Gå til innhold

Hvordan ta livet av fem katteunger som akkurat er født? På en human måte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke hos dyrlegen. Ønsker svar fra seriøse. Ikke noe sånt la kattene leve tull. De kan dø rask og humant uten å måtte betale masse penger for det. Men hvilke metode er best?

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på lovligheten av dette, bare så det er sagt, men jeg vil tro cervical dislokasjon er det beste. Må utføres av kyndige. 

Anonymkode: 42bd9...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager slo man de vel bare hardt nok i hodet med en spade? De tok jo ikke vare på alle kullene som ble født på låven....

Anonymkode: 91d79...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær. Ellers er det hardt slag mot hodet. 

§ 3.Uten hinder av bestemmelsene i § 2 kan inntil 8 dager gammel hund og katt avlives ved slag mot hjernekassen (pannen eller bakhodet) av slik styrke at det påfører dyret øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1998-10-11-991

 

Endret av Jul herfra og til månen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hos dyrlegen. Ønsker svar fra seriøse. Ikke noe sånt la kattene leve tull. De kan dø rask og humant uten å måtte betale masse penger for det. Men hvilke metode er best?

Anonymkode: 54afa...68a

Det finnes ikke. Og kattemor løper fort ut og får seg et nytt kull når kattungene forsvinner. 

 

Det eneste humane er dyrlegen, og om du ikke har penger til å sterilisere moren samtidig, bør du avlive henne også.

 

Når skaffer deg dyr er de ditt ansvar , også økonomisk.

Anonymkode: 3d49b...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Veterinær. Ellers er det hardt slag mot hodet. 

§ 3.Uten hinder av bestemmelsene i § 2 kan inntil 8 dager gammel hund og katt avlives ved slag mot hjernekassen (pannen eller bakhodet) av slik styrke at det påfører dyret øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1998-10-11-991

 

Se der ja.,så d er lov

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg skal vere så frekk å sette dere i bås. Dere er nok av det mindre intelligente slaget som har katt uten å sterilisere. Vil tro de aller fleste oppegående mennesker har fått med seg at vi har et katteproblem i Norge.

Jeg har veldig lyst å hente både kattunger og mor. Hun kommer til å få et kull igjen ganske kjapt. Hun fortjener ikke å bo hos dårlige folk. Stakkars katter.

Selv om det ikke er dine katter, har du en elendig innstilling. Dette lærer dere nok videre til barna dere. Godt jobba! 

Anonymkode: 6c404...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si at jeg ikke er ond eller ønsker dette på noen måte. Er som sakt ikke min katt. Og jeg var så tydelig som man kan bli på at visst jeg sa ja til å ha katt i huset så er det kun fordi katten er hans og datterens. Jeg skal ikke ha noe med katten å gjøre. Har det blitt sånn? Nei. Sist hun fikk unger måtte jeg pleie og stelle, legge ut annonser å gi de vekk når de var 12 uker. Forsvinner katten leter jeg, mat kjøper jeg. Nå er jeg fødeklar selv og har fått mer enn nok. Men har ikke hjerte til at de bare skal ligge der på vaskerommet. Og hva gjør mannen med kattene tro? Lar de være til vi har huset fullt av sultne voksne katter

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eg skal vere så frekk å sette dere i bås. Dere er nok av det mindre intelligente slaget som har katt uten å sterilisere. Vil tro de aller fleste oppegående mennesker har fått med seg at vi har et katteproblem i Norge.

Jeg har veldig lyst å hente både kattunger og mor. Hun kommer til å få et kull igjen ganske kjapt. Hun fortjener ikke å bo hos dårlige folk. Stakkars katter.

Selv om det ikke er dine katter, har du en elendig innstilling. Dette lærer dere nok videre til barna dere. Godt jobba! 

Anonymkode: 6c404...c32

Så du mener jeg har ansvar for hans katter

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har barn sammen ville jeg latt både mannedott og katter seile sin egen sjø. Eventuelt meldt ham for dårlig dyrehold i samme slengen. 

Anonymkode: 42bd9...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener jeg har ansvar for hans katter

Anonymkode: 54afa...68a

Ja, du har faktisk det. Man har en plikt til å hjelpe dyr i nød.

