advent og jul. Ikke alle menn er totalt blottet for følelser, nostalgi, tradisjon og det å gjøre noe ut av høytider, skjønner du. Jøss..........bare jøss Anonymkode: 64599...525
Tøystykke Skrevet 3. desember 2018 #31 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jøss i all verden, da? Jeg er kvinne og har masse følelser og sans for tradisjoner, men jeg pynter heller ikke til advent - visste faktisk ikke at det var egen pynt til advent, haha, bortsett fra at prestene har lilla kjoler og lilla lys... Jeg har hengt opp en lyskjede på balkongen, det gjorde jeg for en måned siden da det begynte å være så mørkt om kveldene. Og så pleier vi å lage en nisselandsby med ungene i begynnelsen av desember, ellers kommer det ikke noe pynt her før et par dager før jul. Det må da være lov å gjøre ting på forskjellige måter? Og å si at man ikke gidder, uten å dermed bli klassifisert som blottet for følelser og tradisjoner? Anonymkode: a3b4f...586 Man er jo det, om man ikke gidder. "Jeg gidder ikke" betyr at man er apatisk. Det er jo en åpenbarhet. Visste du ikke at man setter frem adventslys, adventsstjerne og at lilla er adventsfargen? Og du er en voksen person?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #32 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, Tøystykke skrev: Man er jo det, om man ikke gidder. "Jeg gidder ikke" betyr at man er apatisk. Det er jo en åpenbarhet. Visste du ikke at man setter frem adventslys, adventsstjerne og at lilla er adventsfargen? Og du er en voksen person? Det er noe med måten man sier ting på da Anonymkode: 64599...525
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #33 Skrevet 3. desember 2018 46 minutes ago, Tøystykke said: Man er jo det, om man ikke gidder. "Jeg gidder ikke" betyr at man er apatisk. Feil. Det betyr at man ikke ser poenget med å gjøre det. Anonymkode: c4ec5...51c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #34 Skrevet 3. desember 2018 Jeg pynter heller ikke. Hater jul og alt det som følger med🤮 Anonymkode: 24dfc...fb4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #35 Skrevet 3. desember 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er en kjent sak at det er kvinnfolk som er opptatt av pynting og «kos». Anonymkode: c4ec5...51c Ikke når det gjelder advent- og julepynt. Det er mannfolka som pynter hver en busk og tre med lys, gjerne blinkende. Lysslynger på hus, veranda, gjerder. Lysende nisser og reinsdyr på tak og i hage. Gjerne noen snømenn i plast og med lys i . En plass til lys finner de overalt. Konkurranse med naboene om å ha mest, virker det som de har også. Iallefall slik her jeg bor. Mens kvinnfolk av, grøsser og prøver å roe ned mannen og pyntegalskapen. Anonymkode: 80310...fe9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #36 Skrevet 3. desember 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Ikke når det gjelder advent- og julepynt. Det er mannfolka som pynter hver en busk og tre med lys, gjerne blinkende. Lysslynger på hus, veranda, gjerder. Lysende nisser og reinsdyr på tak og i hage. Gjerne noen snømenn i plast og med lys i . En plass til lys finner de overalt. Konkurranse med naboene om å ha mest, virker det som de har også. Iallefall slik her jeg bor. Mens kvinnfolk av, grøsser og prøver å roe ned mannen og pyntegalskapen. Anonymkode: 80310...fe9 Det har ikke noe å gjøre med pynt og kos. Det handler kun om å kjøpe moromme ting på Clas Ohlson eller Biltema for å vise frem for naboer. Anonymkode: c4ec5...51c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #37 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har ikke noe å gjøre med pynt og kos. Det handler kun om å kjøpe moromme ting på Clas Ohlson eller Biltema for å vise frem for naboer. Anonymkode: c4ec5...51c Hva er galt med det da? Anonymkode: 64599...525
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2018 #38 Skrevet 3. desember 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har ikke noe å gjøre med pynt og kos. Det handler kun om å kjøpe moromme ting på Clas Ohlson eller Biltema for å vise frem for naboer. Anonymkode: c4ec5...51c Tja, er vel litt det samme med innomhuspynting og. Ikke hos alle kosen står i høysetet. Mange som skal vise frem hvor vakkert de har det der og. Pynter for å vise frem til besøk, ikke nødvendigvis for kos Anonymkode: 80310...fe9
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #39 Skrevet 4. desember 2018 17 timer siden, Tøystykke skrev: Man er jo det, om man ikke gidder. "Jeg gidder ikke" betyr at man er apatisk. Det er jo en åpenbarhet. Visste du ikke at man setter frem adventslys, adventsstjerne og at lilla er adventsfargen? Og du er en voksen person? Jeg visste at lilla var adventsfarge i kirken, som jeg skrev. Adventsstake er det ingen som har her jeg bor (det er kanskje en utpreget norsk greie?) Mange pynter til jul litt tidlig, men jeg har aldri sett noen som har egen adventspynt i lilla... Stjerne i vinduet er da julepynt? Husker vi tente lys hver søndag da jeg var liten, men som sagt har den tradisjonen forsvunnet litt her jeg bor. Man kan da kose seg i førjulstiden allikevel? Utrolig hvordan folk kan hisse seg opp over småting som julepynt - et tegn på hvor godt vi har det, regner jeg med, når sånne ting blir noe å krangle om. Anonymkode: a3b4f...586
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #40 Skrevet 4. desember 2018 Sånn sett bort fra adventsstjernene i vinduet hopper vi over hele advent, og pynter til full jul (inkl. juletre) første søndag i advent. ELSKER å ha jul hele desember! Anonymkode: a229e...ba1
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #41 Skrevet 4. desember 2018 14 hours ago, Anonym bruker said: Hva er galt med det da? Anonymkode: 64599...525 Det er barnslig? Anonymkode: c4ec5...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå