Gå til innhold

Bytt kjøkkenklut oftere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skitten kjøkkenklut gir grobunn for dårlig hygiene og derfor bør den byttes hyppig og vris godt opp før den henges til tørk, og benken bør holdes ren og ryddig. Klut med stygge flekker kan du putte i en kjele med kaldt vann. Bakterier florerer om du ikke flittig bytter kjøkkenklut i verste fall kan du bli syk og sengeliggende hele uken ut. En tommelfingerregel er å aldri putte kjøkkenklut i munn og ei heller benytte den til rengjøring av toalett og hund. Klut med stygge flekker kan du legge i en bøtte med potetvann. Bakterier formerer seg i hastigheten fire ganger tolv, tar du ingen forhåndsregler vil du miste alt for fort kontroll. Ifølge mattilsynet kan man ikke bytte kluter ofte nok og aller helst så bør du bytte like ofte som du bytter sokk? Så bytt derfor kjøkkenklut oftere, opptil fire ganger i uken avhengig av bruket. Bytt skitten klut ut med en ren klut. Hold klutene rene ivareta en god kjøkkenhygiene.

Anonymkode: 4836b...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, blir du aldri lei

Anonymkode: 6e00e...b06

Skrevet

Black debbath?  ☻

Anonymkode: 92493...18a

Skrevet

Aaaaakkurat

Anonymkode: e7216...90f

Skrevet

Bytter allerede 2 ganger år dag og slenges til vaske med en gang etter bruk 😅😅 tror jeg bytter ofte nok 🤣🤣

Anonymkode: dcb1c...ed6

Skrevet

Hvorfor skal jeg bytte oftere? Bytter den ut hver kveld, det får da jammen meg holde. 

Anonymkode: 167a2...81b

Skrevet

Så du skal ikke vaske toalettet med den, godt å vite 😂

Anonymkode: 10685...809

Skrevet

Har ikke kjøkkenklut, når jeg vasker over benken slenger jeg kluten til vask rett etterpå, når det er mange nok kluter og håndklær settes de på kokvask. 

Bruker ikke klut på do, der bruker jeg spray og dopapir. Klarer ikke tanken på å ha en klut til toalettet som skal brukes om og om igjen 🤢

Anonymkode: 4c436...5b2

Skrevet

Hæ... har folk en egen klut til kjøkken... som de lar ligge?

Anonymkode: e024b...7b8

Skrevet

Bytter kjøkkenklut etter hvert bruk. I mat og helse boken til datteren står det at den skal byttes etter  to gangers bruk. 

Anonymkode: e90b3...779

Skrevet

Bytter kjøkkenklut i hvert fall en gang om dagen. Dette er vel allmennkunnskap? 

Hvis man vil unngå å bytte klut så ofte så steriliseres den etter fem minutter på full styrke i mikroen. Liggende i en liten skål med litt vann. Eller la den ligge i klor over natta. Men det enkleste er jo å bare hive den til vask og ta en ny. Det går raskest!😜

Anonymkode: 07338...ca5

Skrevet

Jeg bytter en gang i uka. Er aldri syk.

Anonymkode: 5cfe5...624

Skrevet

Bruker ikke klut, bare papir som da går rett i søpla.

Anonymkode: 503cf...9df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker ikke klut, bare papir som da går rett i søpla.

Anonymkode: 503cf...9df

Det må vel bli veldig mye søppel?

Anonymkode: 6e00e...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...