Anonymkode: 771ad...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må bare få si at jeg ikke er ond eller ønsker dette på noen måte. Er som sakt ikke min katt. Og jeg var så tydelig som man kan bli på at visst jeg sa ja til å ha katt i huset så er det kun fordi katten er hans og datterens. Jeg skal ikke ha noe med katten å gjøre. Har det blitt sånn? Nei. Sist hun fikk unger måtte jeg pleie og stelle, legge ut annonser å gi de vekk når de var 12 uker. Forsvinner katten leter jeg, mat kjøper jeg. Nå er jeg fødeklar selv og har fått mer enn nok. Men har ikke hjerte til at de bare skal ligge der på vaskerommet. Og hva gjør mannen med kattene tro? Lar de være til vi har huset fullt av sultne voksne katter

Anonymkode: 54afa...68a

Da tenker jeg at du enten må omplassere/avlive kattemor, eller ta ansvar og kastrere henne. Så lenge katten bor under deres felles tak, har du like mye ansvar for katten som ham, uansett hvilken avtale dere har. Du får informere ham om at du tar denne avgjørelsen, basert på hans ansvarsløshet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere ikke har barn sammen ville jeg latt både mannedott og katter seile sin egen sjø. Eventuelt meldt ham for dårlig dyrehold i samme slengen. 

Anonymkode: 42bd9...219

Han er flink med meg 😉. Og med barn. Bare ikke med katter. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eg skal vere så frekk å sette dere i bås. Dere er nok av det mindre intelligente slaget som har katt uten å sterilisere. Vil tro de aller fleste oppegående mennesker har fått med seg at vi har et katteproblem i Norge.

Jeg har veldig lyst å hente både kattunger og mor. Hun kommer til å få et kull igjen ganske kjapt. Hun fortjener ikke å bo hos dårlige folk. Stakkars katter.

Selv om det ikke er dine katter, har du en elendig innstilling. Dette lærer dere nok videre til barna dere. Godt jobba! 

Anonymkode: 6c404...c32

Dette👏🏻👏🏻  Stakkars unger som må vokse opp hos foreldre med slike innstillinger. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har d bra. Han gidd bare ikke sterilisere henne. 

Anonymkode: 54afa...68a

Da får du bare vise til hvor grusomt paring og løpetid er for hunnkatter. Hos mange dyrearter er dette en stor belastning. Hsr han litt medfølelse med katta si, setter han ikke flere kull på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER folk som er stygge med dyr. Og dette du foreslår topper nesten listen. Du burde ha skamvett nok i hodet til 1. ta ansvar - beholde de små nøstene til de kan gis vekk. Deretter omplasserer du kattemor til normale mennesker eller 2. dra til dyrlegen. Fy faen for et fælt menneske du er!!

Anonymkode: 0f911...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er flink med meg 😉. Og med barn. Bare ikke med katter. 

Anonymkode: 54afa...68a

Hvordan folk er med hjelpesløs dyr viser mye om et menneske så dette tror jeg ingenting på. Har NULL respekt for mennesker som dere. NULL. 

Anonymkode: 0f911...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Bergen så kan heller jeg overta kattungene å sørge for at de får gode hjem når de er 12 uker gamle

Anonymkode: 0e3e1...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Ja det var det jeg tenkte. De dør jo raskt da. Noen sier d ikke er lov og.andre sier d er lov. Er ikke min katt. Eller d er samboeren min sin katt. Jeg ville ikke ha noe ansvar for katten men så ble det sånn for han gidd isje. Selv hadde jeg aldri anskaffet meg noe dyr..og jeg liker ikke å måtte avlive dem såklart. Men hva skal man gjøre? Jeg betaler ikke fem øre for de kattene

Anonymkode: 54afa...68a

Du høres veldig smart ut. Ikke kan du skrive norsk korrekt heller.

Anonymkode: e4d7d...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du høres veldig smart ut. Ikke kan du skrive norsk korrekt heller.

Anonymkode: e4d7d...a7b

Du høres ikke særlig smart ut selv, for å være helt ærlig. 

