Gå til innhold

Hva slags adventsstake har du, og hvordan pynter du den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en seksti år gammel rund smijernsstake, pynter med hvite silkebånd og granbar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en i messing(håndlagd) som er sikkert over 60 år, ikke pynt annet enn lys, vet ikke helt hva slags pynt som skulle ha passet til denne. Får gruble litt på det.

Skrevet (endret)

Jeg har et rektangulært, lilla brett. Fake snø, 4 kubbelys, glassjuletre og hvit rein , står sånn:                            ,’ 🎄🦌,’  

( prikkene er lysene, 😂😂)

Endret av skinnfilla
Skrevet

Hadde aldri sett for meg luten som ts her. 

Anonymkode: ef37b...f73

Skrevet

Adventstake har jeg aldri fått dreisen på. Jeg har skiftet opp gjennom årene, nå har jeg fire kubbelys på et rektangulært fat, pynta med litt kongler. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri sett for meg luten som ts her. 

Er det ikke spennende? :D  

Skrevet

Her er det fire lilla kubbelys på en takstein av skifer. Der står det også en svibel, samt at det ligger noen einerkvister på plata. 

Skrevet
11 minutter siden, sug lut skrev:

Er det ikke spennende? :D  

Haha, jo,  måtte se to ganger

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, jo,  måtte se to ganger

Advent er ikke tull, serru! :D  Det tar vi på ramme alvor. Dessuten er jeg også på utkikk etter ny adventsstake til foreldrene mine til jul så jeg sitter nå her og googler.

Skrevet

Jeg har en fra Jette Frølich pyntet med grøne kvister/blader/granbar stående på et fat, kanskje med en barnelaget engel i midten.  Og så har jeg lyslenke " rundt bena" på den sånn at den lyser når ikke lyset er tent.

Skrevet

En helt enkel hvit med hvite lys og lilla sløyfer knyttet på hvert lys. Er elendig meg pynt og klar over det, så jeg prøver ikke

Anonymkode: cb620...327

Skrevet

By Lassen Kubus med 4 hvite lys

Anonymkode: b6d65...ef3

Skrevet (endret)

I år så har vi adventsstaken /lysfatet fra helvete. Tidligere har jeg hatt en enkel i messing som var arvet etter bestemor, men den døde i fjor 😟

Så 5 åringen fikk oppdraget: Dekorer din egen adventstake, og gjør det akkurat som du har lyst til. Og jeg tok henne med på plantasjen 😂

Vi startet med et gammelt trefat (fint)

Lysestaker med tall på ( langt fra fine)

To små ekte juletrær ( men dekket av kunstig snø på boks)

To stk juleender med gullkrone

En pakke sukkerstenger, generøst plassert i pottene til trærne.

Et rådyr som gjemmer seg bak et tre.

En kunstig pepperkakemann, malt av 5 åringen.

Dette toppes med små hvite og røde snøfnugg i filt.

Men det er ingen som ikke kan si at vi ikke har gått for en unik løsning i år 😂

Endret av Modesty Blaise.
Skrevet
36 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

I år så har vi adventsstaken /lysfatet fra helvete. Tidligere har jeg hatt en enkel i messing som var arvet etter bestemor, men den døde i fjor 😟

Så 5 åringen fikk oppdraget: Dekorer din egen adventstake, og gjør det akkurat som du har lyst til. Og jeg tok henne med på plantasjen 😂

Vi startet med et gammelt trefat (fint)

Lysestaker med tall på ( langt fra fine)

To små ekte juletrær ( men dekket av kunstig snø på boks)

En pakke sukkerstenger, generøst plassert i pottene til trærne.

Et rådyr som gjemmer seg bak et tre.

En kunstig pepperkakemann, malt av 5 åringen.

Dette toppes med små hvite og røde snøfnugg i filt.

Men det er ingen som ikke kan si at vi ikke har gått for en unik løsning i år 😂

Juleender?

Høres herlig ut!

Skrevet

Min er en rund, tynn, svart i noe billig metall. Kjøpte den da jeg studerte. Er tradisjon nå. Har hvite lys i som jeg binder røde sløyfer på. Ikke noe fancy.

Anonymkode: 26b2a...36a

Skrevet
38 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

😂

Anonymkode: 2b5a5...ae4

Skrevet

Stake og stake fru Blom... Staken her er enkel og hjemmelaget. Vi bruker den året rundt. Har ikke en egen stake til adventstiden. Pleier ikke pynte staken min, liker den best når den er naturlig. Mannen synes vi kan variere pynten på staken. 

Lykke til med å finne en fin stake!

Anonymkode: 1d418...482

Skrevet

Jeg arvet farmors adventslysestake. Det er det koseligste jeg tar frem hver gang adventstiden starter. Den er i smijern. Pyntes ikke med noe. 

Anonymkode: 9bab2...588

Skrevet

I år måtte jeg finne det jeg hadde tilgjengelig i hus siden adventlysa gikk på søpla etter adventstida i fjor, noe jeg glemte. 

Så det er et avlangt lysfat i sølv med 4 stk telysholdere fra Rosendahl, sølvhyssingballer i metall og de minste Dompapene til Hadeland glassverk. Ble faktisk seende veldig koselig ut 🙂

Anonymkode: 36f07...2a5

Skrevet

Georg Jensen. Pynter den ikke. 

Skrevet

Jeg er elendig på lysfat/ adventsstake. Burde nok kjøpt en helt enkel til å ha høye tynne lys i,men prøver meg hvert år på å få til noe fint med kubbelys på et fat. I år har jeg ikke kommet så langt engang, så det var greit med litt tips her 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...