Gå til innhold

Tips til brettspill for to spillere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 12 og jeg liker godt å spille brettspill, men det er vanskelig å finne noen som kan spilles av bare to spillere. Er ikke så glad i kortspill. Er det noen som kan gi meg noen tips? 

Anonymkode: 109d3...daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rummy er kjempegøy :D 

Anonymkode: 4fd59...5cf

Skrevet

Sjakk 😊

Anonymkode: d1ea6...d94

Skrevet

Settlers

Anonymkode: 38204...245

Skrevet

Kinasjakk

Anonymkode: 38204...245

Skrevet

Sequence

Anonymkode: 691f6...d84

Skrevet

Ludo

Anonymkode: d0380...bbd

Skrevet

- Santorini. Relativt nytt, men de fleste bokhandlere har vel fått det nå. Det fungerer absolutt best med to spillere

- Azul. Også nytt, vinner av Spiel des Jahres i år. Spilles godt både med to, tre og fire spillere.

- Dominion. Det absolutt beste spillet for to personer (min personlige mening), men passer nok best for dem som har litt erfaring med brettspill. (Min spilte det da hun var 8, så ikke vanskelig i det hele tatt)

- Ticket to ride. For to spillere er det best med Nordic Countries eller Switzerland.

- Splendor. Like bra med to spillere som med flere. Enkelt å sette seg inn i.

- Kingdomino. Har egne regler for to spillere. Veldig morsomt.

Hilsen brettspillentusiast 😊

Anonymkode: 5b6b3...31c

Skrevet

Backgammon! 

Anonymkode: a7e58...e1e

Skrevet

Dam, Kallaha. Begge elsket av gutten min. 

Anonymkode: d94cd...533

Skrevet
10 timer siden, gale damen skrev:

Carcassonne

Beste spillet! Helt enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...