Et kjapt kakk i hodet med en hammer er best og mest humant. Men det må gjøres skikkelig, man kan ikke trekke seg da, altså. 

Og se til å få sterilisert den katten!

Anonymkode: b84bb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalt uforsvarlig å ha katt når man verken er villig til å sterilisere den eller ta ansvar for kattungene som kommer når man ikke steriliserer.

Kvitt dere med alle kattene NÅ, og få aldri katt igjen. Dere er helt klart ikke skikket til å ta vare på dyr.

Anonymkode: bd068...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten fikk katten vår p-piller. Det funket ikke alltid og det ble kattunger. En gang 5, andre ganger 4. De første 5 ble gitt bort til naboer og bekjente da de var 8 uker. De var inne ei uke eller to og så ble de sluppet ut. Ingen hadde kattedo inne etter det og alle katter var ute om natten. De fleste sandkasser hadde kattebæsj i seg og vi kastet det i skråningen med en spade. De kattene som ikke ble gitt bort bare «forsvant». Far i hus tok de med bak huset og kastet de i en stein. Vi fant ut av det da vi ble eldre så klart. Men den gangen var det helt vanlig. Folk gadd ikke ta med katter til veterinær om det ikke var en voksen katt som skulle avlives. 

Dette er ikke mer galt i dag. Vi duller med dyr som om de var små barn. Vi ser ikke at det er forskjell. Vi har innekatter som plages et helt liv ved å aldri få brukt instinktene sine til jakt bare fordi det er så koselig for oss å ha en katt. 

La dyr være dyr og mennesker mennesker. Det er vi som holder de i fangenskap, ikke omvendt. Det er ingen god følelse å knerte 5 nyfødte katter, men det er ikke ulovlig eller skadelig. Katrenor har glemt de etter et par uker uansett slik de gjør med kattungene deres som de får ha lenger og vi mennesker velger å ta fra henne og gi bort til andre og sånn går sirkelen. 

Anonymkode: 96db4...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var eksen min også,hadde en katt som fikk kattunger å likevel gidder han ikke få katten sterilisert.Så hver gang var det jeg som tok vare på kattungene og som fant nye gode hjem til de når kattungene var passert 12 uker. Bor du i Bergen så kan du sende en privat melding til meg,så kan jeg overta kattungene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var liten fikk katten vår p-piller. Det funket ikke alltid og det ble kattunger. En gang 5, andre ganger 4. De første 5 ble gitt bort til naboer og bekjente da de var 8 uker. De var inne ei uke eller to og så ble de sluppet ut. Ingen hadde kattedo inne etter det og alle katter var ute om natten. De fleste sandkasser hadde kattebæsj i seg og vi kastet det i skråningen med en spade. De kattene som ikke ble gitt bort bare «forsvant». Far i hus tok de med bak huset og kastet de i en stein. Vi fant ut av det da vi ble eldre så klart. Men den gangen var det helt vanlig. Folk gadd ikke ta med katter til veterinær om det ikke var en voksen katt som skulle avlives. 

Dette er ikke mer galt i dag. Vi duller med dyr som om de var små barn. Vi ser ikke at det er forskjell. Vi har innekatter som plages et helt liv ved å aldri få brukt instinktene sine til jakt bare fordi det er så koselig for oss å ha en katt. 

La dyr være dyr og mennesker mennesker. Det er vi som holder de i fangenskap, ikke omvendt. Det er ingen god følelse å knerte 5 nyfødte katter, men det er ikke ulovlig eller skadelig. Katrenor har glemt de etter et par uker uansett slik de gjør med kattungene deres som de får ha lenger og vi mennesker velger å ta fra henne og gi bort til andre og sånn går sirkelen. 

Anonymkode: 96db4...69d

La dyr være dyr? Kattene har ikke mye medbestemmelsesrett når man sperrer de ute hver natt. Selv om dyrehold ofte var slik du beskriver, betyr ikke det at det er til dyrets beste. Skaffer man seg dyr, behandler man dem med respekt og dekker deres behov. Det betyr selvsagt ikke at man skal behandle de som små babyer, men vi hsr skapt et husdyr som er mer avhengige av oss enn det mange later til å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...